Wednesday 14 January 2015

1O SMS!! WANITA TERPAKSA SOLAT DUDUK DAN KENCING BERDIRI

Assalamualaikum wbt..

Apa khabar, sahabat Cinta Hati Sakinah selaku pengunjung setia di blog SMS.

Terima kasih, sahabat kerana masih bersama SMS hingga ke hari ini.

SMS doakan anda semua sihat, bahagia dan berjaya disamping insan-insan tersayang. InsyaAllah :-)

Topik kita hari ini, adalah 10 SMS yang amat terkesan dihati. SMS merujuk kepada, sistem pesanan ringkas taw. Bukan, nama SMS (Sakinah Mat Said). Nanti, ada yang keliru pulak. Hehehe..

10 SMS

Setiap hari, saya akan dapat SMS dari rakan-rakan niaga, anak buah dan juga customers yang bertanya itu, bertanya ini. Macam-macam, lah perkara yang ditanya.

Alhamdulillah, lebih baik mereka bertanya dari diam membatu, kan Malu bertanya sesat jalan.

Nak, nak.. yang ada masalah kesihatan dan kewangan. Diam lah sorang-sorang. Saya memang tak dapat nak tolong. Sebab, saya tak tahu.

Boleh dikatakan beratus-ratus SMS yang masuk. Syukur, kepada Allah kerana memberi ruang dan kemudahan kepada saya menguruskan masa dengan produktif untuk membantu mereka.

Can you imagine?
Kadang, hang telefon saya. (Hahaha.. suruh beli fon, baru tue)

Sahabat,

Antara banyak-banyak SMS, 10 SMS yang saya rasa terkilan dan terkesan di hati. SMS yang sama berlaku kepada 10 orang yang berbeza.

Allahuakhbar..

Keciannya, mereka. 

WANITA SOLAT DUDUK DAN KENCING BERDIRI

First, saya mohon maaf kalau ada sesiapa yang membaca coretan ini mengalami nasib yang sama. Saya berkongsi untuk kebaikan semua kaum wanita diluar sana. Mereka juga, mempunyai risiko yang tinggi untuk terkena jika tidak tahu dan berhati-hati.

SOLAT DUDUK ATAS KERUSI

Pernah tak, sahabat pergi masjid dan ternampak mak cik-mak cik atau wanita yang berbadan besar duduk solat kat atas kerusi?

Ada, kan..? Kalau saya sendiri, memang selalu je nampak.

Yang kecian, kalau kat masjid atau surau tue tiada disediakan kerusi. Sebab, ada jugak kes terpencil tiada kerusi. Itu maknanya kawasan tersebut orangnya, sihat-sihat je.

So, pihak surau atau masjid tak de lah expect akan ada wanita tak boleh solat berdiri akan singgah kan.

Kenapa, ya mereka tak boleh solat normal cam orang lain?

Kenapa pulak, wanita berbadan besar? Kenapa bukan yang berbadan kurus dan slim meling?

Hahaha..

Banyak betul, soalan.

Sebab, mereka ini semua mempunyai masalah sakit sendi, sakit lutut, slip disc atau banyak lagi lah yang berkaitan dengan sendi-sendi dan tulang-temulang.



Wanita gemuk, berbadan besar yang berusia 30 tahun ke atas mempunyai risiko tinggi untuk sakit sendi.

Wanita yang selalu memakai kasut tumit tinggi setiap hari pun, turut menyumbang kepada masalah ini. Hari-hari pakai 3-4 inci, berjalan ke hulu ke hilir dalam ofis.. selama 8 jam. Memang dera diri lah tue namanya.

Saya dulu pun pakai kasut 3-4 inci. Konon, nak tinggi sebab badan pendek (151cm). Pastu, cam cantik je nampak. Hahaha..

Cantik, lah sangat kan. Terseksa ada lah. Tapi, saya dan stop. Since, saya berbadan besar sebelum nie.

Time kurus, memang saya tak rasa apa-apa pun. Bila dah chubby.. rasa sakit-sakit dan lenguh-lenguh kaki. Pergerakkan pun terbatas.

Banyak kasut bertumit halus dan runcing dalam simpanan saya, yang cantik-cantik dan elok lagi. Sekarang, kalau ada majlis penting je saya pakai. 

Rupanya, pakai flat shoes lagi selesa. Huhuhu..

Ini, kisah saya lah. Belum lagi, sampai tahap solat duduk kencing berdiri. Alhamdulillah, tersedar awal.

HARI-HARI KENCING BERDIRI

Eh!! apa, nie? Malu, lah.. tak senonoh. Dah tua, tua pun kencing berdiri.

Jangan malu, dulu. Baca habis, dulu. Mungkin, ada antara ibu-ibu atau wanita di sekeliling kita alaminya. Kecian, dorang. Tapi, inilah hakikat yang berlaku.

Bila sendi-sendi bermasalah.. agak sukar untuk mereka duduk seperti biasa melainkan mangkuk tandas yang duduk. 

Rawan antara tulang sendi mereka sudah haus.. Macam engsel pintu. Lama-lama berkarat dan mereputkan kalau tak servis elok-elok. Cam tu, lah badan dan sendi kita terutama wanita.


Ada customer saya, mengadu.. siap, dengar bunyi-bunyi lagi.

Bunyi, apa?

Bunyi tulang berlaga sesama tulang lah. Pelincir sudah tiada. Pergh!! saya tak nak bayang lah. Ngeri dan ngilu, dengar..

Nauzubillah.

Mintak lah kita, semua dijauhkan dari masalah kesakitan ini. Jika memudaratkan boleh dibedah. (Boleh click dan baca).

APA CADANGAN SAYA?

Saya cuba membantu, berdasarkan kepada ilmu dan perkongsian dari mereka yang lebih berpengalaman.

Kita hanya berusaha, selebihnya Allah SWT yang tentukan. InsyaAllah. 

TESTIMONI #1
TESTIMONI #2
TESTIMONI #3
TESTIMONI #4
TESTIMONI #5
Ramai jugak anak-anak yang mengadu kat saya.
So, anak-anak mahupun golongan wanita. Rawatlah sebelum terlambat. Jangan biarkan masalah dan penyakit membuatkan aktiviti harian insan-insan tersayang kita terbatas.

Setiap penyakit, pasti ada penawarnya.

Sila LIKE dan SHARE sekiranya, sahabat rasa ia bermanfaat kepada rakan-rakan atau saudara-mara anda di luar sana.

SMS doakan sahabat Cinta Hati Sakinah sentiasa dipermudahkan segala urusan dan berjaya menjadi insan bertaqwa dunia dan akhirat.

Sekian, wassalam,
Salam Sayang, Salam Bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan insan-insan tersayang?
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Shaklee ID : 1168494
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com
FB : Sakinah Mat Said

No comments:

Post a Comment