Tuesday 6 January 2015

KELUAR PAGI BALIK PETANG, DAPAT GAJI BAYAR HUTANG

Assalamualaikum wbt..

SMS mendoakan semoga sahabat Cinta Hati Sakinah, sentiasa sihat, bahagia dan berjaya di samping keluarga tersayang.


Selamat tahun baru dan maulidur rasul. Alhamdulillah, kita masih diberi kesempatan untuk bersua lagi.

Hari ini, SMS nak teruskan sambung story kisah motivasi yang lalu. Sahabat boleh baca DI SINI.

SEDUTAN DARI EBOOK "SORRY BOSS!!!! SAYA TERPAKSA BERHENTI KERJA"

Suatu hari, ketika saya pulang ke Kuala Lumpur, bapa mertua saya memberikan satu keratan akhbar yang memberikan mesej bahawa seseorang isteri tidak patut berhenti kerja dalam apa jua keadaan.



Artikel itu menyatakan, seseorang isteri itu perlu terus bekerja kerana kerja tetap ‘memberi jaminan’ dalam kehidupan agar tidak perlu berharap kepada suami sahaja.

Dan jika ada apa-apa perkara berlaku dalam rumahtangga, isteri itu masih boleh berdikari. Itu mesej yang cuba disampaikan dalam artikel itu.

Mendalam maksud yang cuba beliau sampaikan kepada saya. Saya faham maksudnya, “Jangan Suruh Maria Berhenti Kerja.

Ini menunjukkan bapa mertua saya mahu memberi teguran kepada saya secara indirect’ agar saya faham dalam apa jua keadaan, pastikan Maria terus bekerja dan tidak berhenti kerja.

Seronok ke, kerja makan gaji?
Inilah salah satu faktor mengapa Maria langsung tidak pernah berniaga hatta menjual sebatang pen sekali pun. Mentaliti Maria, sama macam kebanyakan mentaliti masyarakat Melayu di Malaysia.

Kalau nak hidup senang’, mesti kerja makan gaji.

Senang? Senanglah sangat.



Bagi saya, tak salah kerja makan gaji. In fact, bagus. Setiap hujung bulan, kita akan memperoleh pendapatan yang tetap.


Akhir bulan..
Tapi, apa salahnya kita buat sesuatu yang lebih baik untuk memberi kehidupan yang lebih baik untuk kita. Iaitu berniaga secara part-time.


Berniaga apa yang saya maksudkan?

Apa apa sahaja, asalkan halal dan kita buat dengan cara yang betul. In Shaa Allah, kita akan berjaya.………………….. (bersambung)

Anda nak tahu macam mana Maria mula berniaga?

Dari tak pernah berniaga sehingga akhirnya beliau berjaya? Dapatkan Cerita Penuh Kisah Motivasi Penuh Inspirasi Ini Secara PERCUMA Di www.ebookniaga.com/sorryboss/sakinahmatsaid
Untuk makluman anda, ebook ini sudah didownload lebih daripada 5000 orang dari seluruh Malaysia. Ramai yang memberi feedback positif dari ebook ini.

Sila like dan share sekiranya, sahabat rasa ia memberi manfaat kepada rakan-rakan anda di luar sana. Semoga sahabat Cinta Hati Sakinah sentiasa dipermudahkan segala urusan dan berjaya menjadi insan bertaqwa dunia dan akhirat.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.


"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan insan-insan tersayang?
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS untuk:-


FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
Shaklee ID : 1168494
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment