Saturday 10 January 2015

10 PERKARA BAHAGIA HATI SEORANG PENIAGA

Assalamualaikum wbt..

SMS doakan semoga Sahabat Cinta Hati Sakinah, dipermudahkan segala urusan, berjaya dan bahagia.. walau dimana dan apa jua bidang yang anda lakukan.

Mari, kita sama-sama aminkan doa ini. Mana taw, saat dan ketika ini Allah sedang mendengar doa saya dan dikabulkan. InsyaAllah.

Aaminn..

SEMUA ORANG NAK HIDUP BAHAGIA DAN BERJAYA

Siapa tak nak bahagia kan. Semua orang nak hidup bahagia dan berjaya.

Tapi, setakat mana tindakan dan usaha kita untuk capai kebahagiaan dan kejayaan itu.

Bekerja makan gaji dengan berpendapatan RM3 000 - RM5 000 sebulan. Cukupkah, kita untuk berhadapan dengan krisis ekonomi sekarangDengan pelaksanaan GST tak lama lagi.

Cam mana? Dah sedia?

Allahuakhbar..

Kalau saya berada di tempat anda, dengan tanggungan yang ramai.. tak cukup. Saya pernah bekerja di KL. Saya tahu, peritnya hidup di sana.


Last gaji saya, sebelum berniaga pun sekitar RM4 000 - RM5 000 sebulan. Besar, tak? Besar untuk seorang yang hidup sebatang kara.

Kecil untuk saya yang mempunyai tanggungan 9 orang. (Ini, saya bekerja di Terengganu. Di KL, memang survive untuk diri sendiri je)

Aik! Bukan saya bujang, ke?

Memang saya bujang. Tapi, saya tak cakap.. saya tiada keluarga yang perlu dijaga. Saya ada 8 orang adik yang masih belajar dan juga emak. Arwah ayah baru meninggal tahun lepas.

Cam mana? Ada berani? Terkejut?

Saya ok, je. Alhamdulillah dengan berniaga saya lebih bahagia dan berjaya. Ramai yang offer saya bekerja. Offer untuk mengajar. Tapi, saya fikir masa depan keluarga dan diri sendiri.

So, i need to move. Do something. Saya ada story di sini.

10 PERKARA BAHAGIA SEBAGAI SEORANG PENIAGA KAYA DAN BERJAYA:

 1.  Kita dapat membantu lebih ramai orang untuk hidup bahagia dan berjaya.

 2. Mendidik anak bangsa supaya memulakan langkah berniaga untuk transform diri dan keluarga. Kemiskinan bukan untuk diwarisi, tetapi sebaliknya adalah menjadi batu loncatan untuk sebuah kebahagiaan dan kejayaan yang dicari.

 3.  Dapat memberi bantuan kecemasan apabila diperlukan. Seperti Misi Kemanusiaan Banjir di Pantai timur yang sedang melanda sekarang. Dan juga, bantu untuk saudara islam kita di Palestine dan banyak lagi.

Agak-agaklah, kan.. kalau, kerja makan gaji, mampu ke kita bantu mereka?

Kalau saya, sebelum ni.. masih, lagi mampu. Tapi, kena cut lah mana-mana perbelanjaan lain. Tapi, sampai bila saya nak cut.

Itu pun, bukan selalu. Sekali sekala, yang ada lebihan gaji. Alhamdulillah, boleh lah bantu.

 4.  Kita boleh bersedekah dengan mudah tanpa was-was. Hahaha..

Nak bersedekah pun, ada perasaan was-was.. bahaya tue. 

Kalau sahabat nak tahu.. sedekah adalah salah satu cara untuk kita suburkan rezeki dari Allah SWT.

 5.  Dengan berniaga, kita boleh menyebarkan ilmu-ilmu bermanfaat samada dunia mahupun akhirat untuk pencen kubur anda. Siapa tak mahuSemua orang, nak kan?

Tapi, bukan semua orang tahu cam mana caranya?

Mudah je, jika kita ada mentor yang dah berjaya. Ingat, ye. Make sure, mentor itu yang boleh bimbing kita untuk dunia dan akhirat. Bukan dunia semata-mata.

 6.  Mempunyai lebihan waktu untuk bersama dengan insan-insan yang sentiasa positive. Secara tidak langsung, kita pun akan menjadi lebih positive.

Pernah dengar, orang cakap:

"Jika nak wangi, kena lah bergaul dengan penjual minyak wangi. Cam tu lah, jugak dalam perniagaan. Nak berjaya.. kena bergaul dengan orang-orang yang berjaya."

