Wednesday 5 August 2015

HATI-HATI!! ORANG MUDA TINGGI KOLESTROL

Kolestrol tak mengenal usia.
Banyak terjadi dikalangan kaum lelaki.
Assalamualaikum dan selamat petang..

SMS mendoakan semoga sahabat pengunjung blog SMS sentiasa dirahmati dan dipermudahkan segala urusan walau dalam apa jua keadaan.

Kita semua dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab.

InsyaAllah.

MUDA-MUDA LAGI, DAH BERKOLESTROL TINGGI

Tadi, saya duk sembang dengan seorang peserta NECK.

Saya tanya dia, apa perubahan yang dirasai sepanjang sebulan bersama kami.

Siapa dia?

Namanya Mohd Ramadan Mat, baru sebulan join NECK sebab masalah lebihan berat badan dan juga kolestrol tinggi dalam darah.

Kawan-kawan sekeliling selalu gelakkan dia, walau hakikatnya mereka sendiri yang lebih gemuk dari dia.

Muka semakin memanjang.. Perut semakin hilang.
Kecian, kan..

Jom! Baca sedikit sharing dari beliau :-

"Badan rasa lebih sihat dan bertenaga lepas join neck.

Dulu saya memang overweight dan high kolestrol dalam darah.

Bayangkan saya punya berat 73Kg sedangkan tinggi cuma 159CM di usia 20-An.

Memang Overweight and not healthy BMI lah.

So saya diet gila-gila tanpa ilmu. Tak makan nasi, sayur sikit.. minum air tak cukup.

Saya makan maggie dan kuih muih yang sememangnya berminyak dan high calory.

Diet lah sangattttt kan..

Dalam sebulan lebih jugak la.

Memang berat turun ke 67Kg. Tapi badan menjadi lesu, pening dan semua ada.

Then saya diperkenalkan dengan NECK.

Alhamdulillah dalam NECK saya tak perlu berlapar lagi.

Wajib makan nasi setiap hari

Yang bestnya, berat pun turun.

Dalam tempoh sebulan. Kolestrol berjaya dikawal.
Yang penting, dalam NECK ni kita diajar cara hidup yang sihat. Senaman dan cara kira calory setiap mkanan yang diambil dengan betul.

Alhamdulillah."

Amacam?

Rasa-rasa ada tak, di antara pembaca yang senasib seperti Ramadan?

Kalau ada, nasihat saya.. Ubah gaya hidup. Jaga pemakanan dan kesihatan tubuh badan yang merupakan anugerah yang paling besar dari Allah SWT kepad kita semua.

Badan kita complex.. If, disalah gunakan.. macam-macam penyakit pulak yang akan datang.

So, sebelum makin parah..
Buatlah sesuatu tindakan dengan Ilmu dan panduan dari Mentor.

InsyaAllah, anda terpaksa Kurus dan Sihat seperti Ramadan.

Ok, lah sahabat.

SMS doakan semoga sahabat pengunjung Blog SMS yang budiman, sentiasa berbahagia dan berjaya di samping keluarga tersayang.

Dan jangan lupa,

Sila SHARE jika anda rasa entry kali ini, memberi manfaat kepada saudara-mara mahupun rakan-rakan di lluar sana.

Nak Kurus dan Sihat seperti Ramadan.
Whatsapp : 0 1 9 9 1 6 4 2 7 6
Semoga dengan satu SHARE dari anda dapat membantu mereka selesai dari masalah Obesiti dan Kolestrol Tinggi.

Sekian, wasalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment