Wednesday 18 September 2019

5 SUCCESS STORY PROGRAM JOM ! DETOX JUTAWAN SHAKLEE

Hai, Assalamualaikum dan salam ceria, salam bahagia.

Pagi ni, saya nak share dengan anda 5 SUCCESS STORY peserta daripada Program Jom ! Detox Jutawan. Sebelum itu, bagi sesiapa yang belum tahu apa itu Program Jom ! Detox Jutawan, boleh klik baca di sini.

Ok. SUCCESS STORY PESERTA PERTAMA Ialah beliau merupakan seorang doktor yang suatu masa dahulu sangat anti-suplemen dan sangat sibuk orangnya.

Ya lah sebut doktor siapa tak tahu, antara job paling sibuk kat Malaysia yang tiada masa untuk diri sendiri. Terima kasih kepada semua doktor. Besar pengorbanan sorang doktor ni. Mereka sanggup tinggalkan masa bersama keluarga untuk berbakti kepada masyarakat tidak kira waktu.

Tapi yang menyedihkan lagi apabila kita tengok ramai jugak doktor-doktor yang sepatutnya menjadi role model masyarakat obes atau overweight. Title doktor je dah mendidik masyarakat untuk jaga kesihatan. Besar tanggungjawab tue. Kalau doktor sendiri gemuk atau obes cam mana tue?

Kita tidak lah pulak memulaukan mereka cuma jauh di sudut hati saya, saya kecian kan mereka ini. Kerana tiada masa untuk diri sendiri, mereka makan apa yang sempat dan kadang beriadah pun tiada masa. Kecian kan.

Hurm.. tapi, ramai je doktor yang saya jumpa kurus slim. So, kat sini bukan salah kepada title doktor itu. Yang silapnya diri sendiri. Betul? But ! It's ok.

Alhamdulillah doktor ini berjaya buktikan dia boleh berubah. Beliau join Program Jom ! Detox Jutawan batch ke-13 dengan berat pada ketika itu 118kg. Dan amazingly, sekali join terbuang lemak sebanyak 8kg dalam masa kurang 2 minggu. Wow ! sangat kan.


Tahniah tuan doktor kerana buktikan anda seorang doktor yang sihat dan always berusaha untuk berubah hidup lebih baik dan sihat. Beliau tidak berhenti di situ. Beliau rejoin pulak ke batch 14 untuk terus dapatkan guide dari Detox Jutawan. Alhamdulillah.

SUCCESS STORY PESERTA KEDUA Program Jom ! Detox Jutawan merupakan sorang wanita :

Jom ! baca pengakuan jujur oleh tuan badan sendiri, Munira Ramli.

"Along tak datang period. Pelik sebelum ni along normal. Memang setiap bulan period Along lancar.

Along dah mula resah.

Cerita kat mak, mak kata normal lah kalau lewat sebulan. Masuk 4 bulan tak datang jugak. Along pergi ke hospital untuk buat X-ray. Along takut sebab ramai yang cakap bahaya tak datang period. Ada yang cakap nanti ada darah beku kat perut sebab tersumbat. Ada yang kata nanti lama-lama jadi kanser.

Selepas X-ray doktor sahkan Along normal. Along makan ubat untuk datang period tapi tak datang-datang jugak. Kira ubat tu tak menjadi lah.

Makin hari, berganti tahun berat Along bertambah. Dari berat 45kg, berat naik mendadak sampai 75kg. Dari saiz S ke saiz XXL.

Suatu hari Coach Jom ! Detox Jutawan Shaklee ajak Along join detox. Dengan tunjuk ajar semua coach, hanya 3 kali join detox, period Along datang plus Along dapat hilangkan berat badan hampir 15kg.

Sebelum ni juga along ada gastrik, tekanan darah rendah dan migrain.

Semuanya hilang !!




Along bersyukur sangat-sangat sebab dengan #DetoxShaklee Along kembali sihat plus dapat jana pendapatan melalui program #JomDetox ni.

Terima kasih #JomDetoxJutawan."

SUCCESS STORY PESERTA KETIGA Program Jom ! Detox Jutawan merupakan sorang bekas pesara Tentera Laut :

Jom ! baca sedikit pengakuan dari beliau di bawah ini.

"Nama saya Rafizi, berasal dari Kota Tinggi, Johor.

Saya bersara sebagai sorang Tentera Laut yang bertugas di Mindef, KL. pada tahun 2016. Selepas bersara saya menjalani kehidupan yang sangat sangat relax, makan, minum dan tidur tanpa apa-apa exercise selama setahun.

Saya join Detox Shaklee Jutawan ni pun kerana ingin mengambil hati orang rumah. Walaupun sedar waktu itu perut dah maju ke depan. Hehehe.

So, tak de lah bersungguh mana pada mulanya. Tapi, dalam terpaksa tu tak sangka jugak boleh turun 5.1kg dan masalah gastrik serta sembelit selama ini tiba-tiba hilang. Alhamdulillah."




