Monday 16 September 2019

12 KELEBIHAN PROGRAM JOM ! DETOX JUTAWAN

Hai, Assalamualaikum semua. Bersua kembali kita ye.

Kali ni saya nak share dengan anda mengenai Program Jom ! Detox Jutawan.

Apa itu DETOX? Dan kenapa DETOX JUTAWAN?

Ok, sebelum saya pergi lebih jauh.. elok saya perkenalkan serba sedikit kenapa Detox Jutawan? Bukan Detox Sakinah mahupun Detox SMS.

Jutawan ialah group Shaklee yang sedang saya bernaung sekarang. Iaitu merujuk kepada pengasas terkininya ialah Master Nur Laila.

For your information, susur galur saya dalam bisnes Shaklee seperti di bawah :

SAKINAH > Master Kam Maria > Master Ainul Shahrazad > Master Hafsah > Master Nur Zahirah > Master Nur Laila

Saya pun tak tahu nak panggil title apa dah. Super duper granny dah nie. Kiranya dalam Jutawan saya berada di level ke lima. Saya ni pangkat piut miut Master Laila. Macam cute je bunyinya. Hahaha.

Ok, so sekarang anda dah dapat gambarannya macam mana kan.

Actually dalam Group Jutawan kami, ada jalankan dua program. Projek Spa The Walking Beauty (TWB) dan jugak Program DETOX Shaklee yang dipanggil DETOX JUTAWAN.

Tetapi hari ni, saya nak share pasal DETOX JUTAWAN sahaja.

KENAPA DETOX?

DETOX JUTAWAN ni telah melalui beberapa fasa penambahbaikan dari semasa ke semasa mengikut saranan dan nasihat Pakar Kesihatan dan juga Nutrisi Shaklee sendiri. Ia bukan program cikai-cikai taw.

Kenapa DETOX? Misi kami adalah untuk membantu mewujudkan rakyat Malaysia yang sihat luaran dan yang lebih penting adalah dalaman kita. Bukan sekadar kurus atau turunkan berat badan semata-mata.

Sebab ada jugak orang yang kurus tapi tak sihat. Luar nampak macam sihat, bila buat rawatan kesihatan, ada tekanan darah tinggi, kencing manis dan masalah hormon.

Ada jugak yang masalah kekurangan berat badan sehingga tidak boleh mengandung. Bila buat rawatan details, rupanya ada Pcos. Kebanyakkan kes yang pernah kami handle, memang orang Pcos ni mempunyai masalah untuk hamil.

Ini isu bagi orang kurus dan kurang berat badan.

Then, bagaimana pula orang yang mempunyai lebihan berat badan, gemuk atau obesiti?

For sure yang gemuk mempunyai masalah kesihatan kan. Gemuk sahaja dah memberi maksud lebihan berat yang tidak diperlukan oleh badan kita.

Saya beri trick mudah untuk anda kenalpasti kiraan berat badan yang ideal. Refer kepada ketinggian kita.

Contoh : Kalau tinggi anda ialah 154cm. So, buang je nilai 1 di depan. Ini bermkna berat badan anda yang sepatutnya ialah 54kg sahaja.

Badan manusia akan mempunyai masalah apabila setiap hari, bulan demi bulan, tahun ke tahun membawa bebanan yang berlebihan. Antara kesan-kesan yang mungkin berlaku : Sakit lutut, cepat letih, berjalan sedikit dah tercungap-cungap apatah lagi menaiki tangga atau mendaki bukit. Stamina memang out.

Nak tahu kesahihan nya, anda try buat aktiviti beriadah seperti berjalan atau jogging di hujung minggu nanti. Kalau 30 minit pertama dah pancit, itu bermakna badan anda tidak fit. Ini bagi mereka yang merasakan diri mempunyai berat berlebihan.

Orang kurus agak sukar detect apa masalah mereka melainkan buat full body check-up.

