Wednesday 30 September 2020

PERLU KE KITA PROTECT "TELOMERE" NIE?

Hai, Assalamualaikum dan apa khabar semua? Hari ni, Kinah nak share apa itu TELOMERE? Kenapa nak kena tahu dan faham pasal TELOMERE?

Korang tengok foto kat sebealah ni :

Dalam Cell 》 ada Nucleus. Dalam Nucleus 》ada Kromosom (Kromosom bentuk X). TELOMERE ada kat setiap hujung X Kromosom.

Ok, dalam badan kita ada TELOMERE. Semua orang ada TELOMERE.

Tetapi tak semua orang tahu TELOMERE ni memainkan peranan penting kepada kesihatan tubuh badan kita. Dan TELOMERE ini yang membantu untuk maintain muda, maintain sihat, bebas penyakit 3 serangkai, maintain cantik walau bertambah usia dengan izin Allah SWT.

Suka saya ingatkan, jangan ada yang salah faham. Kita bukan takut kepada tua. Tua itu adalah cycle wajib bagi setiap manusia yang dipanjangkan umur.

Kajian Landmark Study yang dibuat oleh Saintis Shaklee menemui pengamal suplemen Shaklee yang ambil VIVIX secara consistent menunjukkan 40%  TELOMERE mereka lebih panjang berbanding kumpulan ( mereka yang mengamalkan gaya hidup sihat, jauh di pedalaman dan bebas dari pencemaran alam sekitar.

Kajian tersebut mengambil masa 5 tahun, fokus kepada Candidates ambil suplemen vs tidak ambil any suplemen tapi gaya hidup dan environment kehidupan total sihat.

Pelik kan, bagaimana keadaan ini boleh berlaku?

Kerana kehadiran Radikal Bebas di sekeliling kita setiap hari seperti di bawah.

1. Sinaran UV kita tak boleh elak jika tidak amalkan any skincare dan suplemen tinggi Antioksidan

2. Pencemaran Udara & Rokok di zaman sekarang kita tidak boleh lari dari pencemaran udara. Walau duduk di kampung, tetapi mungkin masih ada menggunakan kenderaan dan orang sekeliling kita merokok. Itu penyumbang kepada Radikal Bebas

3. Radiasi ada lagi ke di zaman sekarang ni tidak menggunakan any gajet, internet, tv, laptop dan kemudahan teknologi? Dalam kecanggihan teknologi ada kelemahannya. Iaitu radiasi dari peralatan yang digunakan akan mengganggu sel kita yang sihat.

4. Pemakanan kurang sumber antioksidan. Antioksidan ini memainkan peranan untuk melindungi sel kita dari diceroboh dirosakkan oleh Radikal Bebas.

5. Tekanan boleh menyebabkan sel rosak dan TELOMERE memendek, cepat tua mudah mendapat penyakit berbahaya yang mengganggu kesihatan kita, aktiviti kita, ibadah dan keyakinan diri kita. Bila kita lemah, Radikal Bebas lebih mudah attack sel kita.





So, faham kat sini penting amalkan pemakanan tinggi antioksidan.

Sebab itu ramai pengguna Shaklee consistent ambil VIVIX/RESV setiap hari. Sebab VIVIX/RESV bekalkan Polifenol dan Resveratrol yang tinggi antioksidan.

Not wonder Landmark Study menunjukkan TELOMERE kumpulan pengguna Shaklee  40% lebih panjang.

Dan sehingga hari ni, pengamal VIVIX/RESV dapat effect Awet Muda selepas botol ketiga dan keempat, botol pertama dan kedua kesihatan mereka semakin improve.





Kisah Mak Cik ni, ada di sini. Klik Baca , Vivix bantu pulihkan kesihatan saraf mata wanita ini selepas 2 minggu

Bayangkan baru botol ke empat Look Younger Longer. Kalau 5 tahun amalkan tanpa miss? Ini hasilnya di bawah.




Kinah sendiri telah melalui fasa Radikal Bebas Effect ini

Masa ni saya mengajar A-level students. Saya tidak amalkan pemakanan any suplemen, hidup di pedalaman tetapi hari-hari ada tekanan, tekanan kerja yang multi-tasking, makan lewat, makan pun bukan 100% healthy food, banyak makan di kedai untuk hari bekerja, tidak exercise, tiada kesedaran mengamalkan suplemen.

Peruntukkan ada untuk membeli suplemen jika tahu kepentingannya dulu. Tapi, saya lebih kepada reward membeli kasut, baju, handbag, belanja family dan lain-lain yang boleh di adjust.

Itu zaman tidak tahu apa-apa pasal suplemen.


Masa ni dah mula sedar pasal kepentingan amalkan suplemen cuma kenkangan kewangan sebab dah berkahwin dan fully Breastfeeding anak sorang. Membuatkan saya fokus kepada basic suplemen sahaja seperti sumber protein, anti-stress, multivitamin,  tulang dan kalsium.

Tambahan waktu itu saya belum faham bagaimana Radikal Bebas boleh attack sel-sel sihat kita.

Sehingga tahun 2020, baru saya tahu apa yang berlaku kepada saya adalah kesan daripada Radikal Bebas tanpa perlindungan diri dengan sumber makanan tinggi anti-oksidan.

Start from thats, saya fokus kepada suplemen antioksidan seperti Vitamin C, Omega Guard dan VIVIX/RESV.

Inilah hasilnya, amalkan Vitamin Antioksidan dan penjagaan luaran dengan skincare antioksidan jugak.

Belum cantik tapi banyak improve. Ada lagi kesan-kesan parut di atas hidung, jeragat dah kurang, dah makin pudar.

Sebab itu saya advice kawan-kawan terutamanya please amalkan suplemen at least VIVIX untuk protect TELOMERE kita.

Nak VIVIX/RESV wasap Kinah 019-916 4276 directly. Jangan jadi macam Kinah.

Kat bawah ni Kinah share perbezaan VIVIX dan ResV.

Promotion VIVIX/ RESV :


Anything boleh direct wasap Kinah : 019-916 4276 ya.

Sekian, wassalam.

Sakinah Mat Said,
Shaklee Bussiness Leader Kuantan,
Founder 7LEADERS Empire,
wasap.my/60199164276

No comments:

Post a Comment