Monday 30 May 2016

KAK, SAYA TAK MASUK OFFICE HARI NIE

Assalamualaikum dan selamat pagi.

Salam Isnin, selamat bekerja semua. Tak mahu ada yang Monday Blues ye. Ceria-ceriakan hari anda. Hidup anda pasti bahagia.

KAK, SAYA TAK MASUK OFFICE HARI NIE

Sape, selalu buat perangai cam nie masa bekerja?

Cer angkat tangan sikit, nak tengok. Tak yah, segan atau malu lah. Ramai jugak yang terkena penyakit nie. Hehehe..

Sepanjang saya bekerja. Kata-kata pesanan, "Kak, saya tak masuk kerja hari ni sebab mc.." adalah normal.

Ada yang sakit mata, ada yang senggugut, ada yang gastrik dan ada yang alahan sebab mengandung serta ada jugak yang anak kecik demam, ditahan wad dan banyak lah alasan-alasannya.

Susah hati kan, bila terpaksa mengambil MC.

Kita bukan suka-suka nak MC.

Mesti best, kalau masalah MC ni dapat dikurangkan atau diatasi sehingga prestasi kerja tidak terganggu.

Namun tak kurang jugak, yang menyalahgunakan MC untuk perkara-perkara tidak sepatutnya sebagai seorang pekerja. Cuti tahunan dan habis. Dijadikan MC sebagai bonus pelepasan diri bercuti lebih atau ada yang terpaksa guna untuk kepentingan family seperti anak demam, cuti dah habis.

Tak datang kerja tanpa sebab kena potong gaji. Kita perlukan duit gaji untuk sara family. So, terpaksa lah berfikiran kreative demi sesuap nasik kepada anak-anak.

Agak-agak ada ke yang macam nie?

Mesti ada..

Saya pernah menahan diri sakit, datang jugak bekerja kerana susahnya nak dapat cuti. MC pun tak laku. Sakitnya hanya Allah yang tahu.. sakit orang perempuan.

Alhamdulillah, bersyukur sekarang kalau sakit pun saya tak terikat dengann sesape. Saya bebas cuti bila kesihatan diri menuntut untuk berehat.

Dan sejak saya amalkan suplemen untuk masalah kesihatan saya, sakit tu pun dapat dikawal. Bertuah dan beruntung bagi mereka yang sihat.

Namun saya bersyukur, dengan sakit ni memberi saya persediaan dan memahami bagaimana sakitnya orang nak bersalin. Betapa besarnya pengorbanan seorang ibu melahirkan seorang anak. Sebab, sakit senggugut sakit macam orang nak terberanak. 

Emak cakap, sakit ni hanya akan hilang apabila dah kahwin.

Setakat mana kebenarannya, saya sendiri masih tak tahu sebab belum berkahwin. Hehehe..
Kepada kaum wanita di luar sana, kalau anda mempunyai masalah senggugut yang teruk elakkan dari mengambil pil killer kerana ia akan merosakkan buah pinggang kita dalam jangka masa yang panjang.

Amalkan pengambilan suplemen yang selamat, melalui ujian klinikal dan R&D serta lengkap untuk support kekurangan nutrisi dalam badan. Supaya kita tak perlu MC setiap bulan. Prestasi kerja pun terpelihara.

Nak lagi best, jadi lah bos sendiri. Hehehe...

MC bila-bila masa.

InsyaAllah.

#NotaSihatSakinah : Semasa proses kedatangan haid, wanita mengalami kekurangan kalsium dan juga collagen dalam badan yang sangat banyak. Begitu juga semasa mereka melahirkan anak-anak.

Purata, usia 25 tahun dan ke atas kandungan 2 nutrien ini mula merosot seiring dengan aktivti harian dan pemcemaran sekeliling sama ada dari luar atau dalam makanan. So, pastikan anda peroleh kalsium dan collagen yang cukup.

Hubungi saya (Sakinah : 019-916 4276), untuk khidmat nasihat nutrisi kesihatan anda dan keluarga.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.


WhatsApp : 019-916 4276 untuk dapat ebook Kisah Motivasi :
Sorry Boss!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja ini Sekarang !!
Ebook yang sangat memberi inspirasi tinggi kepada semua pembacanya

memulakan perniagaan tanpa modal yang besar dan kilang atau bangunan kedai.

*Sila SHARE jika entry kali ini bermanfaat untuk saudara-mara dan jugak rakan-rakan kita di luar sana. Saya doakan anda Kaya, Bahagia dan Berjaya Dunia/Akhirat.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment