Thursday 23 October 2014

CINTA CINCH DAN CINTA ESP MEMBUATKU HEBAT!! DAN KEKAL SETIA!!


Assalamualaikum..

Apa khabar, sahabat Cinta Hati Sakinah yang dikasihi dan disayangi untuk hari nie?

Cinta Hati mendoakan semoga anda semua berada di bawah lindungan dan rahmatNya. Sentiasa hidup sihat, ceria dan bahagia di samping anak-anak, suami mahupun isteri, ibu dan ayah serta adik-beradik yang dikasihi.

Pagi ni, SMS nak berkongsi sedikit pengalaman dan rahsia Cinta Hati yang dah berhari-hari tertangguh dari entry yang lalu. (Boleh baca di sini).

CINTA  PERTAMAKU BERSAMA CINCH

Beberapa bulan yang lepas, sebelum SMS mengenali Cinch.. SMS ada beberapa masalah yang sukar di atasi. 

SMS tidak suka bersarapan.. Sebab, SMS kurang gemar dengan juadah yang disediakan di kedai-kedai makan pada waktu pagi. Siapa yang duk di kampung, berasal dari kampung.. tahu la cam mana menunya. Option kurang.. yang bestnya, murah.. Makanannya, heavy dan mostly berasaskan nasik. Uuuhhh..!! Sekali, sekala tak pe.. Berkali-kali, boleh jadi tong drum.. 

Dah kalau tak suka.. Prepare your own la, sakinah? Ini masalahnya.. Tak sempat.. dan selalu tak sempat.. Bangun pagi, mandi dan solat.. Pastu, siap-siap get ready untuk pergi kerja.

Hakikatnya, itu semua alasan yang tak pernah sudah.. Sampai bila, takkan selesai.. Sebab, SMS kurang ambil berat  pasal kepentingan bersarapan sebagaimana keratan akhbar di bawah:


Patutlah, kawan SMS yang selalu ajak bersarapan pagi.. Nampak slim meling dan awet muda, je. Rupanya, ini rahsianya. Bila tengah hari, dia ajak lak untuk lunch.. Adui..!! Stress..!! 

PERBUALAN ANTARA KAWAN SMS DAN SMS..

SMS: You bukan baru lepas sarapan ke tadi? Takkan dah lapar? Biar betul.. I kenyang lagi, la..

KAWAN SMS: Apa yang kenyangnya.. Bukan you belum makan apa-apa lagi dari tadi?

SMS: I nak diet la.. I makan malam nanti, la.. Perut belum lapar lagi..

KAWAN SMS: Ikut pandai u lah, sakinah.. I nak pi makan nie.. Betul u tak nak join..?

SMS: Tak nak, lah.. Banyak kerja.. I kirim je la, ya.. 

Itu belum tentu saya makan terus, taw.. Kerja lebih penting.. Kadang pukul 3, 4 petang baru saya makan.. 

Dalam kes ni: sebenarnya, SMS telah melemahkan sistem metabolisma badan.. TERUKKAN, Cinta Hati Sakinah..?

Sekarang, SMS sangat syukur Alhamdulillah.. Ditemukan dengan Cinch. SMS tak perlu pening-pening, nak bersarapan dah.. Cinch sentiasa ada untuk orang cam SMS nie. SMS tak suka cereal mahupun biskut.. benda-benda yang macam tue.. tak boleh nak masuk anak tekak. Bukan tak pernah cuba.. dah cuba. Uwekk..!! Rasa nak muntah :-)

Kalau cam ni, jawapnya.. Buah je la yang akan hilang. Tapi, kat kampung mana nak cari.
APA YANG BEST PASAL CINCH NIE..??

Cinch ni, ada 3 perasa yang sangat enak, kalau sahabat semua nak taw..

1) Perisa Vanila
2) Perisa Latte
3) Perisa Chocolate (yang menjadi pujaan hati saya)


First time, SMS minum.. Pergh..!! Memang BEST!! Risau jugak takut tak serasi kan....kan??

Memberi tenaga sampai ke waktu lunch dan juga ke petang. Tapi, tak da nya SMS abaikan lunch. SMS dah mula ajar diri dan perut untuk breakfast, lunch dan dinner on time.. Bagi membaikpulih sistem metabolisma yang dan slow motion dikerjakan SMS sebelum nie.

Yang penting, Cinch sangat sesuai untuk siapa-siapa yang nak diet. Ia membekalkan macam-macam vitamin dan protein non-GMO bagi membina otot badan selepas menggelebeh akibat pembakaran lemak. 

ITU KISAH CINCH.. BILA DAH TERPIKAT DENGAN CINCH SMS TRY PULAK ESP

Pergh!! Pergh!! Pergh!! Cam gini.. 


