Wednesday 27 March 2019

DARI TUKANG JAHIT JADI USAHAWAN SPA TWB CANTIK DAN BERJAYA

Sharing Tukang Jahit kepada Usahawan Spa
11 Oktober yang lalu. Hari ni, baru
berkesempatan
update.
Hai, hari ni Kinah nak share dengan korang satu Kisah Success Story menarik sorang Alumni TWB kami, iaitu Puan Farah.

Jom! layan.

"Pertama sekali saya kenalkan diri sebab ramai yang memang tak kenal pun saya.

Siapa saya?

Nama saya Farah Mohd Zin. Boleh panggil Farah atau Chefa (nama glamour), berusia 29 tahun sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak perempuan berumur 4 tahun.

Saya graduan dalam jurusan Diploma Architecture TAPI tak pernah bekerja dalam bidang (Architecture) sebab bila minta kerja saya freshie. Semua firm nak yang berpengalaman.. walaupun result saya memang okey sangat. Setiap semester Dekan tapi tula Allah atur baik perjalanan untuk saya.

Ayah saya orang yang paling KECEWA sebab saya tak kerja tetap dalam bidang tu. Last-last saya dapat kerja kontrak goverment tapi sebagai kerani sahaja😥😥

4 tahun kontrak sahaja dan terpaksa PJJ dengan suami sebab saya kerja kat Terengganu dan dia di Putrajaya.

Lepas bersalin, suami ajak saya balik Putrjaya sebab nak jaga anak bersama. Dia rasa sayang sebab tak boleh tengok anak membesar.

Masa ni saya duk fikir nak buat apa bila berhenti kerja? Oleh kerana saya suka fesyen, saya pun nak belajar menjahit. Saya masuk Giatmara 6 bulan pulun belajar menjahit💪🏻💪🏻

2 tahun saya menjahit tapi saya STRESS sangat. Tak boleh keluar, tak de masa lebih-lebih lagi time puasa memang tak tidur malam lah jawabnya. Saya ingat lagi setiap kali puasa semua beli bungkus. Sebab tak sempat masak and rumah?? Macam kapal pecah! Kain perca merata/pola sana sini.

Boleh bayang tak laki macam mana? Redhooo jela.

Stressnya menjahit ni sampai la tak de masa nak urus diri sendiri.

Tu kalau dapat customer yang cerewet lagi stress.. yang lambat ambik baju lagi lagi stress. Hujung bulan baru dapat duit sebab time gaji baru datang.. yang berbulan tak ambik baju pun ada😭😭

Rupa saya semasa menjahit.. stress sangat + breakout + tak de masa nak urus diri.

Ni masa traning.. walau cover dengan make up still nampak benjol-benjol. Stress ni memang musuh kita terutama wanita.



Sebab teruk dan penat. Saya dah tak sanggup nak menjahit. Saya nak bisness yang ada masa untuk diri sendiri.

Effect Vitamin C Shaklee dan Youth shaklee.



Saya start ambik customer 1 bulan lepas traning. Itu pUn tak confident tapi saya pi jumpa customer pakai mask.

That way TWB dan shaklee ubah saya jadi orang lain sangat-sangat. Sekali dah join bisness cantik-cantik ni confirm kita sendiri akan jadi nak cantik nak sihat dan nak lifestyle kelasssss.

Kenapa saya kata life saya berubah?? First, master kita selalu tekankan jaga 3 perkara : 

1. Dhuha
2. Tahajjud
3. Sedekah

Jarang ada group yang tekankan perkara-perkara macam ni untuk diamalkan. Saya jadi insan yang betul-betul minta apa-apa dengan Allah.. sebab tu semua yang join TWB memang akan jadi wanita yang sangat-sangat kuat.

Sejak join TWB saya sangat-sangat bebas. Saya dapat instant CASH! Tak de tunggu-tunggu dah orang lambat ambik kain.

Bila tengok master kita jenis highclass dengan kita-kita akan jadi highclass.

Sekarang saya ada masa lepak-lepak kat kedai, minum-minum coffee. Dulu memang tak de nak keluar pi kedai pun fikir baju tak siap jahit lagi.

Hasil TWB mampu belanja Ibu abah makan sedap-sedap.
Dan perubahan besar saya ialah saya bebas nak balik kampung bila-bila je. Mak saya kurang sihat. Jadi saya nekad tiap-tiap bulan nak balik jenguk dia.

