Sunday 24 March 2019

SARAT MENGANDUNG, SUAMI DIGANTUNG GAJI, KELUARGA TIADA PENDAPATAN, TWB PENYELAMAT

Sarat mengandung masih mampu ber Spa dan
peroleh minima Instant Cash 1K sebulan.
Hari ni Kinah nak kongsikan dengan anda satu kisah inspirasi di sebalik kejayaan wanita-wanita hebat di dalam The Walking Beauty (TWB).

Jom ! follow. Sharing beliau dalam temuramah yang lalu. Kinah baru berkesempatan nak update.

"Nama panjang saya, Nurul fatin adiana. Nama pendek D or diana. Saya berumur 29 tahun dan mempunyai 3 orang anak. (5 Tahun, 3 Tahun dan 3 bulan ++).

Saya join TWB tahun 2015, dan ketika itu saya sedang pregnant anak kedua.

Waktu saya join, saya tiada masalah kewangan lagi.. boleh la survive.

Siapa saya sebelum join TWB?

Sebelum ini saya bekerja di taska sebagai tukang masak dan ada pertukaran management, saya pun berhenti kerja.

Cerita yang 3 bulan ni, berlaku pada awal tahun ini, 2018. Memang masih terpahat dalam memori sebabnya ianya sangat sukar.

Sukar sangat takde duit😭

Jika diikutkan saya tak nak pun kerja semula, namun disebabkan masalah tersebut saya terpaksa bekerja.

Terpaksa bekerja, mengandung 4 bulan dan buat Spa lagi. Kerja siang hari, malam hari dan hujung minggu buat Spa.

Malam hari tu tengok pada saya jugak la. Kadang saya ok, saya redah je. Demi kelangsungan hidup.

Suami saya digantung gaji bermula bulan 1.

Hari pertama nak hantar anak ke sekolah pun, dah tunjuk dah tanda-tanda kena cari duit segera. Nak daftar anak sekolah, kereta rosak. Haritu juga baiki, mujur baiki sendiri habis 200. Itu income Spa saya sebelum ni la.

Tapi saya hantar jugak anak naik grab.

Oh ! ya. Majikan taska lama saya panggil kerja, saya tak fikir apa dah sebab saya perlukan duit kan. So, saya cakap kat dia saya nak kerja sampai lah saya nak bersalin.

Dia pun ok sebab dia memang nak pakai orang sangat time tu.

Bulan 2, 3 dan 4 adalah bulan kritikal. Kami terpaksa guna duit simpanan untuk bayar komitmen.

Saya kerja gaji RM800.

RM800 cukup ke untuk zaman sekarang? Nak bayar kereta, nak makan, nak buat belanja dapur, etc.

Tak cukup kan, so saya memang kena buat Spa.

Bestnya TWB, ia boleh bagi saya instant cash.

Duit gaji tolak sekolah anak tinggal RM700, yang ni memang tak boleh usik sebab komitmen bulanan dah cop.

So, saya buat Spa untuk belanja dapur, minyak kereta dan belanja baby dalam perut ni.

Sampai satu masa anak biasa kita beli susu 6 pack sebulan, tapi terpaksa cut 1 pack je sebulan. Memang lapar lah dia. Nak buat cam mana.

So, duit Spa jugak saya beli makanan macam biskut ke roti ke.

Ada yang tanya cam mana saya dapat pelanggan Spa?

Keep on iklan ada la tu rezeki mai. Sedekah kat surau RM1. Allah balas RM50.

Sampai nak shopping tengok jela orang. Pi kerja menangis, malam menangis. Doa aje lah semoga Allah ringankan bebanan ni.

Rasa macam tak sanggup nak menempuh hari-hari mendatang.

Takut.

So, bulan 4 saya punya due.. jadi saya kena kerja kuat untuk simpan duit kecemasan.

Ye lah barang baby bukan murah, mahal belaka. Tapi adalah rezeki anak dalam perut, family bagi baju.. biasa la kan baju turun-temurun.