Ok, dari permasalahan di atas ini lah terwujudnya Program DETOX JUTAWAN. Setelah membuat kajian, try and error kenapa ramai rakyat Malaysia Obesiti dan ramai berpenyakit di usia muda. Rupanya persekitaran dan gaya hidup kita banyak menjadi punca kepada penyakit. Tanpa kita sedar apa yang dimakan mungkin mempunyai racun, logam tersembunyi, dan bahan kimia berbahaya yang masuk melalui udara, makanan, peralatan dan tempat tinggal mahupun tempat bekerja kita.

Dan ini semua perlu melalui proses DETOX.

Analoginya senang je. Kita ada sebuah kereta, setiap tahun mesti kita akan servis kereta kan. Kalau lebih kerap dan jauh bergerak maka lebih kerap lah kita akan servis kereta tersebut. Betul.

Begitu juga badan kita sepatutnya. Kita kena servis atau dalam erti kata sebenar ialah DETOX. Proses penyingkiran bahan-bahan toksin yang tak perlu dalam badan kita.

Cuba semak, agak-agak bila last anda servis badan anda sepanjang hidup ini? Tak pernah? It's ok. Belum terlambat untuk bertindak dan berubah.

Jom ! kita buat DETOX JUTAWAN bersama-sama.

DETOX JUTAWAN ini digabungkan dengan ilmu dari DETOX Shaklee yang super duper power. Anda mesti dah tak sabar nak tahu apa kelebihan Program Jom ! DETOX JUTAWAN kan?

Jom ! tonton video di bawah ini.



12 KELEBIHAN PROGRAM JOM ! DETOX JUTAWAN

1. Program ini hanya berlangsung selama 17 hari.
2. Proven result program. Kami dah 15 intake peserta. Boleh dikatakan kami pakar dalam bab ini. Alhamdulillah.
3. Tidak ada peserta yang tidak turun berat badan pun. Tidak ada peserta yang tidak hilang inch pun. Semua peserta 100% dapat kesan dari program Jom ! DETOX JUTAWAN ini.
4. Kami ada coach berpengalaman yang committed untuk pantau personally setiap peserta. Bukan hanya dalam group sahaja.
5. Program ni tersangat enjoy. Sebab semua orang tahu apa perlu dibuat step by step.
6. Program Jom ! DETOX yang satu-satu nya the biggest proven result dalam Shaklee itself.
7. Maksimum dalam 12 hari peserta turun 10kg dengan guidance dari coaches.


8. Program ini selamat, berkesan dan efektif. Ia dijamin oleh doktor dan nutritionist (pakar pemakanan).
9. Mealplan disediakan oleh Doktor dan Nutritionist.
10. Tiada masalah kekurangan nutrisi sepanjang program Jom ! DETOX JUTAWAN ini. Peserta semakin cergas dan sihat. Malah jauh lebih aktif berbanding sebelum detox.
11. Group yang sangat supportive dan tidak menekan mahupun buat peserta stress. Coach dan team member yang sangat positif.
12. Ilmu yang diberikan boleh diamalkan even dah habis program detox 17 hari.

Amacam? Berbeza dan menarik kan. Jom ! tonton juga video di bawah ini.



Jika anda ingin melihat testimoni-testimoni daripada Program Jom ! DETOX JUTAWAN ini, sila klik di sini (Testimoni DETOX JUTAWAN).

Saya rasa anda semua dah jelas dan faham bagaimana Program DETOX JUTAWAN dijalankan. Sekiranya anda berminat untuk next intake 01 Oktober 2019, let's be part of us. Ask me NOW.


Sakinah : 019-916 4276
Whatsapp Code : DETOX JUTAWAN

Anda minat berniaga? Anda juga boleh baca 3 Peluang Bisnes dalam Shaklee di sini (Klik dan baca).

Ok. Jom ! LIKE and SHARE supaya lebih ramai peroleh manfaat daripada perkongsian ini.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

No comments:

Post a Comment