Sunday 16 October 2016

SYARAT PENTING PERMOHONAN PENDAFTARAN NIKAH DI KUALA TERENGGANU

Tudung oren tahun 2013,
yang sebelah tu hari nie (Oktober 2016)
Assalamualaikum wbt..

Masa saya dah suntuk.

Tercari-cari apa lah syarat penting nak daftarkan perkahwinan kat Terengganu.

So, saya ada buat blogwalking ke beberapa blog sebagai rujukan.

At least boleh prepare apa yang perlu. Sebab saya belum beli borang lagi. Kat borang tu ada checklist.

Then, sebab ada beberapa kekeliruan saya call direct ke Pejabat Agama Kuala Terengganu guna talian nie : 09-6252525.

Alhamdulillah, saya tak perlu menunggu lama. Layanan bagus di awal pagi.

So, kalau nak berurusan apa-apa better seawal pagi lebih baik ye.

Hasilnya, saya nak Share dengan anda salah satu syarat penting semasa melakukan permohonan pendaftaran nikah kat Terengganu. Khas Daerah Kuala Terengganu.

SYARAT PENTING PERMOHONAN PENDAFTARAN NIKAH DI KUALA TERENGGANU

Sesiapa yang nak kahwin kat Kuala Terengganu.. Nak daftar, kena submit sekeping gambar pasport background biru bakal suami dan isteri taw.

Kalau kat Kuantan selepas selesai nikah. Kat Terengganu ni, sebelum nikah.. dorang dah mintak. Negeri lain, tak pasti pulak.

Oleh kerana gambar pasport yang sedia ada macam rupa di atas tue (warna oren). So, hari nie spend masa sekejap pi kedai gambar. Ikutkan boleh wat sendiri.

Tapi, nak cepat. So, pi je lah ke kedai.

Dan hasilnya seperti di atas (background biru). Beza sangat tang pipi. Huhuhu..

Bukan apa, risau kena reject kalau guna gambar lama.

Nanti, orang tak percaya.

Macam kes sebelum ni, saya pernah kena tahan polis masa dorang buat roadblock. Tengok ic dengan orang kat depan tak sama. Nak wat cam mana..

Kena lah guna latest picture.

Mesti dah ramai hadapi masalah cam ni kan. So, bertabah lah kalau dorang tak percaya.

Sebelum pape jadi, better persiapkan diri.

Ni semua kesan Diet's NECK. Alhamdulillah, NECK banyak membantu perjalan saya sehingga hari nie. (Nak tahu pasal Diet's NECK, WhatsApp no, nie : 0199164276).

Ok.

Di bawah ni adalah blog yang menjadi perhatian saya sebelum ini. Terima kasih kepada penulis blogger. Sangat-sangat membantu :


Untuk sebarang kemusykilan, anda boleh direct call ke JHEAIT: 09-6252525.

Ok, saya doakan semoga urusan anda dipermudahkan dan bahagia dunia akhirat.

Sila SHARE jika anda rasa Syarat Penting Permohonan Pendaftaran Nikah Kuala Terengganu ini bermanfaat.

Sekian, wassalam.

Sakinah,
Working At Home Woman (WAHW),
Shaklee Business Leader,
sakinahms.blogspot.my

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Miss Sakinah
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment