Wednesday 8 July 2015

TABIAT LEWAT MALAM BERUBAH BERSAMA NECK !!

Assalamualaikum wbt..

SMS mendoakan semoga sahabat pengunjung  blog SMS sentiasa berada dalam keadaan sihat walafiat di samping keluarga tersayang.

InsyaAllah.

Biasa, kalau lewat-lewat malam, apa yang ada buat ye?


Menonton drama?

Makan lewat malam?

TABIAT LEWAT MALAM SAYA SEBELUM BERNECK

Dulu-dulu, kalau stress zaman bekerja.. Saya suka buat perkara nie :-

1. Pi kedai, order udang atau sotong goreng celup tepung. Kebiasaannya, selepas waktu kerja iaitu lewat malam.



2. Saya masak banyak-banyak untuk bagi orang makan. Then, tinggal untuk housemate. At last, saya sendiri yang habiskan makanan tue.

3. Saya suka masak dessert cam puding triffle, coklat moist, dadih dan banyak lah lagi. Sudahnya, saya jugak yang habiskan makanan tue semua.

4. Hujung minggu, balik rumah.. order KFC, Secret Resepi, dan banyak lah lagi yang fast food nya. Saya makan dengan adik-adik. Sudahnya, saya jugak yang penghabis makanan sebab tak mahu membazir.

5. Kadang-kadang, mai perasaan nak makan burger kampung di lewat malam. Saya sanggup ajak member temankan. Semata-mata untuk burger daging special.

Haaa..

Jangan amalkan ini semua.

Inilah penyebab saya jadi gemuk. Makan tanpa ilmu.

Alhamdulillah, NECK telah berjaya Educate saya dan ramai insan-insan yang pernah gemuk.

Bila stress, otak kita jadi di luar kawalan. Nafsu makan bermaharajela mengalahkan segala-galanya. Semua nak dimakan.

Bagi saya dengan makan, stress akan berkurang.

Rupanya, saya silap dan seksa diri sendiri.

Ada cara lain, yang lebih selamat dan mudah yang boleh dilakukan.

Iaitu dengan Ilmu dalam NECK?

Apa itu NECK?

Anda boleh download baca mini Ebook Now Everyone Can Kurus (NECK) di sini.


DOWNLOAD SEKARANG !!
SMS doakan semoga sahabat semua berjaya dan bahagia hidup dunia dan akhirat.

InsyaAllah.

Sila SHARE jika anda rasa entry ini memberi manfaat kepada saudara-mara atau rakan-rakan di luar sana.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment