Monday 19 September 2016

SAKITNYA..!! GUSI BENGKAK


Assalamualaikum WBT..

Hari ni nak cerita pasal gigi dan gusi.

Sakitnya... bila gusi bengkak. Nak nangis. Tak lalu nak makan.

GUSI BENGKAK GARA-GARA GERAHAM BONGSU

Siapa dah rasa diri berusia tapi tiba-tiba gusi bengkak. Sampai demam berhari-hari.

Gara-gara geraham bongsu yang nak tumbuh keluar. Dia lambat matang dari orang lain. Huhuhu..

Saya pernah bengkak gusi kat geraham bongsu masa usia 27 tahun.

Sakitnya hanya Allah yang tahu.

Solution yang saya jumpa, adalah operate buang gigi tersebut atau gigi bersebelahannya (mengikut kes).

Dia bengkak sebab tak de space nak berbakti kat si tuannya.





Dia bengkak sebab cara dia keluar tu sedikit songsang/ senget atau terkandas dari gusi.

Orang kata ia akan berulang. Tak tahu lah saya.

Tak sanggup nak operate. Saya penakut. Biarlah sakit dari operate.

Dah lama tak sakit.

Cuba tengok gambar x-ray kat bawah ni keadaan gigi geraham bongsu yang bermasalah.





Ok.

Kalau ada yang sakit gigi, boleh amalkan Sustained Released Vita C. Mayb, sebab saya makan vita C setiap hari kot.


Papepun, syukur.

Badan kita memang perlukan vitamin C. Dan badan kita tak dapat produce Vitamin C taw.

Terutama untuk pertumbuhan gigi yang sihat.

Kalau sesape nak try Sustained Released Vita C Shaklee boleh pm kinah ye. This month ada offer menarik.

Note : Foto scan kat bawah tu, bukan saya punyer. Credit kepada mr.bloggers.

Happy Working & Helps Others to Help Others (HOHO).

Sakinah,
Working-At-Home-Woman.
sakinahms.blogspot.my
WhatsApp : 019-9164276.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment