Friday 14 April 2023

IBU MENYUSU BERJAYA KURUSKAN BADAN 8KG DALAM MASA 2 BULAN

Pasti ramai yang ada masalah nak Kuruskan Berat Badan kan?

Luahan Hati Ibu Menyusu yang nak kuruskan berat badan ;

“Saya nak diet tapi risau mengganggu proses penyusuan bayi kami. Sejak menyusu ni berat badan makin susah nak turun, cam mana? Bantu saya kembali kurus seperti anak dara.”

Nak diet tapi risau bayi tak cukup zat sebab kita akan kurangkan pengambilan makanan. Sedangkan bayi yang masih menyusu badan terutama yang di bawah usia 6 bulan kelahiran bergantung sepenuhnya kepada susu ibu.

Ibu Menyusu Berjaya Kuruskan Badan 8kg
Selepas bersalin Ibu Menyusu ini kerap merasa lapar, asyik terasa nak makan je.

Ya, untuk Ibu-ibu yang kali pertama menyusu bayi anda, si Ibu harus faham yang mana Kalsium dan Protein adalah sumber nutrien yang terbesar di dalam Susu Ibu. Dan dua nutrien ini lah yang akan membantu tumbesaran serta pola naik atau turun berat badan si bayi nanti.

Sama seperti Ibu Syazwani. Beliau pun risau pada awalnya. Risau bayinya mudah lapar dan tak cukup zat bila dia membuat keputusan diet. Kita tak mahu disebabkan berjaya kuruskan badan, si bayi merana kurang sihat kerana Ibu abaikan keperluan bayi yang sedang disusukan.

Saya pun sangat concern bab ini.

Ibu Menyusu Diet Tanpa Jejas production susunya

Bukan tak pernah cuba kuruskan badan. Beliau dah cuba banyak kali. Resultnya sama jugak. Sehingga lah beliau membuat tindakan menghubungi saya sendiri untuk coach dengan Set Kurus Ibu Menyusu Shaklee. Alhamdulillah, beliau tidak silap dalam membuat keputusan.

Cabaran Ibu Menyusu Nak Kuruskan Badan

Saya sendiri pun terinspirasi dengan usaha kuruskan badan beliau.

Tak sangka beliau berjaya turun berat badan 8kg dalam masa 69 hari sahaja. Kiranya 2 bulan 9 hari. Saya cuma coach beliau beberapa Tips Kurus yang mudah dan chill-chill sahaja dari semasa ke semasa. Beliau buat Diet IF dan ambil Set Ibu Menyusu Shaklee yang mana ianya juga berfungsi sebagai Set Berpantang dan juga Set Kurus Shaklee.

Antara Tips Kurus yang saya kongsikan simple sahaja. Perkara wajib yang dilakukan oleh semua orang. Tapi, tak ramai mampu consistent fokus memberi komitmen tersebut.

Anda nak kuruskan badan, try follow tips ini ya.

Tips Kuruskan Badan Dengan Cepat
Ibu Syazwani pernah buat Tips Kuruskan badan ni dulu. Jadi terbukti berkesan.
  1. Sukat Air Putih yang diminum : Ya, sediakan botol khas atau gelas khas yang kita tahu isipadunya. Dan berapa kali kekerapan yang boleh kita praktiskan. Kadar minima pengambilan air putih bagi setiap individu adalah mengikut Formula Minum Air Putih (Tekan Link dan Baca). Lagi kerap lagi bagus.
  2. Minimakan pengambilan air manis : Sebaik-baiknya minum lah air dari jus buah-buahan yang original kita blend sendiri tanpa gula atau pemanis tambahan. Minum sekadar untuk menghilangkan rasa bukan habis satu jug.
Punca Ibu Menyusu Susah Kurus

Seterusnya suka saya menasihati Ibu-ibu Menyusu sekalian, nak kuruskan badan tu sangat bagus. Kerana ia akan meningkatkan keyakinan diri kita apabila berhadapan dengan orang sekeliling. Dalam masa yang sama ia mampu mengelak daripada kita menjadi lemau, cepat letih, kulit wajah mula kusam dan malas bergerak aktif.

Saya telah melalui fasa yang disebut di atas tadi. Bukan mudah tanpa sokongan orang sekeliling. Namun sebagai seorang Ibu kita kena kuat bangkit menghadapi cabaran untuk turunkan berat dan kuruskan badan.

Bertuahnya Ibu Syazwani mendapat sokongan dari pasangan. Dan bertuahnya lagi sebab dia mula sedar di kala usianya belum 30 tahun, di saat beratnya overweight. bukan Obesiti. Belum berlebihan berat badan yang melampau. Beliau ada kesedaran awal untuk kuruskan badan.

Ok, nak turunkan berat dan kuruskan badan dengan Set Kurus Menyusu Shaklee, whatsapp saya segera ; Sakinah (Tekan link untuk consultation).

Sekian, wassalam. Sehingga kita berjumpa di next entry yang lebih bermanfaat dan memberi seribu rahmat kebaikan.

#NextLevelBlogging #blogmegashaklee #projekblogmega2 #shakleethrive2023 #shakleethriumph2023 #SetRahmahShaklee2023


No comments:

Post a Comment