Sunday 13 October 2019

TAHUKAH ANDA? WANITA MEMERLUKAN KALSIUM LEBIH DARI LELAKI DEWASA

Hai, Assalamualaikum semua mommies dan wanita-wanita hebat.

Tahukah anda yang bergelar wanita ini, badan kita memerlukan lebih Kalsium daripada Lelaki Dewasa.

Kalau lelaki 1000mg/ Kalsium sehari, kita perlukan 1200mg/ Kalsium sehari.

Tapi, berapa ramai antara kita tahu yang cukup kah mereka ambil Kalsium sebanyak itu? Pastikah anda berjaya makan sayur, ikan, ayam dan buah-buahan yang tinggi Kalsium tanpa miss setiap hari?


Kat bawah ini, saya kongsikan dengan anda sumber-sumber makanan yang tinggi Kalsium. Dan untuk makluman anda, badan kita tidak boleh produce Kalsium sendiri melainkan ambil makanan dari luar seperti di bawah :











Amacam? Agak-agak ada tak ambil makanan tadi? Kalau ambil, make sure ia bebas kimia berbahaya seperti racun serangga dan perosak serta masak dengan suhu rendah bagi memelihara kandungan zat dan khasiatnya. Selain itu, masak sekejap sahaja. Bukan layu hingga tak nampak rupa asal. Hehehe.

Sekarang saya nak share pulak dengan anda 12 tanda-tanda anda kekurangan Kalsium dalam badan :



Ok, sempena Promosi Shaklee bulan ini, saya ingin mengajak anda semua untuk mencuba Ostematrix Shaklee bagi mempertingkatkan kandungan Kalsium dalam badan anda. Sebelum itu, klik baca di sini Ostematrix Shaklee bukan sekadar Kalsium.


Jika anda ingin dapatkan OSTEMATRIX SHAKLEE dengan potongan harga giller babas jimat dan berbaloi-baloi, jom ! whatsapp : 019-916 4276 for continuous consultation.


No comments:

Post a Comment