Saturday 17 June 2023

RESV DAN VIVIX SHAKLEE PILIHAN SAYA DI USIA 30-AN

Allah.. Maha Mengetahui. Penuaan sel saya mula berlaku seawal 30-an. Selepas saya bersalinkan anak pertama keadaan saya semakin teruk dari segi penampilan diri. Kulit menjadi sangat kusam dan jeragat makin banyak. Dah macam penyakit kulit tengok muka sendiri. Saya ambil ResV Shaklee dan Vivix Shaklee untuk mengatasi masalah tersebut.

Saya ada tulis di sini Saya Malu dengan diri sendiri. Kulit Muka Kusam. Hinanya aku.

Waktu itu saya baru try skincare YouthTM Shaklee tahun 2018 dan mengamalkan Set Menyusu Shaklee. Alhamdulillah ia sangat effective untuk anak saya tetapi masalah jeragat saya agak slow progress.

Selepas saya mengikuti class-class kesihatan dan nutrisi baru saya taw apa punca yang menyebabkan penuaan sel berlaku dengan sangat cepat. Dan apa solusi untuk masalah saya ini.

Punca Penuaan Sel

Ada banyak punca yang menyebabkan penuaan sel berlaku dengan sangat cepat sebelum capai usia biological tubuh sebenar seseorang berbanding body age nya. Antaranya :

  • Peningkatan usia.
  • Diet yang tidak seimbang, mengambil makanan yang tinggi gula dan ber kolestrol serta kurang nutrisi.
  • Gangguan emosi yang menyebabkan tekanan perasaan, hilang keyakinan diri.
  • Terdedah dengan pencemaran dalam jangka yang lama.
  • Kurang aktif dan obesiti.
  • Serangan radikal bebas yang tidak terkawal.

Solusi Mencegah atau melambatkan Penuaan Sel (Reverse Aging)

Solusi untuk melambatkan penuaan sel boleh dilakukan dengan mengamalkan gaya hidup yang sihat dan seimbang. Dalam masa yang sama ambil sumber makanan yang tinggi antioksidan seperti Resveratrol dan Polyphenol setiap hari.

Ini adalah kerana setiap hari badan kita terdedah dengan serangan radikal bebas yang menyebabkan kerosakkan sel berlaku dengan lebih pantas.

Banyak kajian klinikal mendapati Resveratrol sumber antioksidan yang boleh melambatkan kitaran sel dan kematian sel. Seterusnya melambatkan proses penuaan. Di mana ia membaiki DNA yang rosak dan mengurangkan inflamasi.

Vivix Shaklee Terbaik
DNA adalah ibarat seperti stesen jana kuasa kepada sel-sel di dalam badan kita.

Kajian Klinikal juga menunjukkan penggunaan Polyphenol boleh melindungi telomere daripada memendek. Keadaan ini dapat membantu kita untuk hidup lebih muda yang lebih lama. Maksudnya di sini, jika rakan-rakan sebaya kita yang tidak mengambil Polifenol dari Res V Shaklee atau Vivix Shaklee akan tua seperti biasa mengikut kronologi usia tetapi kita yang konsistent ambil ResVivix, In Shaa Allah (Dengan izinNya) akan kelihatan lambat berusia dan lebih sihat berbanding mereka yang tidak mengamalkannya.

ResVivix Shaklee

Jadi selepas dua tahun saya mencuba Vivix Shaklee secara consistent. Alhamdulillah banyak perubahan positive yang berlaku. Jeragat makin pudar dan kulit terasa lebih lembap berbanding sebelumnya.

Tetapi ujian Allah kita tidak terduga. Pada tahun 2021 saya pulang ke Terengganu, kewangan saya agak menyusut. Banyak berbelanja untuk keluarga terutama di saat kami kuarantin sebanyak dua kali kerana ahli keluarga positive covid. Saya pula close contact dengan mereka.

Saya sejenis manusia yang tidak boleh lihat adik-beradik dan emak susah. Jadi sepanjang kami kuarantin tu kehidupan kami agak mencabar. Masing-masing tidak boleh keluar mencari rezeki, tidak dapat bekerja. Jadi kalau tidak bekerja tiada lah gaji.

Saya sebagai kakak dan agen shaklee memang kami ikhtiar dengan Set Immune Booster Shaklee berbotol-botol Vitamin C, berkotak-kotak, Nutriferon, Hero Kiddo, Omega Guard dan Vivix Shaklee pun ada jugak. Saya pun dah lupa. Tapi boleh dikatakan semua lah produk Shaklee saya supply untuk keluarga.

Sebab kami kuarantin selama sebulan masa itu.

Vivix pun saya beri keutamaan kepada Emak yang ada sejarah kencing manis dan abang saya yang mana tiba-tiba blood pressure nya naik sangat tinggi, tidak boleh tidur dan dah try macam-macam cara. Saya nekad beri Vivix. Selepas itu baru lah blood pressure dia turun dengan mudah. Dia pun boleh tidur dengan lebih baik.

Itu kisah keluarga saya dengan Vivix. Sekarang saya pun dah mula ambil Vivix Shaklee semula sejak Februari lalu untuk kesihatan dalaman wanita. Saya ada kongsikan di sini Testimoni Vivix Shaklee-Period Abnormal.

Vivix Shaklee

Bagi saya jika anda mampu membeli handbag beratus-ratus dan beribu-ribu, takkan anda tidak boleh reward kesihatan dengan sebotol ResVivix setiap bulan. Dulu pun saya suka reward diri dengan membeli handbag dan kasut. Sebagai pensyarah kena lah bergaya, berpenampilan menarik di hadapan pelajar-pelajarnya kan. Hehehe.

Tetapi sudahnya saya dah tak pakai kasut-kasut brtumit tinggi, halus itu semua. Kerana ia hanya menyeksa diri sendiri. Syukur Allah dah tarik minat tersebut. Sekarang saya lebih suka bersederhana dan yang lebih penting adalah pelaburan untuk kesihatan. Tidak berguna banyak koleksi, sudahnya yang pakai satu tu jugak. Lagipun saya bukan public figure untuk orang melihat seperti artis atau pun model.

Saya tidak menghalang anda berbelanja ikut suka hati kerana itu duit anda, hak anda. Cuma nasihat saya, hargai diri dengan Polifenol dari ResVivix. Anda takkan jumpa di mana-mana produk reverse aging seperti ini melainkan hanya di Shaklee, suplemen terbaik pilihan rakyat Malaysia yang telah dipatenkan.

Kami dah, anda bila lagi nak grab VIVIX SHAKLEE?

pengguna Vivix Shaklee
Kebaikan Resv dan Vivix Shaklee
Vivix Shaklee Murah

Bulan ini, kita ada Promo Penjimatan Ezy Pay Plan (EPP) serendah RM130.95 sahaja sebulan selama 6 bulan berturut-turut. Jika sebelum ini rasa macam mahal sangat. Nak keluarkan RM1,034.00 macam sayang. Grab! lah peluang murah ini sementara stock masih ada. Anda jimat almost RM300 ringgit taw, siap dapat cash back RM36.

Promosi terkini Vivix Shaklee

Berminat, untuk mencuba ResVivix Shaklee? Whatsapp saya segera : Sakinah Shaklee. Atau anda boleh direct puchase di link express ini, register keahliaan shaklee percuma untuk dapatkan harga istimewa dan tawaran menarik.

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1168494

Cara mendaftar ahli Shaklee untuk Vivix Murah
Tidak faham bagaimana nak mendaftar? Meh sini, wasap saya. Biar saya uruskan.

Ok, sehingga kita berjumpa lagi di lain entry.

Sekian, wassalam.

#kursusspamurah #spashaklee #mobilespa #mobilespamalaysia #kelasspaonline #NextLevelBlogging #blogmegashaklee #projekblogmega2 #shakleethrive2023 #shakleethriumph202#SetRahmahShaklee2023 #ResVivixCampaign #testimonishaklee #sakinahshaklee #shakleekualaterengganu


No comments:

Post a Comment