Friday 22 March 2019

5 KISAH KEJAYAAN WANITA-WANITA HEBAT PEROLEH 4 - 5 ANGKA SEBULAN DALAM THE WALKING BEAUTY (TWB)

5 wanita yang mempunyai liku-liku hidup yang berbeza
tetapi mereka join TWB kerana destinasi dan
tujuan yang satu iaitu WANG.
Bismillahirahmanirahim. Hai, Salam Jumaat.. Penghulu segala hari.

Hari ni, Kinah nak share 5 Kisah Kejayaan Wanita-wanita hebat di dalam The Walking Beauty (TWB) bersama korang.

1. Bekas Jurutera Berjaya peroleh pendapatan consistent 4 angka sebulan dengan TWB.


"Sebelum bergiat aktif dalam Projek Mobile Spa The Walking Beauty (TWB), saya dulunya pernah bekerja sebagai seorang Jurutera BioMedical, di sebuah company Belgium.

Selepas beberapa tahun dalam company, saya cuba mencari peluang pekerjaan lain yang lebih baik. Sebab alasannya gaji tak naik-naik dan tiada career development. Buatlah kerja giller-giller pun tetap sama.

Masa tu saya dah resign. Cari punyer cari kerja. Tak dapat, dapat." (Klik di sini untuk kisah lanjut).



2. Spa di Kampung, Bukan Alasan Tiada Permintaan Pelanggan. Jom ! dengar apa kata Suri Rumah ini.

"Hai, nama saya Shamira Binti Mohammad Nasir berumur 25 tahun berasal dari Kedah. Saya dah berkahwin 😊

Sebelum join TWB saya adalah suri rumah sepenuh masa. Sebab suami tak izinkan saya bekerja.

Saya pernah buat pelbagai pekerjaan dan pekerjaan terakhir saya adalah operator pengeluaran di sebuah kilang bertempat di Hitech Kulim, Kedah.

Saya join training TWB pada 25 Mac 2018 di Bangi, di rumah MAS (Founder TWB).

U all tahu tak?

Ketika saya buat keputusan nak join TWB saya tak ada modal dalam simpanan walaupun Rm100.

Sedih sangat bila ingat balik 😭😭

Dalam keadaan tak ada modal saat itulah saya betul-betul berserah dan bergantung sepenuhnya pada Allah dan yakin 100% Allah akan bantu saya." (Klik di sini untuk bacaan lanjut).


3. Hasil Skill TWB, Wanita anak dua Berjaya Bina Kedai Spa sendiri di Kajang.

"Hai, Saya Noralia Salleh berusia 32 tahun dan telah memiliki sebuah spa di atas nama Naura Spa, di Kg. Ramal, Kajang.

Bagaimana saya boleh terjebak dengan The Walking Beauty (TWB) apabila saya menghubungi trainer saya sekarang merangkap jugak mentor saya dalam TWB, Shye.

Apabila beliau menceritakan dengan telusnya tentang TWB, membuatkan saya terus jatuh cinta pandang pertama." (Klik di sini untuk bacaan lanjut).



4. Dulunya seorang Accauntant. Kini wanita ini sorang Beautician Hebat dalam TWB selepas Berhenti Kerja.

"Saya Izaty, berumur 31 tahun bulan 5 ni insyaAllah. Berasal daripada melaka, kini tinggal di Nilai.

Saya cerita sedikit latar belakang saya sebelum join buat mobile spa. Saya graduate accounting di USIM.

Dan pernah bekerja sebagai Executive Account selama 2 tahun. Then, decide nak berhenti kerja selepas dapat anak yang pertama.

Saya dulu ketika kerja Exec. Account, di sebuah NGO, selalu deal dengan artis untuk projek amal." (Bacaan seterusnya di sini).


5. Untung ke Mobile Spa TWB? Wanita ini buktikan Berjaya Balik Modal Dalam Masa Sebulan. Beliau Tak Pernah Bekerja dan Tak Pernah Berniaga.

"Nama diberi Nur Zafirah Zahir. Boleh panggil Ira. Saya berumur 26 tahun dan mempunyai 2 orang anak kecik (8 bulan dan 2 tahun).

Saya join TWB, Of coz sebab nak bantu ekonomi keluarga yang semakin mencabar. Penuhi keperluan dan kehendak sendiri dan family. Dapat beri belanja pada parents even hanya surirumah.

Saya tidak pernah bekerja apatah lagi berniaga." (Bacaan seterusnya di sini).



Wow ! tengok Headline pun dah menarik kan.

Mesti tak sabar nak taw.

Korang just click pada setiap headline di atas untuk ikuti kisah-kisah mereka bersama The Walking Beauty.

Haa ! dah baca.

Baca pula 3 lagi kisah wanita hebat TWB di sini :

Mobile Spa TWB bantu Ibu Tunggal bebas kewangan - "Lea memang minat sangat sangat bab-bab kecantikan ni. Ada first Lea survey satu mobile spa ni dia downkan semangat sungguh. Dia kata modal product je dekat 50k. Product je ok bukannya siap course and training!!"

Cikgu Zura selesaikan Hutang PTPTN dan umrahkan emak ayah dengan Income TWB - "Saya kosong pengalaman tentang SPA. Maksudnya terus terjun. Tangan kaku macam kayu mop. Memang pendek kata buta SPA.

Akak cikgu tapi nak buat SPA. Kenapa? Sebab Akak nak cari duit lebih. Korang ingat cikgu banyak duit? Nampak macam kaya tapi kayap...hihi.

Akak decide nak buat SPA sebab Akak minat tu je. Masa tu tak fikir pun tak pandai.

Dah la Akak ni duduk kawasan pedalaman. Rasa-rasa ada ke orang nak buat SPA?"

Perceraian bukan pengakhiran hidup di usia nya 43 tahun bersama TWB - "Langit tak selalu cerah. Saya tak pernah terfikir akan berpisah, lagi-lagi suami baik orangnya. Bekerja keras untuk cukupkan segala.

Namun siapalah saya, nak menentang takdir Allah. Jodoh kami setakat ini saja.

Petang tu saya terima text tu.. maghrib tu saya pergi surau.. lama saya sujud.. Ya Allah.. aku redha dengan ketentuanMu.

Dua hari saya menangis. Dan menangis. Saya redha, cuma agak tak sangka terjadi perpisahan jiwa ni waktu mata saya bermasalah.

Saya tiada savings. Tiada harta. 6 tahun senang lenang semua suami tanggung. Apa saya nak buat?"

Wanita hebat ujian mereka.

Ada yang kisah menyedihkan, memeritkan. Tetapi dalam sedih itu ada juga manisnya. So apa kata korang?

Jom ! kita buat Mobile Spa sama-sama grab semua 6 penjuru Income dalam TWB.


No comments:

Post a Comment