Monday 18 May 2015

THE BIGGEST LOSER NOW EVERYONE CAN KURUS (NECK) BATCH 1 SELEPAS 100 HARI

Assalamualaikum wbt..

SMS mendoakan semoga sahabat pengunjung blog Cinta Hati SMS berada dalam keadaan sihat walafiat dan bahagia sentiasa bersama keluarga tersayang.

Aaaminn..

Hari ini, SMS nak share something dengan sahabat semua.

Dah lebih 100 hari berlalu program Now Everyone Can Kurus (NECK) Batch 1.

So, ini bermakna dah berakhirlah pertandingan program ini.

Siapakah yang menjadi the Biggest Loser NECK untuk batch ini?

Mesti, anda semua tak sabar nak tahu kan.

Hehehe.

THE BIGGEST LOSER NECK BATCH 1

Orangnya, kecik comel molek je selepas dah kurus.

Cam anak dara pulak.

Tapi, sebenarnya dah masuk 4 series taw.

Siapakah orangnya?

Surprise !!

Cam kakak dan adik, kan? Hehehe. (15.5kg  dalam masa 100Hari).
Siapakah The Biggest Loser ini?

Beliau berasal dari Perak dan kini merupakan seorang pendidik di bumi kenyalang, Sarawak.

Terkenal dengan panggilan Ustazah Sharizar.

Mari kita baca sedikit luahan hati beliau yang pernah mencecah berat badan paling mengerikan dalam hidupnya.

" Bersyukur ke hadrat Allah kerana telah ditakdirkan saya join Program Now Everyone Can Kurus pada 1 Februari 2015 . 

Program menurunkan berat badan selama 100 hari yang menggunakan Formula Mudah M.E.S.T.I Kurus yang dijalankan sepenuhnya secara online.

Untuk pengetahuan semua, berat saya pernah mencecah 85kg pada 2011 -2012.
Gambar beliau 85kg.
Sejuk je hati tengok beliau tetapi bam bam. Huhuhu.
Pada awal tahun 2013, berat badan saya semakin bertambah dengan bahagianya.

Walaupun kerja di sekolah banyak namun selera makan saya pun boleh tahan jugak menambah-nambah.

Pada waktu itu, nak turunkan berat badan. Jadi saya perlu rajin buat senaman. Setiap petang saya akan bersenam. Kalau dihujung minggu saya akan beri lebih masa untuk bersenam. Semuanya saya lakukan sebab saya nak turunkan berat  badan.

Malangnya, pada waktu itu saya tidak ada ilmu. 

Memang saya bersenam, tapi saya tidak jaga pemakanan saya. Kesannya, berat saya semakin naik.

Saya rasa sedih sangat.

Sehingga lah saya berjumpa dengan junior saya di sekolah lama dalam gambar di bawah:-
Junior beliau yang memperkenalkan program NECK ini.
Bila kurus nampak cam anak dara je. Anak dah 8 orang taw.
Junior saya lah yang banyak membantu dalam proses untuk turunkan berat badan ini.

Dia yang perkenalkan NECK kepada saya. "

Anda boleh baca sambungan luahan hati serta pengalaman beliau menurunkan berat badan di sini (http://everyonecankurus.blogspot.com/2015/04/kisah-ustazah-sharizar-menurunkan-berat.html).

Amacam?

Adakah anda sama seperti Ustazah Sharizar atau lebih dasyat dari beliau?

Jangan biarkan kedasyatan itu semakin membelenggu diri anda yang makin comey dan terus comey menambah digit bahagia.

Huhuhu.

Tiada apa yang bahagia apabila badan semakin berat dan banyak perkara yang semakin terbatas.

Betul, betul..

SMS telah melalui pengalaman pahit ini. Pengalaman menambah berat badan dengan jayanya sebanyak 25kg. (Bermula dengan 45kg : underweight)

Alhamdulillah, kini saya telah berjaya turunkan berat sebanyak 16kg. Dan masih berusaha untuk buang lagi 4kg untuk dapatkan badan yang sihat.

Mudah je.

Tanpa perlu berlapar dan menggunakan Formula Mudah MESTI Kurus NECK, insyaAllah anda juga mampu kurus dengan sihat.

SMS doakan anda semua kurus dan sihat bersama keluarga tercinta.

Sila SHARE jika anda rasa entry kali ini, memberi manfaat kepada saudara-mara ataupun rakan-rakan anda di luar sana.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam bahagia.


"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment