Saturday 11 October 2014

JANTUNG DAN CINTA HATI SAKINAH

Assalamualaikum wbt..  

Apa khabar sahabat-sahabat Cinta Hati Sakinah, yang disayangi dan dikasihi untuk hari ini? Hari Jumaat, penghulu segala hari.. 

Walau apapun, SMS mendoakan anda sihat, ceria dan bahagia bersama keluarga masing-masing dan tidak kira di mana jua anda berada.

Cuaca sekarang ni pun, tetap berhujan dan mendung sebagaimana semalam.. Since, raya qurban.. Bumi Pelindung ni, sekejap-sekejap dibasahi hujan rahmat. Alhamdulillah..

Ok, sahabat.. Petang ni SMS nak berkongsi sambungan daripada kisah Buih-buih Cinta Sakinah dalam entry yang lalu.

JANTUNG dan Cinta HATI Sakinah

Sahabat.. Kita semua ada jantung dan hati kan? TanpaNya, siapalah kita. Alhamdulillah.. sekali lagi dipanjatkan setinggi kesyukuran kepada-Nya atas nikmat hidup ini.

Since SMS mengenali Group MariaFirdaus nie, SMS terasa hidup SMS lebih jelas, nyata dan bermakna.. Setiap hari-hari SMS sentiasa terisi dengan perkara yang berfaedah.

Ok, SMS nak story pasal Jantung Hati Sakinah.. Ada three part, taw.. iaitu, BAKAR, BUANG DAN BINA..

Apa nie? tak de kaitan pun.. takkan nak BUANG, BAKAR JANTUNG sendiri...giller ke apa?hihihi...(Jangan marah- marah.. tak elok untuk jantung dan hati) 

Relax, dulu sahabat.. SMS nak citer nie. Pasal memBAKAR secara semulajadi, menggunakan Lecithin dan Omega Guard. 

Kuasa memBAKAR Omega Guard LEBIH dari Lecithin

Omega Guard nie, dihasilkan daripada ekstrak ikan laut air sejuk di perairan Negara Jepun. Antara ikan yang menjadi pilihannya, adalah Sardine, Mackerel, Herring dan Anchovies. Omega Guard ini, tiga kali lebih tumpat daripada hati minyak ikan.


Manakala, Lecithin pula diperolehi daripada kacang soya organik bukan-GMO, yang mana setiap kapsulnya mengandungi 520mg lecithin soya termasuk 80mg kolindan dan 48mg inositol. Lecithin yang dirembes oleh tubuh kita akan menghasilkan acetyl-kolin, inositol, fosforus dan lemak tidak tepu.


Hurmmm...cam mana? Anda nampak tak.. sumber untuk kedua-duanya? Pasti, la nampak kan.. sebab, SMS tahu anda semua bijak dan pandai.

Ok, right now.. Cinta Hati Sakinah nak anda bayangkan cam mana proses pemBAKARan kedua-duanya berlaku dengan POWERnya..

WOW..!! Power..!!

Tak susah pun.. SMS nak tanya. Sahabat ada kereta? Minat kereta tak? SMS pasti, setiap antara kita pasti ada kereta impian masing-masing kan.. bohong lah, tak da. Zaman sekarang..paling kurang pun, dapat kereta kancil, dah cukup bagus. 

Dapat lah, bergerak kemana-mana di kala panas terik dan hujan lebat, kan. Yang tak bestnya.. minyak dah naik. Itu masalahnya.. Hihihi.. Pening pening..

OK.

Cuba anda semua bayangkan perbezaan enjin kereta Ferrari dengan Kancil.. Yang mana POWER..??

Senang ke senang? For sure, SMS rasa anda semua akan pilih Ferrari.. Tak yah, pusing-pusing (Indon punyer kata-kata). 

Compare Honda dengan Kancil pun dah tahu kesannya. Itu belum naik lagi.. daripada dengar-dengar orang cakap,kan..? Honda hebat, lah.. Honda terbaik, lah..

Cam mana, Kalau dapat naik.. dapat pulak, bawak.. Perghhh..!! SMS yakin, anda akan berangan-angan untuk milikinya. hihi.. Tak salah, memasang angan-angan.. cuma dengan syarat.. kena pastikan, angan jadi kenyataan.. Bukan hangat-hangat tahi ayam.


Kancil lak.. kecik. slow.. lambat.. tapi, syukur Alhamdulillah.. tetap boleh jalan. Asalkan ada minyak.. Maintenance ok, tak de masalah. Kerana Kancil, you all boleh survive. Jangan lupa diri kepada pengguna kancil. 


Nampak tak, kat situ.. cam tu, lah POWER Lecithin dan Omega Guard memBAKAR. Omega Guard sama POWER dengan Honda.. Manakala, Lecithin seperti Kancil.

Tapi, dalam kes Cinta Hati Sakinah.. SMS ambil kedua-duanya.. Maka bergabung!! dan jadi lah bertambah POWER!! Tiga kali ganda POWER!!

Untuk makluman anda semua, SMS ambil 30minit selepas makan setiap kali sarapan, lunch dan dinner. 

Itulah kisah Jantung Hati Pertama Sakinah, untuk hari ini. Waduh.. cam first love gitue..hihihi. So, nantikan next entry Jantung Hati Kedua Sakinah. Yang mana.. Mahu tapi Malu Malu dan Cintaku Hebat kerananya..

*TIPS KURUS DARI CINTA HATI SAKINAH

- Make sure anda tahu nilai kalori makanan yang diambil untuk mengatasi masalah kegemukkan cam saya.

- Elakkan makan secara berlebih-lebihan atau pukal..

- Jangan amalkan makan lewat malam yang heavy. Masa dinner, SMS tak makan nasik. SMS ganti dengan makanan lain yang rendah kalori. Jam 8.00 malam, SMS STOP makan. Bagi perut kita, digest makanan dan get ready untuk tidur..

- Sayur-sayuran amat penting dalam diet yang seimbang. So, siapa-siapa yang tak makan sayur.. ada masalah kegemukkan, sila-sila lah ye, sayangi sayur-sayuran.

Semoga entry kali ini, memberi manfaat kepada anda semua, dunia dan akhirat serta dipermudahkan segala urusan anda. Bertemu kita, di episod cinta seterusnya nanti.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."

*SEMPENA TAHUN BARU 2015: REBUT PROMOSI HEBAT DAN JIMAT BERGANDA-GANDA INI UNTUK INSAN-INSAN TERSAYANG TERUTAMA IBU DAN AYAH


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan insan-insan tersayang?
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Cinta Hati SMS untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
 
Shaklee ID : 1168494
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

4 comments:

Unknown said...

WoW!!!

Great sharing Sakinah!!!

Semoga lebih ramai yang terbuka hati nak menjaga kesihatan.

sakinah (SMS) said...

Assalamualaikum..
Time kasih, saudara azman hayaty kerana kerana sudi mengjengah di jendela ini. Smoga entry kali ini memberi manfaat kepada saudara. Cinta Hati Sakinah mendoakan saudara dan keluarga sentiasa mengamalkan gaya hidup sihat, bahagia dunia dan akhirat.
Wassalam :-)

Unknown said...

suka cara kinah explain.. berbaloi kinah spend masa buat entri ni akak sukaaaaaaa :D keep it up girl!

sakinah (SMS) said...

Assalamualaikum dan selamat pagi Alhamdulillah.. Time kasih kak Eim AG, kerana sudi singgah di jendela Hati Sakinah.. Semoga entry ini, memberi manfaat kepada kita semua.. InsyaALLAH :-) wassalam.

Post a Comment