Friday 29 April 2016

20 TAHUN DOKTOR PERUBATAN MODEN TAK PERCAYA SUPLEMEN

Assalamualaikum wbt..

Saya mendoakan semoga anda sentiasa dipermudahkan segala urusan dan berbahagia hidup dunia akhirat.

Kita dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab.

InsyaAllah.

PILIHLAH SUPLEMEN TERBAIK UNTUK DIRI, KELUARGA DAN MASYARAKAT SEKELILING ANDA

Kenapa masih ramai yang kurang yakin dan tidak percaya badan kita perlukan suplemen? Saya tidak salahkan anda.
Kerana dari kecil kita sudah dididik dan dibiasakan kalau demam, selesema mesti kena cari panadol tak pun ke hospital untuk dapatkan rawatan lanjut.

Saya masih ingat lagi, masa saya kecil. Satu malam, saya demam meracau-racau. Saya nampak ada lembaga seperti raksasa nak makan saya di atas syiling rumah kampung kami.

Ini illusi kanak-kanak saya semasa demam.

Alhamdulillah, Allah masih segarkan lagi ingatan saya   untuk mengingati pengalaman tersebut.

Emak cuba menenangkan saya dan beritahu sekejap lagi ayah bawak balik "Kouta" (adik-beradik panadol tapi untuk usia kanak-kanak).

Kami duduk di kawasan pedalaman, jauh dari bandar dan pekan. So, hanya bergantung kepada kedai runcit jika demam.

Hari ini, semua dan canggih. Dah advance.

Alhamdulillah, syukur sekarang dah masuk tahun kedua saya mengamalkan suplemen Shaklee untuk diri sendiri, keluarga dan juga masyarakat sekeliling.

Ianya bermula, apabila saya merasa tahap kesihatan dalaman dan luaran saya mula merosot. Saya pernah buat full scan treatment tahap kesihatan. Yang mana, result menunjukkan sistem badan saya bermasalah.

Dari situ, saya mencuba dan tercari-cari apakah suplemen terbaik untuk masalah tersebut.

Saya dah pernah makan macam-macam produk di pasaran sama ada tradisional mahupun moden. Keadaan menjadi semakin teruk dan ada satu tahap saya jadi sembelit, dan sukar untuk membuang sehingga luka dan berdarah.

Ianya sangat ngeri.

Saya juga ke hospital untuk ambil ubatan sintetik mengikut saranan doktor pakar. Ada masa saya terpaksa mengambil injection kerana keadaan yang sangat teruk sehingga mengganggu aktiviti harian dan keyakinan diri.

Sebagai seorang tenaga pengajar, saya tidak boleh selalu sakit. Jika sakit, nanti banyak silibus di dalam kelas yang akan ketinggalan. Ia akan menyusahkan diri, rakan sekerja dan pelajar terutamanya.

Akhirnya, saya memulakan langkah pertama dengan Set Slimming Shaklee yang membantu turunkan berat badan di samping atasi masalah gastrik dan dalaman wanita (masalah senggugut yang teruk). Plus kulit muka yang sangat sensitive, allergic kepada makanan tertentu dan perubahan cuaca serta udara sekeliling.

Ini kisah saya.

PENGAKUAN JUJUR 20 TAHUN DOKTOR PERUBATAN MODEN TAK PERCAYA SUPLEMEN

Jom! baca apa pula kata Dr. Zubaidi yang merupakan seorang doktor perubatan moden di bawah ini mengenai masalah kesihatan antara ubat-ubatan dan kepentingan suplemen.

"Setelah 20 tahun menjadi doktor perubatan moden, dan melihat bagaimana pesakit kronik tidak pernah sembuh, malah semakin teruk (mengalami komplikasi) setelah 10-15 tahun, saya terbuka hati untuk mengkaji tentang pemakanan dan suplemen.

Sepanjang pengalaman saya, belum jumpa pesakit darah tinggi atau pesakit kencing manis, yang sembuh dari penyakitnya. Kebanyakannya terpaksa mengambil lebih banyak ubat, dan ada yang mengalami komplikasi seperti stroke, ginjal rosak dan sakit jantung..."


Terima Kasih, Dr. Zubaidi.

Sebab itu, kami tidak kisah jika ada yang menyatakan mereka tidak mahu mengambil dan percaya dengan suplemen shaklee.

Mereka merasakan boleh kurus tanpa bantuan suplemen. Mereka rasakan kami mengambil kesempatan. Suplemen mahal dan mereka pernah cuba. Tapi, tak berkesan.

Saya sangat faham akan masalah ini.

FYI, Shaklee 100% diperbuat daripada bahan-bahan sumber semulajadi samada dari tumbuh-tumbuhan ataupun hidupan dari laut dalam.

Dan telah menjalankan 100 000 ujian klinikal bagi memastikan kualiti, ketulenan setiap produk dan keberkesanannya.

Ia bukan sebarangan produk kesihatan.

Usianya pun dah 100tahun lebih.



Rasa-rasa berbaloi ke pelaburan anda?

Nasihat saya, Rules pertama untuk turunkan berat badan adalah cari MENTOR. Dan dengar cakap MENTOR. Percayalah mereka. Usah buat formula sendiri.

Jika perlu bayar untuk MENTOR, teruskan. Kerana mereka lebih dahulu makan garam dari kita.

Mereka sudah arif apa masalah yang menyebabkan ramai orang gagal turunkan berat.

Usah berkira untuk sihat. Kerana nikmat sihat itu hanya dapat dilihat apabila kita sakit.

Salam Kurus dan sihat.

Jom! daftar Program Now Everyone Can Kurus (NECK) Batch 16 sekarang sebelum terlambat. Hubungi saya (019-9164276) segera.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

Program Kurus Coaching Online No. 1 di Malaysia.
Now Everyone Can Kurus (NECK)
Kurus Hanya Dari Rumah.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment