Sunday 15 September 2019

PELUANG BISNES SHAKLEE- INGAT 3C

Assalamualaikum dan salam sihat semua.

Di saat saya sedang menulis ini, saya dalam perjalanan pulang dari Kuala Terengganu selepas menghadiri kelas Back To Basic (B2B) anjuran oleh Master Norita dan Master Naquib yang mana mereka berdua merupakan antara My Mentor bisnes in Shaklee. Mereka dah 20 tahun berpengalaman bersama Shaklee.

Lama giller kan? 20 tahun. Bukan dua tahun. Hari ni, saya bukan nak kupas pasal mereka. Itu kita share di posting yang lain. Okey.

Actually, saya belum sampai rumah lagi ni. Menulis pun guna phone je. Be smart manfaatkan masa-masa kita. Sementara si anak dah lena dibuai mimpi, en.suami pulak drive kita on blogging.

As super busy woman, macam ni lah salah satu caranya. Kita urus masa mengikut kesesuaian tanpa abaikan keluarga. Ingat ye, buat lah apa-apa pun tapi make sure family is number one.

Ok, sebenarnya saya sangat-sangat excited untuk berkongsi tentang hot topik yang selaaaalu menjadi persoalan ramai orang. Tak sabar nak kongsi.

APA PELUANG BISNES YANG SHAKLEE BERIKAN? Thats simple question.

Nak buat sesuatu bisnes mesti kita tahu kelebihannya kan. Apa yang bakal pelanggan kita dapat? Dan of course jugak benefit kepada kita as bakal entrepreneur.

Semasa di kelas B2B, Master Norita ada highlight kan, tak kisah kita nak buat bisnes apa pun. Semua bisnes boleh jadikan kita kaya jika kena caranya. Tapi, apa kelebihan bisnes Shaklee nie? Kalau semua bisnes boleh jadikan kita kaya-raya.

Beliau cerita semasa beliau pergi vacation bersama family ke Maldives untuk kali pertama (dulu). Beliau excited sangat sebab dengan Shaklee, beliau berjaya fly ke Maldives. Dan dipendekkan cerita, beliau bersembang dengan sorang auntie yang satu destinasi yang sama.

"Waa.. auntie mau pergi Maldives. Auntie jalan-jalan ka atau ada urusan kerja di sini?"

Korang tahu apa jawapan auntie tadi?

"Saya datang jalan-jalan cuci mata tengok ini tempat untuk holiday. Saya buat bisnes jahitan. (Baca dalam intonasi cina bercakap taw)"

Korang tahu apa yang terjadi seterusnya?

Master Sentap! sekejap. Bisnes jahit-jahit pun boleh sampai Maldives. Hahaha. Terus tak jadi nak kongsi sebab bisnes Shaklee beliau sampai Maldives kat auntie tadi.

Korang dapat sesuatu? Kalau nak jadi kaya, buat lah bisnes apa-apa pun. Bisnes supply cleaner, potong rumput rumah ke rumah pun boleh jadikan kita kaya tahu.

So, why Shaklee? Apa kelebihan Shaklee nie? Ramai tak sabar nak tahu kan. Relax.

For your information, saya merupakan pengguna dan pengamal Shaklee sejak September 2014 sehingga sekarang. Maknanya dah genap 5 tahun. Itu specialnya bulan ini. Ia menggamit memori bagaimana saya mula bertapak from zero knowledge to become successful entrepreneur and leaders in Shaklee. Alhamdulillah.

PELUANG BISNES SHAKLEE- INGAT 3S

Kelebihan dan peluang bisnes dalam Shaklee adalah 3 point penting yang perlu anda tahu dan ingat sampai bila-bila. Okey.

Iaitu 3C yang terdiri daripada C Pertama CASH, C Kedua CAR dan C Ketiga CONVENTION.

Kita story dulu CASH (Bayaran Tunai/ Duit Tunai) pertama ni.

Dalam Shaklee sebaik sahaja anda membuat keputusan untuk berniaga atau hanya untuk makan sendiri, anda berpeluang mendapatkan C pertama iaitu Duit Tunai secara bonus masuk ke dalam akaun berdaftar anda setiap pertengah bulan. Kebiasaannya between 13 atau 14 haribulan.

Bulan ni, masuk 13 September 2019.

Ini bonus untuk performance saya bagi bulan lepas (Ogos 2019). Alhamdulillah, Shaklee tak pernah ter miss bayar bonus walau saya pernah update pertukaran akaun no from CIMB kepada Maybank sebelum ini. Dah 5 tahun Shaklee masih setia tunaikan amanahnya kepada saya since September 2014.

Ia dibayar mengikut kelayakkan yang telah ditetapkan oleh pihak syarikat. Minimanya belian around RM480 dan ke atas akan memberi pulangan modal RM24++ (bergantung kepada jenis belian).

