Sunday 11 January 2015

AMBIL PIL PERANCANG BERTAHUN-TAHUN PUNCA KEGEMUKAN DAN FIBROID

Assalamualaikum wbt..

Saya doakan sahabat semua, sentiasa berada di bawah lindungan dan rahmat Allah SWT hendaknya. InsyaAllah.

APA KATA PAKAR SAKIT PUAN

Baru-baru nie, saya ada membuat sedikit pembacaan berkaitan dengan pil perancang. Dan terjumpa lah satu yang menarik untuk dikongsi dari page : Pakar Sakit Puan.

Pil perancang adalah salah satu punca terjadinya Fibroid atau Cyst seperti di bawah:

Click untuk baca dengan lebih jelas.

RAMAI WANITA MENGAMBIL PIL PERANCANG

Sejak, berada dalam dunia kesihatan nie.. Alhamdulillah, makin banyak ilmu-ilmu bermanfaat yang dikongsi untuk pengajaran dan kebaikan bersama.

Sahabat,

Ini dari pengalaman saya bersama ibu-ibu muda yang berkerjaya.

Al-maklum lah. Usia pun bertambah.. Remaja kata pergi.. Isteri kata mari. Hahaha. Prepare diri lah untuk masa depan, kan..

After bersalin, wanita akan melalui satu proses yang dinamakan berpantang. Dalam masa yang sama, mereka dah berfikir untuk merancang bagi menjarakkan anak supaya tidak memudaratkan diri sendiri.

Yelah, ada yang bersalin secara caesar dan normal yang teruk. Ianya, agak memberi kesan kepada si ibu dari segi fizikal dan mental (trauma).



Saya bukan nak menakutkan. Cuma membayangkan perasaan-perasaan si ibu.

Ada juga, yang merancang kerana fikirkan commitment keluarga yang semakin besar dan juga faktor tuntutan kerjaya.

Tapi, bukan ini cara.

Sesungguhnya, setiap anak sudah tertulis rezeki mereka selagi kita berusaha dan percaya dengan kuasa Allah SWT. InsyaAllah.

Anak kan penyeri dan penghibur rumah tangga.

Ramai yang saya jumpa.. Buat tindakan yang silap.

Apa yang silap?

Mereka inject sana, inject sini (Baca kisah Silam Wanita Fibroid dengan implanon).

Perghh!! dah cam botox pun ada. Macam ayam kena cucuk pun ada.

Ambil pil perancang setiap bulan atau implan untuk elak dari mengandung lagi.

Saya memang dah tahu pasal kesan daripada alternatif ini. Tapi, sejak join MFMS group.. Rupanya, sangat ramai wanita yang bermasalah dalaman. Bila disiasat, berkaitan dengan hormon dan perancang family.



Allahuakhbar..

Keciannya, mereka dan juga diriku jika saya diamkan. So, saya perlu share jugak lah kat sini.

KESAN KETARA AKIBAT DARI KESILAPAN INI

1. Period tak datang berbulan dan ada yang bertahun-tahun. Can you imagine? Darah kotor tak keluar..

2. Badan makin bambam cam ayam daging kena cucuk.

3. Tulang mula mereput.. NGERI kot..

4. Sakit-sakit badan...

5. Selalu sakit perut

6. Sakit ketika berhubungan kelamin

7. Perut mula membuncit

8. Pendarahan abnormal

NASIHAT SEORANG WANITA KEPADA WANITA

Merancang boleh.. Tapi, bukan itu caranya.

Nak tahu cara? Kena refer yang lebih pakar.. Saya tak leh turunkan ilmu. Sebab, saya sendiri belum kahwin. Secara teori, boleh lah..

PELUANG BUAT DUIT HARI-HARI DENGAN MOBILE SPA TERENDAH DAN TERHEBAT DI PASARAN MALAYSIA. HANYA SERENDAH RM1999 SAHAJA UNTUK 5 COURSE 3 JAM TRAINING POWER.
WASAP : 019-9164276 UNTUK PENEMPATAN TRAINING ANDA !!

Anak itu adalah rezeki.. Anugerah yang terindah dari Allah. Yakin dengan kuasa Allah. Kehadiran cahaya mata takkan terjadi tanpa keizinan dari Allah SWT.

Emak saya sendiri beranak 14. Tak ambil cucuk-cucuk or apa-apa teknologi pun. So, saya tak sangka begitu ketara masalahnya pada hari ini.

Alhamdulillah.. Jarak antara kami adik beradik pun 2, 3 tahun.

Mesti ramai terkejut, kan..? Saya anak ke-4. Ada 8 orang adik di bawah tanggungjawab saya. 2 orang dah jadi ahli syurga.

Cam mana mak saya boleh jarakkan anak-anaknya dengan jaya? Itu kuasa Allah SWT.
Semoga anda sihat dan bahagia sentiasa.

No more cucuk-cucuk, ya.. BAHAYA!

Tiada Pekerjaan Mudah Melainkan dengan Usaha dan Tawakal kepadaNya.
Yakinlah, rezeki Allah itu Luas dan sangat Misteri.
Hubungi, Sakinah (0199164276) untuk bantuan konsultansi pendapatan tambahan keluarga anda.

Sila LIKE dan SHARE sekiranya, sahabat rasa ia bermanfaat kepada rakan-rakan anda di luar sana.

Saya doakan sahabat Cinta Hati Sakinah sentiasa dipermudahkan segala urusan dan berjaya menjadi insan bertaqwa dunia dan akhirat.

Sekian, wassalam,
Salam Sayang, Salam Bahagia.


"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment