Thursday 21 March 2019

HASIL SKILL TWB, WANITA ANAK DUA BERJAYA BINA SPA SENDIRI DI KAJANG

Skill TWB, telah berjaya bantu wanita ini
miliki Kedai Spa nya sendiri.
"Ada anak susah lah nak fokus buat bisnes."

Haa ! korang ada anak kecik? Kinah pun ada anak kecik jugak.

Dan wanita yang bakal Kinah kongsikan kisah kejayaan nya kali ini pun mempunyai anak kecik.

Tetapi bagaimana skill TWB telah membantu beliau membina sebuah Spa di Sg. Ramal, Kajang menggunakan skill TWB. Satu-satunya Spa di sana buat masa sekarang.

Ok, Jom ! ikuti temuramah Kinah bersama Alia pemilik Naura Spa.

"Hai, Saya Noralia Salleh berusia 32 tahun dan telah memiliki sebuah spa di atas nama Naura Spa, di Kg. Ramal, Kajang.

Bagaimana saya boleh terjebak dengan The Walking Beauty (TWB) apabila saya menghubungi trainer saya sekarang merangkap jugak mentor saya dalam TWB, Shye.

Apabila beliau menceritakan dengan telusnya tentang TWB, membuatkan saya terus jatuh cinta pandang pertama."

Apa perkara yang paling berharga diperolehi sejak join TWB?

Alia : Semangat setia kawan dalam perniagaan tidak pernah luntur.

Sebab saya pernah try beberape business lain tapi bile down kite sorang-sorang tak tau nak rujuk kat mane.

Tetapi, di TWB ramai tempat untuk kita jadikan rujukan.

TWB juga tidak lokek idea. Saling berkongsi rezeki bersama.

Adakah TWB sama dengan training spa di luar sana? Kalau berbeza apa satu perbezaan yg paaaaling menarik?

Alia : Tidak sama dengan training di luar.

Bagi saya kerana ianya santai, mudah difahami dan mudah untuk apply pada customers.

Fokus TWB kepada servis spa semata atau semua penjuru income?

Alia : Secara jujurnya pada spa sahaja. Ialah sedangkan saya buat spa pun income dah best lagikan kalau apply 6 penjuru income bertambah-tambahlah income.

InsyaAllah this year grab 6 penjuru income tengah merangka sesuatu untuk 6 penjuru income.

Sejak join TWB, berapa minima income dari TWB?

Alia : Average income bulanan saya melalui Spa sahaja around RM2000 ke RM4000 sebulan.

Apa nasihat Alia kepada mereka yang belum join TWB di luar sana?

Alia : Mobile Spa TWB sangat-sangat berbaloi.

Kenapa saya cakap ianya berbaloi antara produk high quality, eksklusif dan tiada kesan sampingan jika nk dibandingkan dengan produk-produk di luar sana.

Tidak akan rugi jika join TWB kerana dapat ilmu yg sangat-sangat berguna yang boleh digunakan pade bila-bila masa dan dimana sahaja.

Menarik kan.

Apakah pencapaian-pencapaian yang telah dikecapi sepanjang buat full time TWB?

Alia : Selepas saya membuat full time Mobile Spa, saya telah dapat membuka sebuah spa, iaitu naura spa satu-satunya spa di Sg Ramal.

Ada anak kecik? Jika ada adakah anak-anak mengganggu career di dalam TWB?

Alia : Sepanjang saya join TWB anak-anak tidak mengganggu career kerana kita dapat set masa kita sendiri.

Anak-anak adalah amanah. Mereka bukan alasan untuk kita berhenti mencapai impian-impian kita.
Jaga anak di depan mata sambil ber career adalah satu nikmat terbesar bagi sorang ibu. 

Anak saya yang sulung di tadika dan yang kedua dijaga oleh adik saya.

Biasa customers lebih ramai datang ke spa ke atau Alia buat Mobile Spa?

Alia : Sejak ada spa customers lebih suka ke spa. Tapi, still ada permintaan untuk Mobile Spa.


Bergambar kenangan bersama pelanggan Naura Spa.
Memandangkan Alia dah kahwin. Suami adalah orang paling penting kepada sorang isteri. Bagaimana pandangan suami terhadap career Alia sekarang bersama TWB? Adakah dia menyokong atau membantah? Jika membantah atau kurang memberi sokongan kerana tidak percaya.. Apa yang Alia lakukan untuk atasi halangan tersebut.

Sebab ramai kebanyakkan wanita hari ini berniaga stuck kerana suami tidak merestui usaha mereka. So apa pandangan Alia?

Alia : Alhamdulillah, husband sangat supportive. Dia sentiasa bagi semangat dan banyak membantu. Terutama tentang menjaga anak apabila saya ada customers pada hujung minggu.

Alhamdulillah beruntung dapat suami yang sangat supportive.

Namun buat wanita di luar sana jika suami kurang membantu atau menyokong career anda. 

Nasihat Kinah :

Kita as wanita bukan selamanya boleh bergantung kepada suami. Berdikari lah. Dan pohon doa dari Allah Yang Maha Esa. Mohon kemudahan dan diberi hidayah kepada suami untuk menyokong usaha kita.

Sebab hati manusia milik Allah. Hatta suami kita. Dalam masa yang sama tunaikan kewajipan kepada suami sebaiknya. Layan lah sebagaimana kita ingin dilayan.

Maksud Kinah kita as isteri kena memulakan langkah dahulu walau nampak macam sukar. Mintak lah kepada Allah.

Sesungguhnya setiap kesulitan pasti ada kemudahan. Beramal dengan ayat 1000 Dinar.

Ok, korang. Cukup sampai sini dulu ye. Nanti Kinah sambung lagi next entry dengan kisah-kisah wanita hebat dalam TWB.

Korang nak join TWB? Di bawah ini Kinah share 2 pakej untuk bulan ini.

Pakej ini untuk training 6 course sahaja.

Pakej ini memberi training untuk 7 course. Advance Make Over course bernilai RM1000.

Perbezaan Pakej Silver dan Gold.
Dah decide, whatsapp Kinah : 019-9164276 untuk pendaftaran dan training secepat yang mungkin.

Fast Action! Fast Result!

No comments:

Post a Comment