Saya selalu ingat dan semat pepatah ni :

"Kadang-kadang Allah turunkan hujan dan kilat, kita tertanya-tanya dimanakah matahari, rupanya Allah nak bagi kita pelangi yang indah."

Ayat ini saya selalu ingat untuk ubat jiwa fikiran saya.

Serius susah gilerrr tak de duit. kita tak fikirkan kita, kita fikirkan anak-anak. Bila anak tidur, kita renung wajah dorang.. adakah ibu bersalah tak dapat penuhi permintaan anak ibu.

Shopping barang baby guna duit Spa.
Saya buat scan 4D baby dalam perut.

Income TWB buat scan 4D baby.

Ada sebab saya buat 3d 4d, sebab nak tengok keadaan baby. Emosi saya memang teruk masa pregnant dia. Takut jugak dia effect sekali.

Sekali keluar Alhamdulillah sihat walafiat, tapi cengeng la sikit😀

Finally disebalik kesulitan pasti temui kemudahan - surah Al Insyirah.

Suami akhirnya dibayar tunggakan. Dan saya dapat capai income 4 angka melalui TWB.

Income Penjuru ketiga dalam TWB iaitu bonus Shaklee.

Terima kasih founder TWB. Apa yang Allah lorongkan semua ada asbab.

Ada yang tanya, bagaimana suri rumah nak buat Spa, ada anak kecil?

Okay, dalam TWB kita ade 6 jenis penjuru pendapatan. Salah satunya income Spa.. income ni kita buat Spa 100% hak milik kita.

Saya cadangkan puan berbincang lah dengan suami, suami ni kalau dia nampak wife dia ada hasil, nampak bukti mesti dia bagi.

Berbincang lah dengan suami, tolong jaga anak sekejap, lagipun Spa TWB sangatlah fleksible. Kita kan owner Spa, semua booking dan masa atas kita.

Dan buat Spa ni tak perlu 8 jam pun. Cukup 1-2 jam sehari dah dapat RM50-RM100 dalam tangan. Lumayan tak 1jam RM50?

Alhamdulillah sangat lumayan bagi sorang sorang wanita yang sedang sarat mengandung.

Maklumlah mengandung kerja apa yang mampu saya buat kan.. dah ada ilmu Spa, takkan nak simpan. Guna aje. Promot promot ade lah tu rezeki.

Yang penting doa hari-hari. Petua saya , saya sedekah RM1 memang akan masuk booking Spa malam tu. Niat baik-baik😊

Kadang ada lebih kita bagi lebih.

Nasihat saya buat rakan wanita :

Kita orang pompuan ni perlu ada income sendiri. Walaupun suami banyak harta sekalipun.. mana lah tahu tiba-tiba ujian datang melanda. Ujian ni datang macamtu je. At least ada back up.

Ok rasanya setakat ni je sharing saya..

Terima kasih juga buat leader saya yang temukan TWB ni. Sangat-sangat membantu dikala saya terdesak."

Inilah sedikit perkongsian oleh Puan Adiana yang sangat hebat.

Kinah yakin masih ramai wanita-wanita hebat sedang melalui ujian yang sama bahkan mungkin lagi dasyat sehingga tak ter daya.

Namun yakin dan percaya. Ujian itu tanda kasih dan sayangNya kepada kita. Ujian itu juga bermakna Allah nak bagi sesuatu yang lebih baik buat kita.

Tapi, kita sendiri kena melepasi ujian itu terlebih dahulu. InsyaAllah.

Jika anda berada di entry ini, pasti ada sesuatu yang Allah sedang rencanakan untuk anda. Mungkin ini adalah titik permulaan untuk ubah kehidupan dan kewangan keluarga anda.

Pilihan satu : Pakej Silver ada 6 course.

Pilihan satu : Pakej Silver ada 7 course.

Anda ingin dibantu? Hubungi Kinah segera (019-9164276) untuk details pendaftaran training The Walking Beauty (TWB).

Whatsapp : 019-9164276 untuk join Free Preview TWB pada 28 Mac ini.

No comments:

Post a Comment