Saturday 11 March 2023

DUIT RAYA AWAL DARI SHAKLEE UNTUK AIDILFITRI 2023

Tahun ni merupakan tahun ke sembilan saya akan beraya bersama Shaklee. Saya mula terjebak dalam Bisnes Shaklee pada bulan September 2014. Kiranya beberapa bulan selepas Raya Aidilfitri pada tahun yang sama.

Alhamdulillah, sepanjang saya berada dalam bisnes ini, belum pernah lagi Shaklee tidak membayar Duit Raya kepada semua pengedar-pengedarnya yang layak. Setiap bulan sama ada musim perayaan atau tiada perayaan sekali pun memang Shaklee akan masukkan Cash Reward ke dalam akaun bank pengedar masing-masing termasuk rakan Projek Blog Mega 2.0 saya, Atifah yang merupakan seorang suri rumah tangga, pun dapat Duit Raya awal.

Dan istimewanya untuk Raya Aidilfitri kali ini, Duit Raya akan masuk awal seminggu sebelum hari raya. Wow! best nya kan. Korang pun berpeluang taw dapat rezeki ni.

Kita dijangka akan menyambut Raya Aidilfitri pada 22 April 2023, iaitu bulan hadapan. Dan Cash Reward akan masuk selewat-lewatnya sebelum 14 April 2023. In Shaa Allah.

So, apa yang korang boleh buat dengan Duit Raya Awal Shaklee bagi ni?

Untuk situasi saya sebagai suri rumah tangga, anak sorang dan ada tanggungan adik-adik yang masih di bawah umur (Saya sebagai penjaga mereka, sebab Emak Ayah dah tiada). Kami ni anak yatim piatu. Saya ada 4 orang adik lagi di bawah jagaan saya yang masih belajar dan tidak bekerja.

Ok, Duit Raya Awal untuk Tahun 2023 ni dikira rezeki besar lah buat kami sekeluarga.

Korang bayangkan ya, perbelanjaan pakaian raya setiap seorang yang paling murah dan berkualiti pun dalam RM100. Ini set lengkap ok. Yang murah dan mampu milik. Saya ada 4 orang adik, seorang anak, saya dan suami. Oh! ya suami saya pun pendapatan nya agak terjejas kebelakangan ini. Jadi, ini lah peluang saya membantu dia. Dengan hadiahkan sepasang Baju Melayu kepada En. Suami.


So, total perbelanjaan pakaian raya sahaja untuk kami 7 orang adalah RM700. Banyak kan. Kalau tempah dengan Tukang Jahit sekali pun, harga lebih kurang jugak. Kalau rezeki murah.. dapatlah 2 pasang sorang. Tapi, hurmm.. macam mustahil. Huhuhu.

Selain itu, saya nak lah jugak support perbelanjaan persiapan di hari raya seperti kuih-muih dan juadah hari raya nanti. Takkan lah tak de Tart Nenas, Semperit, Kuih Batang Buruk, Ketupat, Rendang, Lemang, Lontong. Huhuhu. At least bila tetamu datang beraya, ada lah jugak hidangan untuk dijamu. Meraikan tetamu tu sunat kan walau segelas air kosong. Tapi, saya bukan orang yang begitu.



Saya suka meraikan tetamu. Mereka datang membawa rahmat. Paling kurang pun ada lah balang kuih raya. Satu jenis kuih dah RM20 lebih paling murah, okey. Saya tengok kat Mydin Mall baru-baru ni. Dah penuh bersusun kuih raya. Hahaha.

Kalau korang kaki survey, boleh beli yang borong atau buat sendiri. Cuma bab buat sendiri tu saya tak mahir. Nanti akhirnya masuk ke dalam tong sampah. Dah membazir kan. Lagipun, nak buat kuih raya ni ambil masa yang lama. Better kita tunjuk-tunjuk je. Then fokus lebihkan ibadah di bulan Ramadhan. Kan bagus.


Haa! kan seronok dapat lipat-gandakan ibadah untuk 10 malam terakhir Ramadhan. Jadi gunakan kelebihan Duit Raya Awal untuk Tahun 2023 yang Shaklee bagi ni untuk bersedeqah setiap hari. In Shaa Allah banyak fadhilat kebaikan yang bakal korang peroleh.

Ada rezeki banyak boleh lah masukkan dalam sampul raya untuk hadaiahkan kepada anak-anak, Emak Ayah, Anak Saudara dan Kanak-kanak yang datang bertandang di hari raya. Ia bukan wajib. Ia cuma satu tradisi budaya kita. Namun bila kita niatkan sedeqah, In Shaa Allah besar rahmatnya.

Yang ni, 1.6K. Korang decide perlukan berapa untuk Duit Raya tahun ni.

Cam mana persiapan raya korang untuk Tahun ni? Nak cuba dapatkan Duit Raya Awal dari Shaklee? Kita buka peluang setahun sekali ini kepada korang dengan pendaftaran serendah RM460 sahaja.

Apa korang bakal peroleh?


1. Produk Promosi iaitu Set Puasa 1-2-3 Shaklee yang bernilai RM460 beserta dengan Free Gift Shaker Shaklee, Free Tote Beg, Free Membership, Free Postage. Korang jimat banyak giller taw.
2. Support Group oleh Team Wanita Independent (TWI).
3. Ilmu-ilmu Marketing online dalam pelbagai platform sosial media seperti Facebook, Instagram, Tiktok, Youtube, Website dan juga skill close sales secara offline dan online.
4. Bagi yang baru nak berjinak-jinak dalam dunia bisnes online, kita ada sediakan juga ayat-ayat Iklan (Copywriting Technique) dari semasa ke semasa untuk korang guna dan belajar.

Actually untuk ilmu-ilmu ini semua korang perlu spend banyak sangat duit. Tapi rezeki korang. Saya himpunkan kesemua ilmu-ilmu yang telah saya pelajari sepanjang 15 tahun dalam bisnes dan 10 tahun dalam dunia bisnes Shaklee bagi membantu korang dapatkan Duit Raya Awal tahun ini. Cuba korang kira berapa agak-agaknya kena bayar untuk ilmu dan pengalaman saya ini? Tak terbayar kan.

Tapi tidak mengapa. Korang hanya perlu peruntukkan komitmen masa dan usaha korang. Kiranya anggaplah saya ni short-cut Mentor untuk tunaikan segala impian Raya Aidilfitri 2023 korang tahun ini.

Nak tiga angka pun boleh. Yang penting bertindak sekarang.

Berminat? Klik di sini untuk hubungi saya ; Nak Dapat Duit Raya Awal

Sekian, wassalam. Sehingga kita berjumpa kembali di next entry.

#blogmegashaklee #projekblogmega2 #shakleethrive2023 #shakleethriumph2023

No comments:

Post a Comment