Thursday 2 October 2014

ALHAMDULILLAH...JIMAT MINYAK AKU 20SEN

Assalamualaikum wbt..

Hai.. warga kota.. warga Malaysia.. SMS percaya dan yakin, ramai sekarang terasa berapi-api.. membara, nak start enjin kereta... motor, ala-ala Michael Schumacher gitue..hihihi :-)

Kenapa, ya?

Si Pemilik Kancil:

Nak pi isi minyak full tank la oiiii..

Hang tak tengok berita ke

Tak online?

Sekarang ni, hangat..!! Hang tak taw ka...?


Hang pi isi minyak cepat-cepat.. la ni, gak.. Hang pi.. ada setengah jam je,  lagi nie. Nanti rugi.. habis la duit hang.. Aku dah isi tadi.. Kalau hang tak mau.. bak sini, duit hang.. 

Pergh!! Penat nunggu.. Ramai giller orang.. Cam semut.. Aku ingatkan ada accident ke apa.. Rupanya, pi beratur isi minyak.. Tak pasal-pasal, minyak aku yang ada lagi dua bar.. dah tinggal setengah bar.. Gara-gara menunggu... Minyak... Minyak... Tak sanggup aku nak beli minyak esok..Mahal..!!

Hang, tak pa..Hang kaya.. Gaji besar.. Keta besar.. Rumah besar.. 

Si Pemilik Vios:

Dah hang tak mahu kaya cam aku.. Hang tengok... je aku.. Cuba hang, ambik nie.. renung... tengok betul-betul.. Kalau tak taw.. Hang, inbox aku.. senang citer.. bukan susah pun.. senang je. Senang ke senang?

FREE!! Sementara stock masih ada
Si Pemilik Kancil:

Oiii..!! Hang ni, awat?? Aku duk sebut pasal minyak.. Hang suruh aku berhenti kerja.. Apa nama kawan la hang ni..tak leh wat member.

Si Pemilik Vios:

So, cam mana?? Hang faham dak? sebab kawan la, aku nak tolong hang ni. Yang hang berapi-api ni, awat??

Hang tak kena buang keje pun..tak berhenti pun..Ni, aku nak habaq mai kat hang.. Tadi hang cakap kat aku.. Sebelum isi minyak, ada dua bar, kan? Pastu.. hang duk pi tunggu panjang.. tunggu lama-lama.. Habis, se bar setengah.. Aku nak tanya hang.. Sapa, yang bijak la ni?? Aku ka? Ke hang? Hang tak pikir ka, sebelum buat.. Tak pasal-pasal duit hang melayan... Minyak murah hang, buang sia-sia camtu je..

Ni, aku nak tanya lagi.. Minyak yang hang isi ini, mampu bertahan untuk setahun ka? Aku rasa, ni kan setahun...seminggu belum pasti...

Tu la..hang ada akal..tapi, letak kat lutut.. Siapa yang rugi..Aku?? Baik la hang bagi duit tu, kat anak-anak bini hang.. Pi sedekah ka.. Dapat gak, free pahala.. Ni, hang duk bising sana.. Bising sini..

Dengar ni, aku nak ingatkan hang.. isu minyak ni, dah lama dah.. Takkan tiap kali minyak nak naik, hang pi beratur panjang-panjang??

Itu lah sebab, aku buat tak tahu ja.. Kita jangan cepat melatah.. diri sendiri yang rugi.. Rugi.. Rugi.. 20 sen je pun... 


Hang pikir la, leklok kata-kata aku nie..

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Dialog ni, bukan niat untuk menunding jari kepada sesiapa pun.. Sekadar renungan dan pedoman kita di pagi hari.. kita jangan cepat melatah.. Seperti mendengar guruh di langit, air di tempayan dicurahkan..

Semoga ia memberi manfaat kepada pembaca dan kita semua.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.


"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan insan-insan tersayang?
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Cinta Hati SMS untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
 
Shaklee ID : 1168494
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

2 comments:

Mus said...

Terbaik habaq hang......

Tu dia! Dah start masuk gear ni.. Ramai la kena tinggai sat g

sakinah (SMS) said...

Terima kasih, Saudari Musleha Aidy. Kerana sudi baca entry saya kali ini. Apa lagi? Vrooommm...la kita, ubah minda dan mentaliti. Sekarang ni, pun kat tv dah kecoh-kecoh turun harga.. sampai bila? Tanya hati..tanya akal. Mahu terus berkata-kata ka..... atau membuat perubahan yang luar biasa hebat..

Semoga ia, memberi manfaat kepada Saudari sekeluarga..
Sekian, wassalam.

Post a Comment