Tuesday 4 August 2015

MAAFKAN NECK!! TOLONG JANGAN SALAH FAHAM DENGAN SAYA

Assalamualaikum wbt..

SMS doakan semoga sahabat pengunjung blog SMS sentiasa sihat-sihat dan ceria selalu :-)

Didoakan semoga kita semua dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab.

InsyaAllah.

Pernah tak ada orang tersalah teka usia kita?

SMS pernah dulu, time form 4. Orang ingt SMS budak sekolah rendah. Time tue, kecik lagi.

Underweight.

Bila Overweight.. orang salah faham jugak. Dorang cakap SMS ibu anak 6. (Yang nie, memang sentap!!).

Pastu, sekarang kembali normal semula.

Berat badan SMS dah Ideal Weight.

Alhamdulillah.

CONFIUS MANA KAKAK MANA ADIK

Malam tadi, ada tetamu mai rumah.. Saya tak kenal pun dia. Kawan kepada emak.

Al-kisahnya,

Adik perempuanku terlebih sihat berbanding diri ini. Dah puas saya advise turunkan berat badan. Jaga kesihatan diri. Sampai bila, nak jadi cam tue. Tapi, dia lebih selesa dengan badan dia sekarang.

Saya yang tengok nie, jadi terseksa.

Lagi besar dari saya yang bam bam dulu. Dia pemalu orangnya. Tak bergaul dengan orang lain. Kalau tetamu datang rumah.. Dia memang tak kan keluar bilik. Sebab, dia terlalu pemalu.
Ni, SMS dulu yang bam bam cam kuih paw.
Comey tak kuih? Malu bila tengok semula gambar nie.
Nak dijadikan cerita semalam, dia dipaksa jugak keluar. Pastu, tetamu tanya lah umur berapa?

Dia memang tak kan jawap. Emak tolong jawapkan. Memang susah nak dengar suaranya. Cam ada emas seketul.

Adik saya nie, umur 25tahun.

Dan saya nak tergelaknya. Tetamu tue, tanya saya pulak.

Yang sebelah tue, tingkatan berapa?

Saya tersipu-sipu senyum malu. Hahaha..

Malu lah sangat (Kakaknya, nakal cikit).

Saya pulak tanya, tetamu.

Yang mana satu? Musykil sekejap.. Sedangkan, memang dah sah serta nyata. Dituju kepada diri ini. Hehehe..

Saya cakap, lah

Yang saya nie, kakaknya. 27tahun dah.

Tahu apa reaksi tetamu tue?

Oooopss!! Terkejut dia..

Ingatkan sekolah lagi. Hahaha.

Bukan nak perasan. Inilah perkara yang tak dapat dielakkan dalam NECK.

Asal ada tetamu mai rumah.. dorang fikir saya ponteng sekolah kalau hari persekolahan.

Lucu pun ada..

Puas ku tilik muka.. kebudakkan sangat ke rupa ku nie??

Dah habis selekeh, rasanya.

Kadang, aku tengah menyapu sampah ala-ala cam MAID gitew.

Nak wat cam mana aura sweet-15 masih ada.

Ini lah SMS sekarang.

Penangan NECK, anda akan mudah 10-15 tahun taw.

Tanggapan nie, dah berpuluh kali berlaku..

So, kena biasakan diri. Hehehe.

APA RAHSIANYA??

Sebenarnya, ada rahsia. Siapa nak tahu rahsia tue, cepat-cepat whatsapp SMS : 0199164276. SMS bantu A to Z.

Sebelum tue, saya kongsikan sedikit tips dengan sahabat SMS.

Nak nampak muda senang je..

1. Kuruskan badan dengan berilmu.
2. Sentiasa sedekahkah senyuman :-)
3. Ambil pemakanan yang sihat dan seimbang serta cukup nutrisi.

Syukur kepadaNya atas nikmat ini.

Doakan semoga saya dapat bantu lebih ramai lagi mereka yang memerlukan. Dan tak lupa semoga dibukakkan hati adik saya untuk berubah.

Banyak Rahsia kurus SMS dapat dari ebook nie.
Nak Ebook?? PERCUMA sahaja.
Whatsapp : 0 1 9 9 1 6 4 2 7 6
Any how,

SMS doakan anda semua Kurus dan Sihat sentiasa agar dapat mempertingkatkan amal ibadat kepadaNya serta hidup bahagia bersama keluarga tersayang.


Sila SHARE jika sahabat rasa entry kali ini memberi manfaat kepada saudara-mara mahupun rakan-rakan sekeliling anda semua.

InsyaAllah.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment