Friday 3 October 2014

ISTIKHARAH DALAM MENCARI CINTA HATI SAKINAH

Assalamualaikum wbt..

Apa khabar, sahabat yang dikasihi dan disayangi pada malam ni? Walau apa pun, Cinta Hati Sakinah, sentiasa mendoakan sahabat sekalian sihat-sihat dan ceria selalu.

Sebagaimana yang dijanjikan sebelum ni, dalam entry yang lalu SMS akan menceritakan tentang sambungan dari kisah 100 Hari Mencari Cinta Sakinah.

Pejam celik pejam celik, sudah 20 hari berlalu.. mesti anda semua tidak sabar nak tahu cam mana episod Istikharah Cinta Sakinah, kali ini kan?


Maafkan SMS, kerana membiarkan pembaca setia Cinta Hati Sakinah tertunggu-tunggu.. Hasil dari istikharah yang lepas, membuatkan hidup SMS agak huru-hara.. hihihi.


Ok.

Sambungannya..

Selepas, daripada kejatuhan episod hidup yang lalu.. SMS tersedar dari lena yang panjang.

Dimana di situ ada syaitan yang akan sentiasa berusaha menyesatkan anak-anak Adam. SMS bangkit!! Mengorak langkah.. I need to move.. Kerana SMS berpegang kepada prinsip: 

 " Kalau aku tak berubah..Aku tak keluar dari kemelut ini.. Aku terus-terusan menanti durian gugur ke bumi.. Memang sampai bila aku tetap berada di takuk yang lama. Aku tetap akan jadi Sakinah yang dulu."

AKU MULA BERNIAGA


SMS mula sedar.. Hasil dari simpanan duit sendiri dan pertolongan orang sekeliling.. SMS cuba berniaga.. Sementara Ramadhan 2014 masih ada, maka akan adalah bazarnya kan.. dan banyaklah permintaan customer. Itu je yang SMS nampak, SMS boleh buat dalam masa terdekat ni.

Lagi berapa hari nak raya, perlukan duit belanja.. So, berkat kesabaran dan nasihat Mak.. SMS cubalah berniaga dengan adik-adik. Memang diakui..dapat sambutan dan permintaan tinggi. Alhamdulillah, dapatlah membantu yang mana kurang untuk persiapan raya.


SMS berniaga pun, untuk tolong adik-adik.. Nak ajar dorang berniaga.. Hanya dengan perniagaan sahaja boleh ubah hidup kami. Sebab, bukankah hadis Nabi Muhammad SAW ada berbunyi, sembilan(9) per sepuluh(10) dari rezeki datangnya dari bidang perniagaan.


Dan bumiNya amat luas.. Sebagaimana Surah al-Jumaat, ayat 10, yang bererti:
"Kemudian setelah selesai sembahyang, maka bertebaranlah kamu di muka bumi (untuk menguruskan urusan masing-masing) dan carilah apa yang kamu hajati daripada limpah kurnia Allah serta ingatlah akan Allah banyak-banyak (dalam segala keadaan supaya kamu berjaya di dunia dan akhirat)."
KERJA ! KERJA ! KERJA ! DIMANA KAU?!!


Dalam masa yang sama, SMS usahakan juga cari kerja.. tapi, tak dapat. SMS rasa agak give up! jugak la.. sebab, zaman sekarang memang susah nak dapat kerja.. Kerja ada.. bukan tak da. tapi, majikan tak nak terima. kenapa? Ramai yang tanya ni, kenapa?

Antara sebab kenapa SMS tak dapat kerja:

1) Kerana SMS tiada pengalaman dalam bidang yang diminta. Dorang nak cari yang berpengalaman dalam industri.. SMS dari area education.. nak masuk industri, agak sukar. even, pengalaman banyak. Tak pe.. NEXT

2) Kerja ada..tapi, di luar pantai timur.. SMS dah niat. SMS nak jaga mak. Nak dekat dengan keluarga. SMS tak nak menyesal di kemudian hari kerana asyik sibuk dengan kerja dan kerja hingga tiada masa dengan keluarga.

Lagipun, hidup di Pantai Barat, costing tinggi. SMS pernah bekerja di sana. So, bukan cakap cakap kosong je.. Tak sanggup untuk bekerja keluar awal pagi.. balik lewat malam. Kita tak kaya pun, yang kaya majikan kita. Sampai ke tua.. Tak sanggup..!! Tak sanggup...!! No life..

3) Memilih ke? Yes!! Memang SMS memilih.. Kerana hidup SMS.. Pilihan di tangan SMS. begitu juga anda.. Adakah anda ingin menjadi hamba dunia atau sebaliknya? SMS tak nak! Dah serik untuk bekerja dengan orang..

SMS punyer demand.. Kalau nak kerja dengan orang.. Kena pastikan better dari kerja sebelum nie. Kalau kerja masuk pukul 10.00 pagi, balik pukul 10.00 malam.. Dapatlah bayaran  level SPM.. Baik, tak payah. (SMS tak memandang rendah mereka yang bekerja dengan level ini).


SMS ada pilihan. Untuk apa SMS menghambakan diri kepada kerja yang takkan buat kerjaya SMS berkembang.. NO!! itu bukan kerjaya yang akan jamin masa depan SMS untuk sepuluh tahun akan datang. Bukan itu yang SMS cari.


ISTIKHARAH CINTA....



So, bermulalah episod istikharah Cinta Sakinah.. SMS dah nekad untuk berniaga. Tapi, SMS tak tahu nak buat perniagaan apa. Cam mana caranya? Boleh ke boleh? berbalik kepada fitrah kejadian kita.. SMS pun, lakukan istikharah.

