Monday 14 September 2020

PELUANG JANA PENDAPATAN 4 ANGKA DI SAAT COVID MELANDA DUNIA BERSAMA BISNES SHAKLEE

Alhamdulillah, syukur. Ini hasil last month punyer income from Shaklee Bisnes untuk Kinah. Belum lagi 17K, In Shaa Allah tak lama lagi.

Ada yang salah faham. Bila kita sebut sales 10K, 30K, 100K mesti income dia banyak tu jugak kan. Thats not right.

Sifirnya dalam Shaklee Bisnes begini :

Sales 10K = boleh jadi Income Bersih 1.5K
Sales 10K = boleh jadi Income Bersih 1.7K
Sales 10K = boleh jadi 1.2K
Sales 10K = boleh jadi 2K

Ianya bergantung kepada usaha dan rezeki Allah beri. Yang pasti ianya boleh jadi infiniti. Bukan statik.

Kenapa Kinah buat Shaklee Bisnes sebab ia True Bisnes, Real Bisnes, Bisnes Peoples.

Buat masa sekarang, kebanyakkan orang belum nampak apa benefits mereka buat this bisnes. Tetapi, apa Kinah nampak ia bukan kerana bonus semata-mata yang kita dapat setiap bulan.

Sebagai wanita yang pernah bekerjaya, berpendapatan besar suatu masa dahulu, ia menjadi satu cabaran buat Kinah. Alhamdulilah, Shaklee Bisnes banyak mendidik Kinah. Sayang diri sendiri, hargai diri sendiri. Tak guna banyak wang ringgit tapi kesihatan tak dijaga.

Itu Kinah dulu. Income 5K, tapi setiap bulan tak de pun peruntukkan untuk suplemen. Sedangkan career sebagai tenaga pengajar lagi lah perlu extra suplemen untuk mind dan energi.

Tenaga Pengajar lah yang banyak berkorban hidup untuk mendidik anak bangsa. Sanggup berlapar, extend class, extra tuisyen untuk anak-anak didik. Sehingga kepentingan diri sendiri di kemudian kan.

Kinah respect kepada golongan Proffesional yang tidak mengamalkan any suplemen dan menjaga kesihatan. Sebab umur 30-an badan kita mula melalui proses penuaan sel secara tidak langsung.

So, buat rakan-rakan wanita terutamanya. My advice is not because my bonus. Tapi, sayangi diri anda. Kerana anda adalah tunjang kekuatan keluarga. Walau siapa pun anda, suri rumah ke, boss ke, pendidik ke, arkitek ke, jika tiada anda haru-biru lah sebuah keluarga itu.

Please love yourself first.

Nota Bisnes 1 : Buat anda yang sedang mencari extra income untuk 2, 3 jam sehari, boleh try this bisnes. Fleksible dan mudah. Asalkan ada kemahuan dan sanggup berusaha.

Nota Bisnes 2 : Ingat! dalam rezeki kita ada rezeki orang lain. Tunaikan hak mereka, antaranya Zakat, Sedeqah, anak-anak, emak ayah, pasangan, saving, dan lain-lain.

Sakinah Mat Said,
Shaklee Bisnes Leader,
Founder 7LEADERS Empire,

No comments:

Post a Comment