Thursday 20 September 2018

WAJIB ADA HELPER UNTUK GROW DALAM BISNES SEBAGAI SURI WANITA

Wajib ada helper untuk grow
dalam apa jua bisnes sekali pun.
Assalamualaikum dan selamat pagi.

Jom ! mulakan hari kita dengan penuh kesyukuran, menerima dan memberi semaksima nya kepada apa yang sedang diusahakan.

Bila Kinah terlibat dalam dunia bisnes ni, apa yang Kinah nampak masa adalah sangat-sangat penting. Kinah tiada masa untuk membawang.

Kalau boleh semua benda nak buat cepat. Kalau part uruskan anak, memang amat mencabar as suri rumah dan dalam masa yang sama as bisnes leader.

Tapi, tak pe. Kinah nekad untuk usahakan ada helper selepas nie. Bukan bermakna bila ada helper kita bersenang lenang goyang kaki. No !

Tapi, helper ini yang akan bantu memudahkan kerja kita nanti.

Dalam TWB kita memang di train untuk menjadi wanita High Class, Suri High Class untuk pergi jauh.

Bila ada helper, kita akan lebih fokus kepada mendidik dan membangunkan keluarga dengan hati yang senang dan bahagia.


Kita pun dapat fokus grow bisnes dengan lebih cepat dan pantas.

Kan, best bila part mengemas rumah yang memang takkan pernah sudah tu diserahkan kepada helper. Kita cuma bayar duit untuk mereka. Kita kongsikan rezeki dengan mereka.

#Bayangkan kain baju helper yang basuh, jemur, sidai dan lipat, gosok. Kita tak perlu bersusah payah untuk kerja-kerja tue. Kita hanya fokus berhias untuk suami, wangi-wangi dan cantik mendidik anak-anak.

Helper memudahkan kerja suri rumah tangga TWB. Mereka ada masa yang berharga untuk suami dan anak-anak.
Di kala, anak-anak pi sekolah, suami pi kerja.. kita pun masuk Small Ofis Home Ofis (SOHO) buat kerja. Follow up customers dan leaders kita. Kalau ada meeting, siap-siap untuk pi meeting.

Kita kan orang bisnes.

Mind set kena jadi orang bisnes.

Bukan lagi suri rumah 24jam yang pegang penyapu, pegang kain, pegang mop.

Let say, korang memang nak memasak. Tak suka air tangan orang lain masuk campur dalam keluarga. It's ok. Korang just memasak. Helper akan potong bawang, blend. Sekarang dah canggih. Serbuk bawang, halia semua dah banyak di pasaran.

Lepas memasak, helper yang akan kemaskan, basuh periuk belanga kuali semua tue.

Weekend boleh train anak-anak untuk bantu helper. Bukan menjadi pemalas bila ada helper. Didik mereka menjadi rajin dan insan yang berguna dan sentiasa memberi manfaat. Ajar mereka selepas makan, angkat pinggan mangkuk masing-masing, basuh dan kemas. Bukan lepas tangan camtu. Bangun tidur kemas tempat tidur.

Kita fokus pembangunan mendidik anak-anak. Ini part anak-anak.

Part bisnes kita akan menjadi lebih mudah.

Seperti kata founder TWB, Master Ainull.. cuba korang tengok orang-orang berjaya, kebanyakkan mereka memang ada helper di rumah.

Contoh Dato' Aliff. Korang tengok berapa ramai helper dia. Tengok life orang-orang kaya. Yang mana positive, korang boleh follow dan implement.

Actually sangat banyak kelebihan bila ada helper nie.

Ini pendapat Kinah. Kalau korang suka, korang boleh follow.

Team Kinah, memang Kinah mewajibkan dorang aims untuk adakan helper. Tak kisah lah, helper 24 jam di rumah ke atau separuh hari ke. Yang penting, mesti ada helper untuk pergi jauh.

Haa ! buat anda di luar sana yang ingin bersama-sama team TWB. Jom ! wasap Kinah ; 019-9164276 untuk pendaftran dan training TWB segera.

Fast Action ! Fast Result !

Kinah,
SMS D'Secret Spa,
Certified TWB'S Trainer.

No comments:

Post a Comment