SUCCESS STORY PESERTA KEEMPAT Program Jom ! Detox Jutawan - Pesakit SLE :

"Nama saya Magdalen, berumur 40 tahun. Saya seorang yang berkerjaya dalam bidang automotif dan saya juga merupakan salah seorang Certified Coach dalam Program Jom Detox.

Sebelum ni, saya sememangnya berbadan besar dan agak gempal. Berat tertinggi saya pernah mencecah kepada 90kg.


Masa tu zaman study lagi. Yelah student, bila study malam mula lah nak makan itu ini. Kata nya nak bagi mata sentiasa berjaga hihi


Nak dipendekkan cerita, saya mula mendapat penyakit SLE ni sebaik saja tamat pengajian di universiti tahun 2003.


Daripada berat 90kg turun mendadak ke 63kg dalam masa 3 minggu saja. Tapi syukur saya dapat pulih balik dalam tempoh 1 tahun kemudian.


Berat mula naik semula ke 85kg. Itu pun disebabkan kesan ubat yang Dr bagi untuk proses recovery.


Selepas join Program Jom ! Detox banyak sangat perubahan yang berlaku kepada diri saya.


Yang amazingnya, kali pertama saya join Jom ! Detox, berat saya hilang sebanyak 5 kilo! Kali kedua turun lagi 4.6 kg. Wow! Dah 9.6kg saya hilang. Dan sekarang, result terkini, saya hilang lagi 1.5 KG hingga keseluruhan berat saya hilang 11.1 KG dalam masa 36 hari.

It is really amazing result buat saya. 33 inci juga hilang dari badan ni. Yeayy.

Sebelum detox, badan saya rasa lemah dan penat di siang hari even dah cukup tidur. Sangatlah tak selesa bila letih ni.

Kaki pulak masih rasa kesemutan sepanjang masa lepas koma hari tu. Berat tak pandai nak turun turun alaupun dah buat senaman kardio setiap hari. Fuh, stress sangat rasa!

Sakit otot, sendi, demam dan flu dah jadi macam adik beradik akrab saya bila tak sah kalau tak kena paling kurang sekali sebulan.

Boleh bayangkan? Seksanya rasa.

Tapi sejak detox ni, saya super gembira. Badan rasa ringan, tak rasa penat, siang hari memang lebih bertenaga.

Kaki saya dah rasa lebih baik. Pergerakan sekarang takde halangan lagi dah tau. Seronoknya rasa. Kesemutan sebelum ni hilang entah ke mana. Hihi

Lagi? Yang ni sangat suka! Berat dah pandai turun dan tak rebound balik. Yeah! Saya dah dapat berat normal saya dah. Suka sangat. Dari XL dah bertukar ke M.

Sakit otot dan sendi dah sangat makin kurang. Demam dan flu pulak dah takde langsung sejak saya detox ni tau.

Siapalah tak jatuh cinta dengan detoks kan. Saya ingat, saya akan dapat kesan turunkan berat badan je dengan Jom Detox ni.



Tapi sebenarnya lebih dari itu. Dan semua ni berlaku hanya dalam masa kurang dari 36 hari tau.

Jujur saya cakap. Saya suka sangat dengan Jom Detox program ni sebab ada grup support yang super best. Walau saya takde lah terlalu lalu aktif dalam group support, tapi saya baca semua apa yang dikongsi tau.

Dalam diam diam saya tulah saya dapat turun ke berat sekarang. Memang coach saya pantau saya directly. Dah macam bayar coach mahal mahal punya. Padahal pakejnya tersangatlah murah. Malah tak dibayar pun."

SUCCESS STORY PESERTA KELIMA Program Jom ! Detox Jutawan - Ibu Menyusu :




Peserta ini merupakan sorang ibu muda yang masih menyusukan anak kecilnya.

Kebiasaannya orang kata kalau diet ke, jaga badan ke, mesti susu si ibu akan merudum kan. Tetapi berbeza pulak kepada peserta kali ini Puan Sabariah. Susu meriah dan berjaya turunkan berat badan serta inch loss banyak sangat.

Refer gambar kat bawah nie.



Amacam? Power kan Detox.

Sebagai bonus saya share lagi 3 SUCCESS STORY DETOX JUTAWAN SHAKLEE yang menarik dan memberi sumber inspirasi kepada kita semua.






Ok, anda dah lihat dan baca sendiri kisah-kisah kejayaan peserta dari Program Jom ! Detox Shaklee Jutawan kan.

So, sekiranya anda ingin menyertai team Detox Jutawan, bagi intake batch ke-16, sila whatsapp : 019-916 4276 untuk pendaftaran tempat anda.



Jom ! tekan button LIKE, COMMENT dan SHARE sebagai tanda sokongan kepada misi membantu rakyat Malaysia hidup Sihat dan Bahagia.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

No comments:

Post a Comment