Thursday 19 September 2019

APA YANG BEST JOIN TEAM JUTAWAN

Hai, Assalamualaikum semua. Hari ni, saya nak story about my team, iaitu Team Jutawan Shaklee.

Team Jutawan? Wah ! Hebat sangat ke Team Jutawan nie?

Alhamdulillah syukur kepada Allah sebab kurniakan saya sebuah team bisnes yang sangat-sangat hebat. Bukan team bisnes biasher biasher. Team bisnes ini yang telah membawa saya kenal Shaklee secara lebih mendalam dan membawa saya kembali kepada fitrah kita secara lebih dekat.

Sebelum itu, saya story serba sedikit siapa penaung Jutawan Shaklee?

Team Jutawan ialah sebuah kumpulan bisnes Shaklee yang dikendalikan oleh sorang bekas Engineer yang sangat berjaya di sebuah company oil and gas suatu masa dahulu (Master Laila : Klik baca kisahnya di sini) bersama 9 orang Master Coordinator yang hebat-hebat jugak.

Dan yang bestnya lagi dan bersyukur sangat-sangat dengan perjalanan career bisnes saya sebab kelima-lima direct upline saya semuanya Master Coordinator taw.

Wow ! Amazing. Seram sejuk, meremang roma rasa. Saya tak tahu macam mana nak decribes perasaan syukur ini. Alhamdulillah walau mereka berada jauh dari saya, kami dah pernah bertemu dalam tempoh 5 tahun ini.

Master Kam Maria - di Parit Buntar
Master Ainul Shahrazad - di Kajang
Master Hafsah - di KL
Master Zahirah - di Kemaman
Master Laila - di Kedah

Namun tidak dilupakan kepada lagi 5 orang Master Coordinator dalam #TeamJutawanShaklee iaitu, Master Zurabetty, Master Muliani, Master Abby, Master Athirah dan Master Farina.



Ok, sebenarnya saya dikelilingi oleh ramai Jutawan-jutawan hebat yang dah berjaya buat sales RM1 juta pertama.

Korang nak tahu, antara tips ingin berjaya dalam bisnes ialah cari Mentor dan bergerak dalam Team Support yang betul. Klik baca di sini : 9 tips penting memilih bisnes yang tepat.

Dan tips power lagi, korang nak buat apa-apa bisnes pastikan korang dah berjaya reach 1 Juta yang pertama baru boleh focus to another bisnes. Tak mahu sekejap jump sana sekejap jump sini. Bukan kata salah berniaga macam-macam.

Tetapi biarlah kita jadi pakar dahulu baru boleh jump lebih tinggi. Anda dapat sesuatu? Anda ingin saya kongsikan lagi apa yang best team Jutawan Shaklee nie?

Orite, jom ! mesti dah tak sabar lah tue. Hehehe.

9 KELEBIHAN JOIN TEAM JUTAWAN SHAKLEE :

1. Kita ada menjalankan 2 projek penting untuk team kita FOKUS. Iaitu pertama Projek Jom ! Detox Jutawan (Klik Baca di sini), kedua Projek Mobile Spa The Walking Beauty (Klik Baca di sini).

2. Dalam Shaklee kita terlalu banyak produk mengikut permasalah-permasalahan tertentu. Seperti Set Kencing Manis, Set Kecantikkan, Set Menyusu, Set Penjagaan Rumah dan banyak lagi.

So, bagi membantu team kita lebih FOKUS dan pergi lebih jauh kita adakan projek-projek seperti di atas.

Saya sendiri sekarang FOKUS kepada The Walking Beauty Spa. Tetapi dalam masa yang sama kalau ada yang berminat untuk tahu dan explore Detox Jutawan saya still guide mereka dan mungkin jua anda yang sedang membaca ini.

3. Setiap masa kita ada sediakan kelas-kelas ilmu secara offline dan jugak online di group FB, Telegram, Whatsapp Exclusive Jutawan dan juga bersama group Mentor-mentor terdekat saya.



Kita berkongsi ilmu-ilmu penting untuk career development tanpa meninggalkan ilmu spiritual yang wajib.

Kiranya dengan kelas-kelas ini kami upgrade diri dan team supaya sentiasa in progress. Ibarat seperti kita ingin belajar membaca mesti kena berguru kan. Mesti kena tahu macam mana nak mengenal huruf dulu kan, then macam mana nak bunyi.



Begitu juga dalam bisnes. Kita ajar from zero to be entrepreneur, leaders and you are owner for your bisnes.

4. Setiap hari kita ada Master Check-List untuk guide setiap ahli kumpulan bermula dari bangun tidur sehingga lah ke saat tidur.

Wow ! so special. Dengar macam bestnya siap ada Master Check-List.

You know what? Semakin kita dewasa, kita semakin lupa untuk menyusun kehidupan kita. Sebab itu kebanyakkan orang yang tertekan dengan hidup dan belum berjumpa kejayaan mungkin mereka tidak ada pengurusan masa untuk aktiviti seharian mereka.

Dulu kita pergi sekolah, cikgu bagi jadual. Hidup kita agak tersusun. Tapi, bila dah tinggalkan alam persekolahan semuanya kacau bilau. Betul, betul.

Kuncinya di sini, please jika ingin berjaya make sure ada your Master Check-List. Jika ingin tahu, let's be part of us.

5. Seterusnya, dalam team Jutawan untuk Projek TWB sahaja anda boleh fokus kepada 6 Penjuru Income utama. Klik baca di sini.



6. Bonus kepimpinan unlimited income. Infiniti dan specialnya sistem Bonus Shaklee dipatenkan taw. Tiada mana-mana company boleh ciplak. Jika ada yang tiru, boleh disaman.

7. Anda juga berpeluang untuk grab Percutian Mewah bersama Jutawan Shaklee tanpa perlu tunggu mengeluarkan belanja sendiri. Fully sponsored, just bawak badan.

Bahkan anda boleh bawak family sekali. (Baca di sini : 9 Keistimewaan Trip Shaklee).

8. Kita merupakan sebuah company yang dah berjaya dan stabil di peringkat global lebih 50 tahun. Manakala produknya sendiri dah berusia 103 tahun di pasaran dunia.

Produk Shaklee dihasilkan oleh pakar-pakar saintis yang berpengalaman dan pentingkan 3 konsep utama iaitu Berkesan, Organik dan Selamat.

Bangga rasa sebab jalankan bisnes Global. (Feel for self-motivation).

Bukan bisnes cikai-cikai, bancuh produk kat belakang rumah. Ini produk dihasilkan di dalam makmal yang dipantau rapi melalui proses R&D lebih 300juta USD setiap tahun.



Ada landmark study, jurnal papers dan banyak lagi keistimewaan yang tak terungkap dengan kata-kata.

Ada ramai pengguna produk Shaklee secara keseluruhannya setia sehingga ada yang 20 tahun, 30 tahun, 40 tahun taw. Memang respect lah dengan otai-otai Shaklee yang baya nenek moyang kita ni. Masih aktif dan gagah attend ber conference taw.

Cuba zoom tengok name tag auntie tu berapa tahun?

Percaya tak umurnya 73 tahun? Ini memang betul, tak tipu ok. Baru-baru ni, saya ada berjumpa dengan Master Norita dah 20 tahun amalkan Shaklee. Saya tengok kulit muka nya sangat flawless macam remaja. Serius cantik luar dan dalam sebab start remaja lagi beliau dah makan Shaklee.
9. Anda berpeluang untuk bersama-sama Team Jutawan ke National Conference dan Global Conference Shaklee yang diadakan setiap tahun.

Delegasi Shaklee Malaysia kibarkan bendera negara kita di atas pentas dunia membawa imej Islam.
Masa ni, nak pakai cantik-cantik ala diva kalahkah Tok Ti pun boleh. Hehehe. (Opss ! nasib lah Tok Ti tak baca nie).

Bayangkan anda sorang suri rumah yang bekerjaya berpendapatan 4, 5 angka di dalam genggaman ber Conference. Bawa pulak image Islamik, happy and enjoy tanpa stress nak fikir apa nak kena report kat company after balik Conference.

Pengalaman saya bekerja di bidang Professional sendiri, sebaik habis apa-apa conference yang dihantar oleh Jabatan kena submit report kepada bos. Itu tanda kita buat kerja, dan tidak mengular. Kihkihkih.

Beza dengan bisnes Shaklee ini.

Ok, cukup lah sampai di sini dulu ye.

Jika anda berminat untuk menjadi sebahagian dari Team Jutawan dalam Projek Jom ! Detox atau Mobile Spa TWB, segeralah bertindak. Hubungi saya di sini : 019-916 4276.

Kita akan bantu tunjukkan jalan, kita bangkit berjuang bersama-sama. I'm always remembers pesan My Mentors (Maaf ye cikgu English, grammar out) : Untuk berjaya anda boleh buat sorang-sorang tetapi untuk berjaya dan pergi lebih jauh anda perlukan Team Partners atau dalam erti kata lain kumpulan yang sama-sama mision.

Are you get it?

So, Do Your Action NOW. Usah bertangguh untuk berubah. Kerana perubahan itu bermula dari diri anda sendiri. Bukan saya atau pun rakan sekeliling anda.

Jom ! tekan button LIKE, COMMENT dan SHARE jika anda rasa entry ini bermanfaat dan sebagai tanda sokongan anda kepada kami.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

No comments:

Post a Comment