Tuesday 8 June 2021

TUTORIAL EDIT VIDEO MENGGUNAKAN APPS INSHOT

Sekarang dah tak perlu guna laptop untuk buat video editting. Zaman dah canggih. Semua dihujung jari.

For Newbies, cukup ada smartphone Android atau pun Iphone + internet (untuk upload atau dapatkan outsource semasa edit). In Shaa Allah senang sangat.

Kalau korang perasan saya selalu share pelbagai video dari TikTok seperti di bawah ni. Dan kebanyakkan video saya menggunakan InShot. Yang tak pandai pun boleh jadi pandai taw kalau praktis dan praktis.

Jom! tonton. Sharing Tutorial Edit Video PART 1 di sini TUTORIAL EDIT VIDEO GUNA INSHOT PART 1. Duration yang saya ambil just kurang dari 1 minit. Kebiasaannya, 30 saat. Tetapi, memandangkan Tutorial ni agak teknikal, so saya buat 1 minit, pecahkan part by part.


FYI, TikTok adalah Platform social media yang mengenengahkan Short Video. Sebab tu sekarang ramai anak-anak muda beralih kepada TikTok. Kalau setahun dua lepas, TikTok terkenal dengan medium bersosial yang joget-joget, gelek-gelek. Sekarang, sudah ramai pemilik akaun TikTok sebarkan ilmu-ilmu bermanfaat gunakan medium ini termasuk saya.

So, guys. Selamat Mencuba.

Kalau korang dah ada akaun TikTok, boleh copy your link profile di ruangan comment. Nanti, kita boleh jalan-jalan support.

Oh! ya. Saya nak berpesan satu perkara : Ingat! gunakan apa-apa medium untuk kebaikan tapi dalam masa yang sama jagalah aurat, perwatakkan sebagai muslimah terutama buat rakan-rakan wanita. Okey👌

No comments:

Post a Comment