Thursday 2 October 2014

ORANG MELAYU, ORANG KITA MEMANG KAKI GOSSIP..!!

Assalamualaikum wbt..

Apa khabar sahabat semua, tengah hari ni? SMS mendoakan agar kita semua sihat-sihat dan ceria-ceria selalu..

Alhamdulillah...masa banyak mengajar kita erti nilai menghargai (Value of Appreciation).

Since SMS jadi Wanita Berkerjaya dari Rumah (Working-At-Home-Women) ni, masa sentiasa terisi.. Setiap saat setiap minit.. Adalah penting.. Dan setiap masa SMS amat Berharga.. Dan Bermakna..

Di kala SMS berkerjaya, SMS mampu membahagiakan orang lain. SMS mampu jaga dan pantau keadaan di rumah dengan mata hati SMS sendiri.. Sambil bekerja menjaga dan berbakti kepada orang tua kita yang dah banyak berjasa dari dulu hingga kini. Susah ke senang? Senang je..

SAYA YANG DULU..

Kalau dulu..pergi kerja pagi-pagi, masuk je ofis.. Duk bersembang, dengan member-member. Kadang bergosip.. Isu pagi-pagi, ada je..

Ini yang parah nie.. Kalau yang positif..tak pa, membina la kan. Kalau yang negatif..tak ke menambah dosa dan mengurangkan pahala.. kita ni, bukannya baik manapun.. tak sedar, sedar lagi.. 

Cam SMS.. pagi-pagi, mesti lah isu students.. Bangun lambat.. tertinggal bas.. Kurang ajar (kurang ajar ke? Tak la.. Kurang didikan je), kena denda.. Ponteng.. Uhh..!!! Macam-macam.. Pepagi lagi dah tengok anak murid kena rotan dengan cikgu disiplin..

Itulah, dunia cikgu.. Bukan senang untuk melentur buluh yang sudah jadi rebung.. Amanah SMS adalah buluh yang nak dijadikan produk.. Bukan rebung dah.. Tapi, BULUH.. Senang ke senang? Senang lagi kerja SMS sekarang..




SMS ada pilihan.. tak salah SMS membuat pilihan ini untuk insan-insan yang disayangi kan?


SMS yakin, anda pun mempunyai ramai orang-orang yang anda sayangi. SMS tak kata, SMS tak mengajar.. SMS tak boleh menyampaikan ilmu dan mendidik sebagaimana dulu.. Malah lebih dari itu, SMS mampu. Alhamdulillah.. 



Itu kisah pelajar.. cam mana pulak kisah kite ni? Kite..? Kite, Kite..?

For sure la, setiap orang ada je hot hot story kan? Aku bengang dengan bos lah.. Bos stalker aku (Tak boleh, bla..). Bos berat sebelah.. Bos cakap tak super bikin.. Bos gatai.. Tua tak sedar diri.. "rumah kata pergi, kubur kata mari.."
Bos suka cari salah aku.. Bos tak puas hati.. ( amboi, hot nya ko, jah.. ).

La ni, harga minyak lak naik.. lagi la kencang, bergosip ni.. aaaa... tu dia.. tengok tue. Semua negatif.. tak da pun yang positif.. cam mana hidup kita nak tenang.. bahagia.. selalu fikir negatif, di awal-awal pagi..  

mmm... tak cukup dengan yang tue, gosip kawan-kawan sepejabat lak.. 


Orang Malaysia ni, memang macam ni agaknya, lifestyle dorang.. cam mak mak.. mesyuarat tingkap je, selalu.. cam mana diri nak membangun.. tak puas hati... Marah-marah..


Cuba la bawak-bawak istiqfar.. solawat banyak-banyak. Biar lari syaitan yang duk bersuka riang ria tengok kita, sebagai orang islam nie. Menghabiskan masa dengan sia-sia. Dah jadi habit lak di sesetengah tempat.. Saya tak cakap semua.. tapi, ini lah hakikat dunia wanita hari ini. 



Sebaik-baiknya lah masa yang digunakan tu, diperuntukkan untuk kerja yang berfaedah.. Kerja berlambak-lambak yang bertangguh. Bila bos tanya.. cakap belum siap. bila bos marah.. kita cakap cakap belakang pulak..

Aduii...!!! silap siapa? silap bos, ke? Maka jadi lah pekerja kurang cemerlang. Suka bergosip..

Adatlah kan? Bila bekerja dalam komuniti yang pelbagai kelas minda nie.. Susah untuk melarikan diri melainkan dengan cara kuatkan hati.. kuatkan jiwa.. dekatkan diri pada Illahi.. Sentiasa ingat kepadaNya. Takut dengan azabNya. Jangan kita menjadi pencuri masa kita sendiri.. Rugi..Rugi..Amat rugi.

Haa....tak cukup dengan yang itu.. Kadang kita salah gunakan kemudahan yang ada. Ada masa, yang dirasakan terluang. Padahal, ada je kerja kan?

Kita guna pulak server kat office untuk Facebooking.. Watching movie.. Stalker gossip-gossip artis pulak.. Kpop? Monopod? Kan, salah tue.. Kalau guna internet sendiri lain la.. even guna internet sendiri pun.. Tetap kurang cantik kat situ.. 

Nampak simple je..tapi, kesannya amat besar.. BESAR sangat..

Sekali lagi, SMS rasakan sangat bersyukur dengan apa yang berlaku dalam hidup SMS dulu dan kini..

Sesungguhnya, masa itu banyak mengajar kita erti sebuah kehidupan. Hari ini, SMS sangat bahagia.. Sebab SMS dapat tolong ramai orang.. Berbanding sebelum ni, dunia SMS hanya mengajar. Mengajar.. Mengajar.. dan terus mengajar.. Tolong pelajar je lah..tapi, tidak lagi sekarang..

SAYA YANG SEKARANG..


Semoga doa insan-insan mulia akan membuatkan SMS semakin istiqamah dalam mencari cinta Sakinah..

Nak tahu.. apa yang SMS sedang usahakan? Apa yang membuatkan SMS berada dijalan ini? Macam mana SMS boleh terjebak ke dunia yang asing bagi SMS suatu ketika dulu?


Kemana perginya, Sakinah yang tak suka mengadap laptop, blog.. tiba-tiba, rajin pulak update blog.. Nak tahu? Nak tahu? Nak Tahu?

Anda boleh, baca entry ini (Rahsia Kunci Kejayaan Dalam Kebahagiaan) dalam 100 Hari mencari Cinta Sakinah.


Berjayakah SMS? Nak tahu.. tak usah bermain dengan ilusi dan halusinasi sendiri. Terus hubungi SMS di akaun FB, gmail, whatapps ataupun telegram : 019-9164276 sebagaimana tertera di bawah.


Semoga perkongsian SMS ini, mampu memberi manfaat kepada anda semua. SMS mendoakan anda bahagia, ceria dan sihat di samping keluarga tercinta.


Sekian, wassalam.

Salam Sayang, Salam Bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan insan-insan tersayang?
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Cinta Hati SMS untuk:-

FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!
 
Shaklee ID : 1168494
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment