Wednesday 20 March 2019

SPA DI KAMPUNG, BUKAN ALASAN TIADA PELANGGAN. JOM ! DENGAR APA KATA WANITA INI

Di sebalik senyuman ini, penuh dengan suka-duka.
Suami tiba-tiba berhenti kerja, hilang sumber
pendapatan keluarga. TWB lah penyelamat
kewangan keluarga gadis muda ini.
Hai, korang kali ni Kinah nak share pula pengalaman sorang wanita muda suri rumah tangga berjaya peroleh income 4 angka sebulan hanya dengan Mobile Spa The Walking Beauty (TWB).

Bagaimana career di TWB, telah membantu menyelamatkan ekonomi keluarganya di saat suami berhenti kerja secara tiba-tiba.

Bayangkan apa perasaan korang apabila insan yang selama ini banyak menyumbang kepada perbelanjaan keluarga hilang sumber pendapatan?


Korang pulak tiada apa-apa back up. Duit simpanan pun tak ada.

Jatuh terduduk tak tahu nak buat apa. I feel it.

Tetapi dengan Skill diajar dalam TWB telah berjaya membantu Mira Sofea menyelamatkan kewangan keluarganya.

Jom ! ikuti temubual Kinah bersama wanita muda yang hebat ini buat servis Spa hanya di kampung. Bukan di bandar taw.

Sessi interview Kinah bersama Mira Sofea.
Ada ke orang-orang kampung nak ber facial? Mesti ramai fikir, orang kampung bukan nya tahu facial semua ni. Duit pun berapa lah sangat.

Haa ! jangan pandang serong. Jangan pandang remeh.

Di TWB kami educate beautician jaga Mind Setting : Di mana ada wanita di situ ada wang. Di mana ada wanita di situ ada peluang.

"Hai, nama saya Shamira Binti Mohammad Nasir berumur 25 tahun berasal dari Kedah

Saya dah berkahwin 😊

Sebelum join TWB saya adalah suri rumah sepenuh masa. Sebab suami tak izinkan saya bekerja.

Saya pernah buat pelbagai pekerjaan dan pekerjaan terakhir saya adalah operator pengeluaran di sebuah kilang bertempat di Hitech Kulim, Kedah.

Saya join training TWB pada 25 Mac 2018 di Bangi, di rumah MAS (Founder TWB).

U all tahu tak?

Ketika saya buat keputusan nak join TWB saya tak ada modal dalam simpanan walaupun Rm100.

Sedih sangat bila ingat balik 😭😭

Dalam keadaan tak ada modal saat itulah saya betul-betul berserah dan bergantung sepenuhnya pada Allah dan yakin 100% Allah akan bantu saya.

Setiap hari saya positifkan diri dengan ayat "Antara tanda Allah nak beri sesuatu pada hambanya adalah dengan gerakkan bibir kita untuk meminta"

Dan.. 

Bayangkan lagi 5 hari nak training dalam tangan saya masih kosong macam-macam saya fikir! 


Semasa hari training bersama Founder TWB sendiri.
Tapi..! Tapi kan.. 

Allah tu baik sangat! Dalam keadaan saya serabut Allah hantar seseorang untuk bantu saya, dia bukan sesiapa jauh sekali keluarga & adik beradik tak ada pertalian darah lansung!

Dari Kedah ke Bangi sorang-sorang tau.. Rasa jauh jer perjalanan layan feeling padahal 4 jam je pun naik ets 😝

Perjalanan saya tak berhenti disini.

Setiap orang Allah beri ujian lain-lain."

Ramai kata, TWB Penyelamat Kewangan Keluarga. Benar ke? Apa pandangan Mira?

"Penyelamat?

Kenapa penyelamat? TWB ni bomba ke? Mesti korang tertanya-tanya kan? Hehe..

Nak dijadikan cerita seminggu lepas berpuasa pada tahun lepas suami saya berhenti kerja, atas sebab yang dia sendiri tak boleh tahan.

Walaupun gaji suami merupakan pendapatan utama keluarga kami tapi Alhamdulillah tanpa gaji utama tersebut kami masih survive sehingga ke hari ini.

Macam mana kami survive?

Tak susah pun.

Bila kita ada ilmu & skills.

Percayalah senang gila nak buat duit dengan TWB.

Betul ke?

Betul uolss.. Bayangkan suami berhenti macam tu jer.. Mana dapat gaji bila dia tak bagi surat 😭

Berhenti pulak dalam bulan puasa.. Nak buat persiapan raya lagi, sewa rumah, duit motor,duit kereta itu, ini macam-macam tau.

Bayangkan kalau tak kuat? Boleh perang dunia dengan suami.

Tapi.. Ntahlah bila kita ada sesuatu sebagai backup kita takkan takut nak hadap tu semua.

Saya tak marah cuma macam tak percaya suami berhenti kerja, ceerr uolss yang kawen bayangkan suami korang benti kerja 😜 apa perasaan?

Takut?

Gelisah?

Rasa nak mati??

Jangan pernah ada perasaan macam ni sebab Allah yang bagi rezeki kat kita. Bukan bos kat tempat kerja.

Berbekalkan ilmu dan skills yang ada saya dan suami mula susun strategi jeng! Jeng! πŸ€ͺ 

Saya mula buat promosi spa dan collect customers banyak-banyak.

Malu?? Lagi tebal muka dan malu kalau mintak duit kat orang.

Tahu tak masa saya diuji tu.. saya masih baru dalam bidang spa.

Tapi Alhamdulillah saya boleh survive. Sebab tu saya cakap, SENANG GILER BUAT DUIT DENGAN MOBILE SPA!

Sebab apa? sebab kita ada ilmu.. buat apa pun bila ada ilmu yang betul semuanya mudah.

Tahu tak..

Pernah tau sesak sangat tak ada duit.. Lauk dah habis.. Apa nak makan? Ya Allah sedih ingat balik😫😫Tapi nak cerita jugak.

Tahu apa saya buat? Saya buat offer facial murah-murah tapi bersyarat datang rumah sebab duit minyak kereta pun tak mampu nak isi pergi rumah cust.

Tahu apa jadi??

Bersusun orang book slot dengan saya. Penat memang penat tapi berbaloi. Inilah cara saya survive..

Orang perempuan korang kena ada satu bisnes backup yang boleh dapat instant cash!

Memang kita bersangka baik dengan Allah mintak dijauhkan dari ujian yang kita tak nak. Tapi andai kata terjadi jugak pernah bayangkan tak apa nak buat bila kita tak ada apa-apa?

TWB sebagai backup

- suami hilang kerja
- suami meninggal
- suami anda tak jumpa jalan balik rumah

Okay.. Gurau πŸ˜†"

Berapa lama masa yang Mira ambil untuk balik modal?

Jawapan Mira : Saya balik modal lepas 3 bulan macam tu. Income bulanan selepas husband berhenti kerja tu boleh dikatakan income spa ambik alih income ketua keluarga.

Kiranya spa nih macam keja hakiki. Saya lebih banyak buat Home spa.

Saya buka 10 am sampai 5 pm.

Sehari saya akan target 4 orang customers ambil pakej paling busuk pun Rm30 kalau sehari tu ada 2 customers buat full pakej Rm80 dah ok dah.

Tapi macam mana sekalipun saya akan pastikan sehari saya dapat Rm120 kalau tak dapat saya akan terus promote.

Apa peranan husband selepas berhenti kerja? Adakah si dia banyak membantu?

Jawapan Mira : Alhamdulillah Husband antara orang yang paling banyak membantu.

Dia kongsikan promo servis Spa kami kepada rakan-rakan dan pelanggan nya. (Selepas berhenti kerja, husband bukak bengkel).

So, bisnes Spa kami semakin terkenal dengan meluasnya walau hanya di kampung.

Banyak sangat tau kalau nak cerita macam mana TWB sebagai penyelamat kewangan keluarga saya.

Walau rasa susah tapi banyak lagi hikmah yang Allah beri disebalik ujian ini, antaranya..

1. Keyakinan diri - sebab sebelum ni saya tak ada kemahiran bersosial yang baik.
2. Nikmat kebebasan masa - kalau dulu kerja 12 jam sampai nak berdunia dengan orang pun susah.

Ok, Kinah ada lagi beberapa soalan ditanya kepada Mira.

Adakah TWB sama seperti training spa di luar sana? Kalau berbeza apa satu perbezaan yg paaaaling menarik?

Jawapnya : Tak sama.. TWB adalah spa yang bersistem.

Mira Fokus TWB kepada servis spa semata atau semua penjuru income?

Mira : Sedang fokus untuk semua 6 penjuru income.

Boleh kongsikan average income dari TWB kepada kita semua?

Jawapan Mira : Instant cash (Rm1000- Rm3000 sebulan).

Apa pencapaian-pencapaian yang boleh dijadikan inspirasi sepanjang buat full time TWB?

1. Ada income sendiri walaupun hanya suri rumah.
2. Dapat bantu mak ayah tak banyak pun sekurang-kurangnya meringankan beban mereka.
3. Dapat bantu wanita untuk lebih cantik dan berkeyakinan dengan servis spa.
4. Income spa melebihi kerja hakiki sewaktu bergelar operator kilang.

Nasihat dan cadangan kepada mereka yang belum join TWB?

Pesanan saya,

Bertangguh dan takut. Dua ciri yang akan menjerumuskan kita kepada penyesalan yang tak sudah.

Hidup dalam penangguhan ibarat menunggu kucing bertanduk.

Masa terbuang dan tiada pencapaian yang kita dapat. Statik!

Terlalu banyak berfikir akibat dari tindakan kita. Akan bantutkan usaha kita untuk berubah dan berjaya.

Kita ada Allah. Doa adalah senjata paling kuat orang mukmin. Angkat tangan dan doa. 

Nanti Allah bantu kita. 😘

Dan specialnya TWB.

Korang boleh belajar spa dlm utube sekalipun, tapi korang takkan tahu ilmu pikat hati orang supaya tertarik dengan spa korang.

Benda ni ilmu yang sangat berharga yang akan kami ajar dalam TWBπŸ€—

Ok, Kinah stop sampai sini dulu lah. Sehingga kita bertemu kembali di lain entry Success Story TWB yang memberi inspirasi kepada anda semua.

Jika orang impikan career seperti ini? Jom ! hubungi Kinah (019-9164276) segera untuk pendaftaran Training Korang bersama Trainer kami.

Jemput baca kisah-kisah berkaitan TWB di bawah :

Peluang Tambah Pendapatan dengan Mobile Spa
Training SPA bersama Founder TWB
Apa Kata Pengasas The Walking Beauty
9 Keistimewaan The Walking Beauty
9 Kelayakkan Join TWB 2019
Part Time Job bersama TWB
Nilai disebalik TWB bukan sekadar duit semata-mata
Mobile Spa TWB bantu Ibu Tunggal bebas kewangan
Cikgu Zura selesaikan Hutang PTPTN dan umrahkan emak ayah dengan Income TWB
Perceraian bukan pengakhiran hidup di usia nya 43 tahun bersama TWB

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

No comments:

Post a Comment