Memang tiga kali ganda hebat dari Cinch..

KENAPA SMS CAKAP 3 KALI GANDA HEBAT..??!!

Yelah..mula-mula takut dan risau jugak. Sebab apa yang SMS tahu, ESP untuk ibu mengandung dan susukan baby je.. SUPERB!! MILK BOOSTER.. Mahu tak cuak..!! SMS kan masih single..

Nanti, tak pasal-pasal SUPERB!! MILK BOOSTER cam ibu-ibu menyusu.. Ceteknya, ilmu SMS time tue.. huhuhu..(malu..malu..).

Kak Maria dan kawan-kawan cakap..tak de, masalah. OK,je.. kalau belum kahwin dan pregnant..tak de, nya susu.. lagi la, malu.. rasa nak pakai masker tebal-tebal time tue.. huhuhu..

Anda semua taw tak, apa jadi once SMS minum ESP..??

Betul lah, apa yang kebanyakkan orang dah minum cakap.. Bukan borak-borak kosong taw.. Kulit terasa lebih, anjal dan licin.. yang penting, penceroboh- penceroboh kat muka dah mula pudar.. BEST ke BEST??!! Giller tak BEST..??!! Macam-macam cara dah SMS usahakan sebelum nie.. 


Abaikan parut kat mata tue. Baru kena gigit dengan serangga.
Dulu, penceroboh banyak berada di sebelah pipi kanan nie. Sekarang, Alhamdulillah.. Dah start pudar perlahan-lahan. Bukan muka sahaja.. Tapi, kulit tangan pun sama yang mana sebelum ni cam kasar sebab SMS kulit sensitif..

So, pantang buat kerja.. akan kasar pecah-pecah la permukaan tangan.. even membasuh pinggan mangkuk selalu.. Orang yang berkulit sensitif je taw perasaan SMS.. Sedih,taw.. Cam sabut nyiur (kelapa) dah rasa..huhuhu..

Apa KELEBIHAN Energizing Soy Protein (ESP)??

1) Empat kali ganda telur - Muak kot, nak makan telur selalu. Nanti, tak pasal terkentut. Dah bau hapak! Malu Malu..


Comel,kan telur-telur nie. Hehe..
2) Dua kali ganda daging - Daging memang sedap...TAPI.... untuk pengetahuan anda, Daging lambat cerna. Sebab tue, SMS gemuk. SMS suka makan daging sebelum nie. Tak pandang pun ayam kalau ada daging. Tak tahu nilai kalori kan..hihihi..



3) Dua belas kali ganda susu - Cinta Hati memang tak suka minum susu. Tak boleh minum susu. Susu elok untuk orang ada gastrik cam SMS nie. 



4) Yang pasti.. maybe, ramai tak tahu. ESP ni non-GMO. Apa pulak, nie??



Ok, SMS just terangkan secara ringkas. Sebab dah berjela-jela entry nie. Non- GMO ini adalah merupakan organisma yang tidak diubahsuai secara genetik. Bermaksud, ia membesar secara semulajadi tanpa cucuk sana cucuk sini ataupun guna baja kimia dan banyak lah lagi.. 



Haaaa...Cam mana? Mesti ada antara kita baru tahu kan? Produk yang ada GMO ni lah bahaya untuk jangka masa panjang. 

Kalau siapa setuju dengan pengakuan SMS ni.. boleh tekan like di bawah. SMS ada sesuatu untuk anda. 


TEKAN DI SINI
Memandangkan, bulan ni, ada promosi ESP dan Mealshakes.. so, SMS nak kongsikan beberapa resepi cadangan untuk ESP yang BEST..!!


Terima kasih, kerana sahabat semua setia menghabiskan pembacaan sebagaimana Cinta Hati Sakinah setia dengan CINCH dan juga ESP.. Semoga entry kali ini memberi manfaat kepada anda semua dunia dan akhirat. Sehingga bertemu kita di entry seterusnya.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.


"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan insan-insan tersayang?
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
 
Shaklee ID : 1168494
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

4 comments:

None said...

Semoga Cinta Hati Sakinah Istiqamah ye..minum sampai reach target weight..akak pun sama tgh buat jugak..kita sama2 cuba okay...

sakinah (SMS) said...

Assalamualaikum..thanks ya, kak June MRS :-) i'm happy hear u.. Alhamdulillah..Akk pun amk ESP.. ESP mmg HEBAT!! Sesuai utk smua org..
Sekian, wassalam..

Unknown said...

Good luck ye:-)

sakinah (SMS) said...

Assalamualaikum, semua sahabat SMS dan juga syu iz.. Time kasih, ya :-) semoga entry ini memberi manfaat kepada sahabat dan syu iz sekeluarga..
Sekian,
salam sayang..salam bahagia..

Post a Comment