Kalau tidak, jadi lah pekerja makan gaji sampai ke pencen.

 7.  Kalau dengan perniagaan saya sekarang, saya dapat membantu lebih ramai orang untuk hidup sihat, kaya dan bahagia. Alhamdulillah..

Jika kita kaya.. tapi, tidak sihat. Tiada makna. Ha'.. orang kaya pun, tak de makna. Anda yang tak kaya.. cam mana, pulak?

 8.  Perkara yang paling penting.. kita dapat memberi wang belanja, kepada kedua orang tua kita. 

Saya percaya.. masih ramai, anak-anak kat luar sana gagal untuk bagi duit pada mak ayah. Sama ada tak cukup duit atau memang tak pernah ingat mereka.

Tahukah, anda semua? Rezeki kita akan bertambah-tambah dan berkat, jika kita membahagiakan ibu bapa kita. InsyaAllah.

Saya pun, dah jumpa ramai orang yang abaikan tanggungjawab kepada ibu bapa.

Nauzubillah, mintak dijauhkan sahabat dari golongan ini. Saya pun, bukannya sempurna. Sama-sama kita perbaiki diri dan tunaikan tanggungjawab sebagai seorang anak.

 9.  Saya dapat bersama keluarga mengikut kehendak saya. Tak perlu risau, untuk mintak cuti dari bos lagi. Saya tahu.. ramai yang bermasalah untuk ambil cuti bila bekerja dengan orang nie terutama golongan ibu kerana anak sakit.

Saya dan rakan-rakan niaga pernah laluinya.

Saya juga boleh jaga keluarga kat depan mata. Melihat perkembangan mereka membesar dan di saat mereka sakit, saya ada bersama. Alhamdulillah.  

 10.  Bila 1- 9 kita lakukan dan rasai.. hidup kita pun akan bahagia. No more stress sebab kena maki dengan bos. Sebab, terperangkap dalam kesesakan jalan raya dan banyak lagi kelebihan-kelebihan lain.

Work hard cam mana, sekali pun, kita takkan kaya. Melainkan, anda bekerja dan bergaji RM10 000 - RM50 000 sebulan. 

Ada ke, makan gaji sebesar ini? Ada.. siapa cakap, tak de?

Tapi, 1 dalam sejuta. Mesti lah, orangnya dah berpengalaman berpuluh-puluh tahun. Adakah anda orangnya? Tepuk dada, tanya hati..

Selamat membuat pilihan dan keputusan yang bijak untuk masa depan anda dan keluarga.


Jika mahu berniaga.. nasihat SMS, berniagalah apa-apa pun asalkan ianya halal dan memberi kebaikan kepada orang ramai.

Selain itu, anda M.E.S.T.I tahu apa itu M.E.S.T.I.

M - Mentor
E - Elmu (Emosi + Ilmu)
S - Sistem dan Strategi
T - Tindakan
I - Impian

InsyaAllah, anda akan berjaya dan bahagia.

PELUANG BUAT DUIT HARI-HARI DENGAN MOBILE SPA TERENDAH DAN TERHEBAT DI PASARAN MALAYSIA. HANYA SERENDAH RM1999 SAHAJA UNTUK 5 COURSE 3 JAM TRAINING POWER.
WASAP : 019-9164276
 UNTUK PENEMPATAN TRAINING ANDA !!


Mahu berniaga bersama SMS? SMS akan bantu anda semua menuju ke gerbang kebahagiaan dan kejayaan yang anda idam-idamkan bersama MFMS group. (Boleh baca DI SINI dan DI SINI
SIAPA NAK EBOOK PERCUMA!!
WHATSAPP : 0 1 9 9 1 6 4 2 7 6
EBOOK RAHSIA SAYA MULAKAN PERNIAGAAN FROM ZERO.
Sila LIKE dan SHARE sekiranya, sahabat rasa ia bermanfaat kepada rakan-rakan anda di luar sana.

SMS doakan sahabat Cinta Hati Sakinah sentiasa dipermudahkan segala urusan dan berjaya menjadi insan bertaqwa dunia dan akhirat.

Sekian, wassalam,
Salam Sayang, Salam Bahagia.

Kurus dan Sihat dari Rumah dalam masa 100Hari.
WHATSAPP : 0 1 9 9 1 6 4 2 7 6
FORMULA KURUS 100HARI.
Ia telah berjaya membantu saya turunkan berat badan 21kg dengan mudah tanpa perlu berlapar.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment