Wednesday 20 March 2019

BEKAS JURUTERA BERJAYA PEROLEH PENDAPATAN CONSISTENT 4 ANGKA SEBULAN DENGAN TWB

Kisah kejayaan seorang bekas Jurutera bersama peroleh
income 4 angka bersama TWB.
Hai, korang sape kat sini sedang bekerja atau masih bekerja?

Hari ni Kinah nak share satu topik hot kat kengkawan semua BAGAIMANA SEORANG JURUTERA DI SEBUAH COMPANY DARI BELGIUM BOLEH BERHENTI KERJA DAN MEMILIH MOBILE SPA TWB as career nya sekarang?

Mesti ada antara korang ni merupakan sorang jurutera, rite.

Dan mungkin korang sedang riki-riki nak cari side income sebab nak tambah pendapatan.


Kerja sekarang macam tak best je. Tak de kenaikkan gaji walau kerja dah bertahun. Nak mintak cuti pun susah. Kalau cuti kena potong gaji.

Haa ! ini lah yang berlaku kepada Puan Shye, one of TWBians kami.

Jom ! ikuti apa kata Puan Shye dalam temuramah kami bersama beliau di bawah : 

Sessi interview kitorang siang hari tadi.
"Saya Shye atau nama diberi Wan Syahida Kahar.

Sebelum bergiat aktif dalam Projek Mobile Spa The Walking Beauty (TWB), saya dulunya pernah bekerja sebagai seorang Jurutera BioMedical, di sebuah company Belgium.

Selepas beberapa tahun dalam company, saya cuba mencari peluang pekerjaan lain yang lebih baik. Sebab alasannya gaji tak naik-naik dan tiada career development. Buatlah kerja giller-giller pun tetap sama.

Masa tu saya dah resign. Cari punyer cari kerja. Tak dapat, dapat.

Akhirnya menganggur dan jadilah housewife sepenuh masa.

Selepas resign, saya pregnant then dari situ saya mula kenal dengan produk Shaklee. Saya amalkan Shaklee sehingga lah berpantang.

Saya terjatuh cinta dengan Shaklee Effect. Saya pun membuat keputusan untuk serius berkongsi kebaikan Shaklee kepada ramai wanita sekeliling saya.

So, secara tak langsung saya terjoin bisnes Shaklee.

Dalam tempoh itu Founder TWB, Master Ainul (Boleh baca di sini) ada launch projek baru iaitu Mobile Spa TWB ini lah.

Bila saya join (November 2015, dengan Pakej Course Facial sahaja RM750). Alhamdulillah income saya menjadi lebih berganda dari sebelum ini.

Walau ada anak kecil (3 orang dan yang bongsu 1 tahun 2 bulan), bukan alasan untuk saya berjaya bersama TWB.

Dalam bisnes ini ada naik, ada turun. Ada lebih ada kurang.

Alhamdulillah dengan TWB saya mampu kekalkan income bulanan 4 angka setiap bulan. Bahkan pernah hit sehingga 5K++ semasa Rank Up Coordinator (Tangga Kepimpinan dalam Shaklee Bisnes).

Contoh rujukan : Income dari Bonus Shaklee sahaja (Penjuru income ketiga), Julai 2018.
Saya sekarang sibuk fokus coaching anak-anak buah untuk pasarkan Spa mereka.

Dalam masa yang sama saya dalam proses membiasakan pengurusan keluarga, career TWB dengan anak kecil usianya baru 1 tahun 2 bulan.

Ia bukan masalah. Bahkan ia lah penguat saya berusaha lebih baik.

Buat masa terdekat ni, saya akui yang saya tak buat servis Spa sebab dalam TWB ada lagi 5 penjuru income.

Kiranya dalam TWB ni kita boleh pilih nak fokus penjuru income yang mana atau nak sapu semua pun boleh.

Income lagi masyukk !

Saya memilih untuk fokus Penjuru 2, 3, 4, 5, dan 6."

Then Kinah tanya dia, sebelum ini adakah beliau pernah berniaga? Kalau pernah apa jenis perniagaannya? Kenapa tidak teruskan?

"Shye pernah berniaga pendidikan awal kanak-kanak. Dulu saya sangat passionate dengan early education.

Tapi, buat dropship je la. Untung sikit. Then try borong. Tak laku pulak.

So, give up dengan bisnes tu.

Bisnes TWB pula memang kena dengan jiwa sebab saya ada background biomedical.

Passionate dengan nutrition.

So, boleh ngam lah dengan bisnes Shaklee."

Ok, Kinah tanya Shye beberapa soalan lagi.

Apa BIG WHY Shye join TWB?

Jawapan Shye : "Saya nak rank up dalam bisnes Shaklee dan mencapai Career Development yang ditawarkan oleh The Walking Beauty (TWB) sebagai housewife walau hanya di rumah."

Apakah perkara yang paling berharga diperolehi sejak join TWB?

Jawapan Shye : "Saya dapat ilmu dan strategi dalam bisnes, ilmu-ilmu kesihatan, kecantikkan, bonus pun makin besar dan bisnes rasa lebih fun bila ada progress."

Adakah TWB sama seperti training spa di luar sana? Kalau berbeza apa satu perbezaan yang paaaaling menarik?

Jawapan Shye : "TWB memang jauh berbeza. Perbezaan yang paling menarik adalah kelebihan mentorship yang ada dalam bisnes TWB.

Then ada 6 penjuru income kita boleh grab. Ada career development.

Tak buat spa pun ada cara untuk dapat income.

Ada FREE trip kita boleh dapat. Dan macam-macam lagi.

Memang TWB best sangat-sangat 😊"

Dalam TWB ada 6 Penjuru Income. Yang mana satu pilihan fokus Shye? Adakah fokus kepada servis spa semata-mata atau semua penjuru income?

Jawapan Shye : "Saya pernah fokus servis spa masa awal-awal join. Buat kat jiran-jiran dan ahli keluarga kat kampung.

Then saya fokus membesarkan empire saya dengan menolong wanita lain yang nak buat bisnes mobile spa ni.

So saya fokus untuk besarkan bonus Shaklee melalui recruitment dan menjual produk-produk Shaklee.

Dan juga untung runcit. Serta beberapa penjuru lagi (Rahsia lah. Nak tahu kena join team TWB)."

Apa pencapaian-pencapaian yang boleh dijadikan inspirasi sepanjang buat full time TWB?

Jawapannya : "Saya dah pernah tunaikan Umrah, travel ke Istanbul (Turkey), Ho Chi Minh (Vietnam), Hanoi (Vietnam), Kyoto dan Osaka (Jepun), belanja keluarga penginapan di hotel 5 star di Cyberjaya sempena honeymoon, bayar downpayment kereta Nissan Serena sebanyak RM10k, daftarkan anak masuk swimming class and now InsyaAllah.. sikit lagi nak layak dapat FREE Trip Regional Shaklee ke Phuket tahun 2019 ni. Doakan saya ye."

Melancong bersama keluarga guna income TWB.


Umrah guna income TWB.
Nasihat dan cadangan kepada mereka yang belum join TWB?

Shye : "Please see the opportunity!!

Once anda dah join dan faham lubuk-lubuk duit yang ada, anda akan rasa untung sangat-sangat dah menjadi salah seorang ahli dan #AlumniTWB.

Join now!"

Alhamdulillah. Hebat kan. Dulu tercari-cari peluang pekerjaan yang ada reward dan career development. Melata ke hulu ke hilir membawa sijil kelayakkan dan pengalaman.

Akhirnya, siapa sangka di TWB jauh lebih bagus dan fleksible. Buat duit, sambil jaga anak dan urus rumah tangga.

Buat duit sambil add value membantu lebih ramai wanita buat duit sama-sama.

Alhamdulillah.

"The More You Give The More You Get Back"

Korang impikan career seperti ini? Jom ! hubungi Kinah (019-9164276) segera untuk pendaftaran Training Korang bersama Trainer kami.

No comments:

Post a Comment