Nampak macam sikit je kan. Income saya yang pertama pun 2 angka sahaja sebab masa tu baru join Shaklee as consumer melalui Set Slimming. Sambil melanggan dapat lah merasa bonus. Walau kecil dan sedikit, syukur Alhamdulillah.

Haa ! itu memang lah sikit. Sebenarnya semakin besar jualan, semakin besar keuntungan CASH Bonus yang anda akan peroleh sehingga tak masuk akal. Saya pernah dengar ada leaders yang income bulanan RM600K sebulan (Untung bersih ni, bukan jumlah jualan). Bahkan sebenarnya, ramai yang income infiniti bagi mereka yang setia dan berusaha.

Tadi saya ada sebut income sorang leader kan. Yes, dalam Shaklee CASH Bonus ini akan semakin besar apabila kita berjaya create seberapa ramai leaders dan grow bisnes sama-sama.

Dalam erti kata yang sebenar, Shaklee adalah bisnes Leadership dan Networking.

Thats why semakin berkembang bisnes anda, CASH anda semakin besar.

Jika anda sukakan bisnes berbentuk leadership, inilah pilihan yang terbaik. Sebab ia bukan bisnes anak buah berusaha keras, leader yang dapat untung. TIDAK.

Shaklee memberi sama rata mengikut kelayakkan. Jika anak buah berusaha, tapi anda malas dan goyang kaki. Income anda sudah pasti zero sebab tiada lagi dalam sejarah Shaklee ianya berlaku. Hehehe.

Ok, C seterusnya ialah CAR (Bonus Kereta dalam bentuk Wang).

Berbeza dengan bisnes MLM lain, Shaklee turut memberi CAR Bonus tetapi ianya diberi dalam bentuk Wang Tunai. Anda tidak semestinya perlu membeli kereta.

Dengan CAR Bonus anda boleh buat simpanan pergi haji atau umrah, beli rumah, pergi bercuti dan banyak lagi. Sebab ia masuk ke dalam akaun anda. So, bergantung kepada anda yang uruskan CAR Bonus tersebut.

Then, the last is CONVENTION (Percutian Mewah Shaklee)

Untuk CONVENTION, Shaklee memberi 2 jenis percutian mewah yang terdiri daripada Regional Trip dan International Trip setiap tahun.

Percutian ini ditaja sepenuhnya oleh syarikat tanpa perlu mengeluarkan wang belanja kita melainkan anda berniat untuk bershopping sakan ke tempat yang ditawarkan.

Untuk tahun ni, Shaklee tawarkan percutian ke Switzerland dan Seoul Korea.




Jom ! grab jika anda sorang yang kaki melancong dan ingin mentadabbur bumi Allah Yang Maha Agong ini.



Sejujurya, dengar macam wow ! menarik. Yes ! memang menarik dan sangat berbeza dengan bisnes-bisnes yang lain.

Produk Shaklee dah terbukti berkesan, selamat dan organik dah berusia 103 tahun di pasaran dunia. Dari segi HALAL, Alhamdulillah produk kita memang disahkan HALAL. Bisnes Shaklee pun bagus. Pihak syarikat tak pernah miss membayar dan reward distributors nya setiap bulan ikut kelayakkan.

So, apa lagi yang anda cari?

Jika anda rasa anda serius untuk menceburkan diri dalam bisnes Shaklee dan anda yakin anda mampu berusaha dan berubah (Pasti perubahan yang baik) mengikut kata mentor. anda amat-amat dialukan untuk bersama team kami.

Whatsapp : 019-916 4276 untuk saya bantu bagaimana dan apa yang Shaklee boleh bantu anda.

Ingat pesan saya :


Untuk berniaga perlukan niat yang betul dan matlamat yang jelas. Jika anda pasti dengan NIAT dan MATLAMAT ANDA InsyaAllah perjalanan bisnes anda akan menjadi lebih mudah. Dan jika niat kerana agama, keluarga dan orang-orang tersayang, sekeliling kita akan jadi lebih mudah. Percayalah.

Sepanjang berniaga ini banyak didik hati saya lebih dekat dengan Allah SWT dan bergantung harap kepadaNya, Yang Maha Memberi Rezeki, Maha Mencipta, Maha Mengatur dan Mengurus Hidup kita.

Kekayaan dunia ini milikNya Yang Maha Kaya, mintaklah kepadaNya walau sebesar zarah mahupun setinggi Gunung Sinai, wahai sahabatku yang disayangi dan dikasihi.

Saya dah buat bisnes macam-macam. (Baca di sini : 9 TIPS PENTING MEMILIH BISNES)

Ok, all the best.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

No comments:

Post a Comment