SMS ada dua pilihan.



Pertama dengan menubuhkan private kindergarten melalui Program Perantis Siswazah PUNB yang mengambil masa selama setahun.



atau pun


pilihan kedua dengan berniaga sendiri, cari modal sendiri.


Kedua-duanya, SMS usahakan.. dalam satu masa. Bukan PUNB sahaja, banyak lagi badan-badan lain yang terlibat seperti MARA, SME bank dan sebagainya.


Alhamdulillah, permohonan SMS berjaya. Tapi, berpandukan kepada Istikharah Cinta.. SMS menemui jawapan dengan berniaga sendiri terus dari rumah.. tak perlu nak keluarkan duit berpuluh-puluh ribu untuk set up my own company. SMS menolak program PUNB ini.


KISAHKU DENGAN PUNB

Keputusan permohonan program yang SMS maksudkan
sebentar tadi. PK4 - Training di Selangor.
WOW...!! Hebat sangat ke jalan yang SMS pilih nie? Kenapa PUNB, tak cukup bagus..? Bukan PUNB dah establish ke? Bukan banyak ke kelebihan dengan PUNB, kenapa SMS tolak?


SMS tak cakap pun..tak bagus. SMS tak kata, tak boleh berjaya. Dimana-mana pun, apa- apa perniagaan sekali pun boleh berjaya. Tapi, bagi SMS dan rakan-rakan seperjuangan.. ada dengan tiga syarat sahaja:
  • Pertama: Diri kita.. sanggup ke sanggup? Senang ke senang
  • Kedua: Jenis perniagaan.. Perniagaan apa? kita perlu tahu.. potensinya kepada public.. Kepada kita sendiri yang akan bersama-sama dengan business itu untuk selama-lamanya sebagai sumber kewangan kita, sumber rezeki yang akan membantu membangunkan keluarga dan masyarakat serta negara. 
  • Ketiga: Mentor yang telah berjaya. Carilah mentor yang akan guide kita. InsyaAllah anda akan berjaya.
Apakah keistimewaan yang PUNB tawarkan kepada SMS


Hingga sanggup menolak.. tak bagus ke?

Tak bersyukur ke SMS, dengan nikmat kejayaan permohonan tersebut? Bukan calang-calang orang nak dapat.. susah nak berjaya. Ramai dah apply..tapi, gagal.


Sahabat,


Seperti yang SMS perkatakan sebelum ini.. berbalik kepada diri kita. SMS bersyukur dengan nikmat itu. PUNB mensyaratkan SMS training selama setahun dalam bidang yang dipohon, akan ada mentor yang membantu dan diberi elaun RM800 sebulan..


Untuk maklumat lanjut, anda boleh refer website PUNB ataupun link yang diberi di atas. Buat apa SMS apply kalau tak serius kan? Sebab SMS serius la, SMS berjaya.. SMS buat kajian.. Buat survey..Bukan, apply membabi buta. Kalau tidak, kegagalanlah yang menanti kan. 


Dalam sujud saya beristikharah, memohon kepadaNya.. meminta petunjuk: 



CINTAKU BERSEMI DENGAN MFMS


Alhamdulillah, Allah swt. tunjukkan Cinta Hati Sakinah pilihan kedua. Ditemukan dengan sepasang suami isteri yang sangat baik, sangat banyak membantu.. seperti keluarga sendiri.. sangat close, dengan rakan-rakan seperjuangan.


Approach mereka membuatkan SMS memilih jalan ini setelah bersujud kepada-Nya. SMS memohon kepada-Nya.. Biarlah sumber pendapatan SMS seiring dengan pegangan agama Islam yang sebenar.


Bukan SMS tak dapat kerja lain.. Bukan tak da peluang.. Ada. SMS diberi peluang untuk bekerja dengan kerajaan. Ada yang siap nak tolong lagi.. BODOH, tak? tak.. SMS tak BODOH.. SMS ada pilihan.


Pilihan di tangan SMS. dan begitu juga anda. Siapa kita 10 tahun akan datang.. bermula dengan hidup kita hari ini. Pilihan dan keputusan hari ini. Anda bila lagi?


Cam mana, teruja tak dengan entry SMS kali ini? Nak tahu lagi, apa yang suami isteri ni dah lakukan sampai SMS terpikat.. terjatuh hati dan bercinta dengan mereka? Bukan jadi madu taw..hihihi.. 
FREE!! TO DOWNLOAD


Nak tahu lebih lanjut.. tak sabar dah rasanya? Nak dapatkan pendapatan sampingan seperti SMS sekarang, 2, 3, 4, 5 angka sebulan. Stress dengan kenaikan harga barang?Minyak yang sentiasa melambung-lambung.. tiada kenaikan gaji. atau bermasalah dengan kesihatan..


Boleh hubungi SMS di whatapps, telegram atau sms ke no. 019-916 4276. Dan jangan lupa ikuti episod Cintaku Mula Bersemi di MFMS dalam masa terdekat ini. 


Sekiranya, anda suka dan seronok.. anda boleh komen di bawah ini agar SMS terus berkarya untuk sahabat-sahabat tersayang.


Semoga entry kali ini, memberi manfaat kepada anda semua dan dipermudahkan segala urusan anda oleh-Nya. Selamat berjaya dan terus berjaya dunia akhirat.


Sekian, wassalam.

Salam Sayang, Salam Bahagia.


"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan insan-insan tersayang?
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Cinta Hati SMS untuk:-

FREE CONSULTATION

AFFORDABLE PRICE and

BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

 

Shaklee ID : 1168494

019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment