Tuesday 26 March 2019

MOBILE SPA BISNES IDEAL UNTUK SURI RUMAH MASA KINI

Mobile Spa ideal untuk semua wanita dan suri
rumah tangga. Tiada kira siapa pun wanita itu
Selagi ada keinginan pasti ada kejayaan.
Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum WBT.

Ok, hari ni Kinah nak share apa pandangan Kinah terhadap kenyataan "MOBILE SPA IALAH BISNES YANG IDEAL UNTUK SURI RUMAH".

Kinah terpnggil untuk berkongsi pandangan dari sudut kaca mata sebagai sorang wanita suri rumah tangga.

For Your Information (FYI), Kinah berkahwin pada penghujung tahun 2016 (03 Disember 2016). So, jika dikira sekarang dah hampir 2 tahun 4 bulan bergelar sorang isteri. Dan 1 tahun 7 bulan bergelar sorang ibu.

Meant 2 tahun lebih menjadi suri rumah tangga tanpa income yang stabil. Kiranya dalam tempoh tersebut, Kinah berusaha mengadakan pendapatan sendiri walau Kinah dah bersuami. Ia bukan alasan untuk Kinah bersenang-lenang menerima duit poket dari suami sahaja setiap bulan.

No.

It's not enough. I have a lot of my dream to achieve.

Kawan-kawan tolong doakan ye untuk Kinah capai Impian-impian ini dalam masa sepuluh dari sekarang. Mungkin ia nampak macam tak logik. Tapi, Kinah Percaya Sebelum Berjaya. Kinah ada Allah tempat untuk meminta. Walau Kinah sendiri tak pasti bagaimana cara untuk capai. Kinah yakin Allah akan bantu usaha Kinah untuk realisasikan Impian ini. Satu cara melalui The Walking Beauty (TWB) project.
I have my BIG WHY to fight for my Financial Freedom.

For me, perkahwinan ini bukan lah satu pengakhiran kepada Impian untuk mecapai cita-cita kita sebagai sorang isteri dan jugak sorang anak (kepada ibu bapa kita).

Hatta walau kita sudah berkahwin, kita berhak untuk mempunyai masa depan yang cerah. Kita berhak untuk membahagiakan insan-insan yang kita sayang terutama kedua ibu-bapa kita. Walaupun di dalam Islam, apabila berkahwinnya sorang anak perempuan itu maka tanggungjawabnya terletak kepada si suami.

Nafkah, makan, minum pakaian and everthing adalah tanggungjawab si suami.

Disebabkan my BIG WHY, i fight for it.

What my BIG WHY? I just have 2 my BIG WHY NOW. Jika dulu mungkin, 3 mungkin 4. Tetapi, Allah sayangkan BIG WHY Kinah. Tinggal lah dua insan ini yang perlu Kinah perjuangkan. Iaitu My MOM and My Daughter.

So, sesukar bagaimana pun sebagai sorang suri rumah Kinah mesti dan pasti berusaha untuk keluar daripada belenggu kewangan.

Ia bukan mudah. Tapi, Alhamdulillah syukur kepadaNya sebab telah mengilhamkan seseorang untuk membina Career The Walking Beauty (TWB). Siapa beliau? Anda boleh baca di sini : Founder The Walking Beauty.

Kinah yakin ramai suri rumah di luar sana melalui apa yang sedang Kinah lalui.

Ada ramai suri rumah buat bisnes macam-macam untuk support financial keluarga, untuk persekolahan anak-anak, untuk membahagiakan anak-anak. Memberi duit belanja bulanan untuk kurangkan beban parents kat kampung (Biarlah dorang tak mintak, tapi kita ada rasa tanggungjawab untuk memberi).

Mungkin anda salah sorang daripadanya.

Buat bisnes macam-macam. Mengasuh anak jiran sambil jual handbag, jual kerepek, jual kuih, jual baju. Semua benda lah yang boleh memberikan keuntungan.

Buat kek, jual perfume, jadi agen pelbagai produk yang berlambak di pasaran.

Ia tak salah. Kinah faham.. demi sesuap nasik, demi persiapan raya. Nak tak nak kena usahakan.

Tapi, berapa ramai yang berjaya. Berapa ramai yang sustained. Tak ramai yang bertahan. Bermusim jadinya.

Bulan ni, jual kuih. Bulan depan jual baju. Sampai bila? Tak boleh pergi jauh. Emak ayah kita makin lama makin tua. Anak-anak kita makin lama makin membesar. Cost sara hidup makin besar. Sebab perbelanjaan makin bertambah.

So, apa penyelesaiannya?

Kinah pernah buat bisnes macam-macam jugak taw. Jual karipap, jual to up, jual baja, jual kuih, jual sandwich, jual kain-baju, Jual air, jual nasik lemak, laksam, nasik kerabu, jual di bulan Ramadhan. (Banyak jugak rupanya pernah menjual, bila buat list. Hehehe).

Ada hari untung, ada hari rugi. Barangan dijual tak habis. Terpaksa makan sendiri. Kadang yang tak habis, disedekahkan kepada sesape pelanggan terakhir pada hari tersebut, tak pun dihantar ke surau berdekatan.

Ini masalah bisnes makanan. Tak habis memang tak boleh simpan. Tak elok lah jual benda yang tak fresh. Lain citer frozen food. Frozen pun Kinah pernah jual.

Letih taw nak siapkan makanan, nak jual lagi. Dengan tidur tak cukupnya.

Seronok memang seronok bila ada yang membeli. Sebab rasa macam dah tolong happy kan orang yang betul-betul perlukan makanan tersebut. Cuma susah nak bertahan dan grow. Cost tinggi (Modal + Masa + Tenaga). Pulangan kecik.

Berbeza dengan Mobile Spa.

Mobile Spa memang bisnes yang Ideal terutama untuk kita-kita yang bergelar suri rumah ni.

Bukan suri rumah tangga biasa-biasa. Sangat high class taw. Kerana sistem Mobile Spa TWB ni disusun khas buat wanita-wanita yang nak ada masa dengan anak, dengan keluarga dalam masa yang sama nak ada income dan career development.

TWB ada 6 penjuru INCOME yang boleh dsesuaikan dengan keadaan semasa sorang suri rumah.

Penjuru Income PERTAMA : Instant Cash

As suri rumah yang mungkin ada anak ramai atau bersekolah, boleh fokus 1 ke 2 jam sehari paling minima untuk buat servis Spa.

Servis sebelum anak balik sekolah.
Kalau 1 jam, minima RM60 ke RM100.

Bayangkan RM60 x 30 hari = RM1800.

Katakan hari biasa, tiada sesiapa boleh jagakan anak kecik. Korang boleh fokus di hujung minggu. Mintak tolong husband jagakan anak. 


Rezeki hujung minggu RM200 untuk 2 orang customers.

RM200 Part Time je.

Hasil servis Spa, ambil sedikit untuk belanja family makan pizza.

Dapat RM70 untuk satu jam. Boleh buat isi duit minyak dan beli barang basah.
Then, prepare untuk next servis pulak.

Dapat RM507, RM50 dah boleh wat belanja dapur. Alhamdulillah.
Ada yang kata cam mana nak buat. Suami duduk jauh. Suami tak nak bantu. Suami tak yakin kita boleh buat duit. Sebab fikir kita hot-hot chicken chit. Suami bekerja non-stop. Tiada masa rehat.

Cara lain, mintak sedara-mara terdekat tengokkan anak sekejap. Tak de sedara. Semua kat kampung.

Hai, banyaknya alasan kan. Tapi, ini lah masalah yang dialami oleh kebanyakkan suri rumah sekarang.

FYI, ada je beautician TWB kita pi servis pelanggan nya bawak anak kecil. (Yang part ini, ada advice cam mana nak handle nanti).

Nak bergerak tak de kenderaan?

Solusi 1 : Boleh fokus Home Spa
Solusi 2 : Zaman sekarang ada grab car.

Banyak sangat alasan nak fokus penjuru income pertama ye. TWB kan ada 5 lagi penjuru income.

Suami tak de, anak tak de orang jaga, tiada transport.. fokus lah penjuru 2, 3, 4, 5 dan 6.

Kinah sendiri yang ada anak kecil, dan masa suami yang tak menentu fokus Instant Cash ni sebagai Part Time Job sahaja.

Kinah banyak buat Part Time sahaaj untukMobile Spa. Career Mobile Spa ni banyak membentuk nilai-nilai murni kepada beauticiannya. Bukan sekadar peroleh instant cash. Tapi, dalam masa yang sama mendisiplinkan sorang suri rumah dengan masa dan tanggungjawab. Kehidupan menjadi lebih berkualiti dan bermanfaat walau career hanya dari rumah.

Penjuru Income KEDUA : Untung runcit produk Shaklee.

Sebagaimana anda semua sedia maklum TWB ialah Projek Spa yang menggunakan produk Shaklee sepenuhnya.

Produknya memang power dan dah establish sejak 103 tahun dahulu lagi.

So, boleh fokus kepada jualan runcit produk. Ilmu cam mana nak menjual akan diajar dalam group support.

Contoh : Beautician yang ada anak kecil. Fokus kepada penjuru income kedua dan ketiga.

Penjuru Income KETIGA : Bonus Shaklee

Semakin besar organisasi bisnes Shaklee dan TWB korang, semakin besar income korang.

Lagi satu, bila bisnes makin grow. Korang akan lebih fokus kepada coaching agen dan bisnes leaders. Jadi korang dah kekurangan masa nak bertumpu kepada job-job kecik. Tanggungjawab korang makin besar seiring dengan income korang.

Ini diantara perkara yang best dengan career TWB.

Walaupun suri rumah, korang dah layak menjadi CEO kepada rangkaian bisnes korang sendiri.

Penjuru Income KEEMPAT : Training Beautician

Haa ! kalau sesiapa suka kepada kerjaya training. TWB adalah satu platform yang bagus untuk korang join.

Training 1 to 1 sahaja. Bukan beramai-ramai. So, kalau anda jenis yang seorang pemalu dan tak reti nak bergaul. TWB adalah platform yang bagus untuk develop perwatakkan positive diri anda yang tersembunyi. Dalam TWB dah ramai suri rumah yang dulunya pemalu. Kini mereka lebih berkeyakinan dan tiada masalah untuk bergaul dengan orang ramai.

Sebab untuk Qualified as Trainer ada syarat-syarat yang perlu dipenuhi. Apa syaratnya?

Akan diberitahu semasa training bersama trainer nanti.

Sama macam kerja makan gaji kat luar sana kan? Kita pergi interview dan diterima kerja. Bila sampai satu level, kita akan dinaikkan pangkat.

Begitu juga dalam TWB.

Cuma dalam TWB, Pangkat dan Income makin besar. Kalau kerja makan gaji, kerja bertahun-tahun belum tentu akan ada kenaikkan pangkat dan gaji. Kalau ada pun kena menduduki exam dan next interview. Kenaikan gaji bergantung kepada gred (Ini kerja kerajaan yang menjadi rebutan ramai orang sampai sekarang).

Kinah percaya, korang yang sedang membaca ni dah letih nak berebut jawatan kosong di mana-mana sektor kerajaan. Kalau korang masih berusaha nak kerja makan gaji, sorry to say. Korang tersalah klik tempat dan peluang ni.

Next penjuru Income KELIMA : RAHSIA (Akan diberitahu semasa training dan juga di dalam group support nanti.

Penjuru Income KEENAM : RAHSIA (Juga akan diberitahu semasa training dan juga di dalam group support nanti.

Ini baru sebut pasal income. Mesti ramai yang dah buntang biji mata.

Ok, dari segi pulangan MODAL. Kita taw tak ramai suri rumah yang ada saving RM2K ke 3K dalam tangan.

Sebab tak de saving lah ramai wanita grab peluang buat duit dengan Mobile Spa TWB ni. Ada yang dalam masa sebulan dah pulang modal. Ada yang dalam 12 hari dah balik modal.

Baca kisah mereka di bawah ini :


Tambahan pula, produk dalam TWB takkan rugi kalau pelanggan tak ramai. Produk kita tetap boleh guna untuk diri sendiri.

Normally, 1 Set produk all in pakej (Training) boleh servis untuk 40 ke 60 orang pelanggan bergantung kepada jenis servis.

Produk Antarabangsa, bebas dari 1500 bahan kimia yang berbahaya.
Tak perlu ragu-ragu nak guna kepada pelanggan.
Cuba korang kira.

Seorang pelanggan buat basic Facial RM60 (Cara letak harga ada diajar dalam modul training nanti).

RM60 (Average) x 40 orang (Minima) = RM2400

Modal 1 set produk tak sampai banyak tu pun.

FYI, untuk bukak spa yang sebenar di luar sana kita memerlukan modal minima RM10K taw. TWB?

Korang refer pakej kat bawah ini.

Produk Training RM2999.

Produk Training Pakej RM1999.

Perbezaan Pakej RM2999 dengan Pakej RM1999.

See ! ideal kan bisnes ini untuk suri rumah.

Korang taw, ramai beautician TWB kita yang sebelum training muka kusam, suram je. Tapi selepas 2, 3 bulan dah semakin cantik dan berseri-seri. Inilah kelebihan TWB yang Kinah kata sangat ideal.

Korang tengok result Kinah sendiri. Dulu muka kusam, Alhamdulillah selepas diri sendiri gunakan produk Skincare Youth Shaklee semuanya berubah.

Dulu kusam. Kini semakin baik. Korang boleh baca sharing Kinah di sini.
Youth Effect mengembalikan keyakinan diriku.

Actually bercerita pasal TWB ni, dari pagi sampai malam pun takkan habis. Hehehe.

Korang boleh baca details apa keistimewaan TWB kat sini : 9 Keistimewaan Mobile Spa TWB.

Dan anda juga boleh baca topik-topik berkaitan TWB di bawah ini (Just klik pada topik).

1. Gadis ini berjaya balik modal dalam masa 12 hari dengan servis Spa TWB sahaja

Ok, 28 Mac 2019 ini Kinah bersama team TWB ada open Free Preview The Walking Beauty (TWB). Nak join, boleh whatsapp Kinah : 019-9164276 segera.

No comments:

Post a Comment