Sunday 10 July 2016

KULIT MUKA SENSITIVE DAN BERPELUH TERUK !!

Muka tengah scrub dengan
Alfalfa Complex
Assalamualaikum..

Saya mendoakan anda semua sihat dan berbahagia sentiasa di samping keluarga tercinta.

KULIT SENSITIVE DAN BERPELUH TERUK !!

Saya bersyukur sebab diberikan rupa wajah yang sempurna walau mempunyai masalah kulit sensitive.

Ada masa sangat sensitive dengan cuaca yang panas. Akan naik merah-merah macam udang kena bakar.

Muka berpeluh-peluh. Kawan duk tegur. "Ko, ni dah kenapa? Teruk betul kilang peluh ko.."

Dah kalis.

Memang dari dulu lagi, dari kecik jenis yang sensitive. Kalau pakai barang tiruan, celup ke, cap ayam ke.. bertahan sekejap je.

Saya bukan tak suka barangan nie. Tapi, nak cakap nya hanya mereka yang sensitive je faham cam mana bila berhadapan dengan orang ramai.

Perasaan malu dan rendah diri tu, jadi di tahap paling dalam di lubuk hati. Namun saya bersyukur sebab saya jenis lantak lah. Muka aku, aku yang rasa. Korang nak cakap apa, cakap lah.

Aku yang tanggung.

Ending nya, sekarang saya kemana-mana memang tak pakai pape. Risiko jugak di zaman pencemaran ada di mana-mana nie. Asap kenderaan tu bukan elok pun. Asap perokok lagi lah tak elok. Duk hembus-hembus macam "alam semester nie ana yang punyer".

So, solutionnya saya makan vitamin tambahan bagi elok-elokkan apa yang kurang elok. Vitamin C, B complex memang wajib ambil tiap hari. Begitu juga Vivix yang premium tue yang berfungsi sebagai anti-aging. Kongsi makan dengan emak. Emak pun nak sihat.

Saya bukannya datang dari family yang senang yang mana setiap bulan mintak duit emak ayah nak berhias secantik-cantik dan segebu-gebu bidadari.

Papepun, bersyukur dengan duit shaklee ni lah saya belajar untuk bersederhana.

Set pencuci muka Nutriwhite nya beli September 2015, sampai sekarang masih bertahan. Dah nak masuk setahun.

Secara kasar macam mahalnya ko, Sakinah. Hahaha..

Buat apa? pakai entah pape kalau merana badan dan diri sendiri.

Nasihat saya kepada yang sensitive macam saya, cari lah produk yang sentiasa selamat, semulajadi dan insyaAllah berkesan jika kena caranya.

Jenis yang malas nak pakai itu ini, digalakkan telan Vivix, SR. vitamin C dengan B complex setiap hari.

Oppss!! terpanjangt lak. Hehehe..

Ok.

Salam Asar, 10 Syawal 1437H.

sakinahmsblogspot.my
019-9164276.
"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment