Monday 16 September 2019

REZEKI PERCUMA BERGANDA-GANDA DARI ALLAH YA BAA'RI YA RAZZAK

Alhamdulillah. Selambak rezeki Allah bagi (Ya Baa'ri, Ya Razzak). Terkedu rasa.

Sebab semua percuma. Saya peroleh Vitamin-vitamin ini semasa di Workshop Back To Basic (B2B) 2 hari lepas.

Bila diminta siapa nak jadi volunteer? Waktu itu, Master perlukan 3 orang bagi sessi sharing berkaitan NETWORK untuk bermain games. Saya tak tahu pun ada disediakan hadiah penghargaan. Kita on je lah kan๐Ÿ˜€

Alhamdulillah seronok sangat, banyak dapat ilmu baru dari Otai 20 tahun berpengalaman dalam bisnes Shaklee.

Kalau dihitung semuanya ini ada dalam RM300++. Alhamdulillah saya ingat pesan Master : "Dalam rezeki kita ada rezeki suami dan anak-anak. So, kongsi bersama. InsyaAllah mudahnya rezeki masuk melimpah ruah."

Sebaik habis je class, owner Pizza Kapas ajak makan Pizza pulak. Dia belanja makan sampai kenyang๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Tak tahu nak describe macam mana? Mintak je dengan Allah. Allah bagi dengan mudah.

Memang kenyang sangat makan dengan suami dan Azzahra. Actually memang tengah hari tersebut ada feeling "Hurmm.. (pejam mata, ambil bau) bestnya dapat makan Pizza Kapas, lembut masuk ke dalam mulut."

First time & Last makan masa sessi briefing Metamorphosis TRG bersama geng Volunteer hari tue.

Tapi, kali ni tak tahu macam mana sebab masa kami amat terhad. Owner Pizza Kapas pulak memang ada dalam kelas tapi macam tak sesuai nak mintak bawak Pizza kan. Tak sempat nak makan. Habis kelas mesti dah sejuk. Saya feeling nak makan tengah panas-panas.

Memang Allah bagi makan tengah panas, dalam hujan yang lebat taw. Sempat lah submit doa lagi. Memang melimpah ruah betul rezeki Allah bagi.

Kami share makan dengan anak-anak kecil (anak sedara owner). We enjoy thats moment. Makan berkongsi dalam kenikmatan. 2 biji Pizza Daging dan Seafood tak habis-habis kami makan. Sampai ke slice terakhir baru nak snap foto dengan owner๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†


Kenyang perut๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹๐Ÿ˜‹

Korang kalau lalu persisir pantai Marang, berhentilah kat kedai akak nie. Nama kedainya Pizza Kapas. Kedai tepi jalan je. Guna Waze InsyaAllah jumpa atau boleh pergi page Pizza Kapas.

Giller babas memang lembut dan nikmat. Saya rasa berbeza dengan Pizza Hut dan Dominos Pizza. Nak rasa? Boleh cuba ye.

Ok.

Sakinah,
~Enjoy learning and travel๐Ÿ˜

No comments:

Post a Comment