YES! dengan TWB saya boleh beli tiket flight balik Terengganu balikk hariiiii. Semua hasil Spa SEBAB saya ada masa dan saya ada cash.

And balik kampung tak kosong taw. kawan-kawan saya kat kampung memang tunggu saya balik nak facial. See ! mana-mana pun jadi uwanggggg.

Sedang Spa kan pelanggan. Kita selfie dulu.

Kalau menjahit, takkan nak gendong mesin kan. Memang enjoy sangat.. dan bayangkan hasil 1jam FACIAL = 1hari jahit baju.

Dulu saya ambik baju kurung moden RM70 sepasang.. menjahit dari pagi. Pola-gunting-kelim-jahit-jahit tangan. Sehari kalau non-stop.. kalau berhenti masak dan layan anak, 2 hari la jadinyaaa.

Pagi lepas facial, pi jalan-jalan ronda-ronda dulu.. sebab malam baru next facial. Seronokkkkkkkkk weeeyyyyy.

And yang lagi best tak yah pening-pening nak bayar sewa atau pekerja.. income bersih! Cuma saya simpan.

Contoh saya dapat RM100 :

Saya simpan 5% dari RM100 untuk 4 bahagian. (Modal/ Saving/ Sedekah/ Ibuabah).

5% dari RM100 = RM20.

Dari RM100 saya simpan RM20.. RM80 lagi enjoooyyyyyyyy.

Yang perit bila kita malas.. sebab kalau rajin memang dapat cash. Itu je.

Saya pernah tak de customer seminggu tapi bila jumpa mentor, lepas coaching memang panas bontot laaa. Sebab tu sangat-sangat penting bisness ada MENTOR!

Mentor akan tunjuk jalan. Kita takkan lemas sorang-sorang.

Dulu menjahit saya sorang-sorang. Tak de mentor.. memang ada group menjahit tapi masing-masing semua mengeluh penat, stress dengan customer. Dengan kita down. So nangis la bucu mesin🤣🤣🤣

Sekarang bila stress 'jom lepakk jumpa mentor' class sangat jahhh!

Geng-geng TWB yang dekat semua macam adik-beradik. Boleh jumpa untuk sharing sebab kita di haluan yang sama. Kami geng-geng TWB sangat-sangat support antara satu sama lain.

Best tak best buat Spa ni, sarung uniform Spa pun dah rasa highclass sangat taw. Saya pun jenis tak de kawan juga. Menjahit memang tak kan kenal dunia sangat. Tapi saya boleh cari kawan melalui Mobile Spa.

Ini uniform TWB. TWB ada unifom sendiri. Kalau nak beli. Saya still guna yang putih.

Nak pi servis pelanggan.

Dan percaya atau tak saya pernah dapat customer paling muda 11 tahun uollsss. Sebab apa sebab mak dia percaya pada Shaklee.

Produk kita guna sangat-sangat powerfull. Itu yang membezakan kita dengan Spa lain. Dan saya dah ada hampir 15 orang customer regular. Dah repeat facial 3x. Setiap bulan. So, saya tak yah marketing kaw-kaw sangat sebab memang akan ada.

Sebab tu saya cakap kenal TWB satu rahmat besar buat saya. 360 darjah hidup saya berubah.

Kalau rasa RM1999 tu besar, tapi time kita susah time kite nak cash dari pelaburan ni la yang boleh bantu kita. InsyaAllah.

Selalu saya ke rumah customers.. sebab customer memang jenis malas nak keluar biasanya. Nak lepak-lepak kat rumah sambil manjakan diri.

Korang tahu ada satu Spa famous ni, memang banyak branch kat seluruh Malaysia. Manager nya yang kat Putrajaya pun facial dengan saya🤣🤣 dah 2x. (Harap maaf, nama Spa itu dirahsiakan).

Bila ditanya kenapa tak buat kat Spa dia je, dia kata produk Spa dorang tak sesuai dengan dia.

Sepanjang buat TWB, ada je customer yang datang rumah.  Tapi biasa yang memang kenal.. jiran-jiran terdekat.

Alhamdulillah."

So, ini sedikit sebanyak sharing dari Puan Farah, dari Alumni TWB kami.

Semoga kisah Puan Farah memberi inspirasi kepada anda semua.

Adakah anda sedang mengalami kisah yang sama sebagai Tukang Jahit? Atau anda sedang mencari peluang menambah pendapatan melalui bisnes Spa.

TWB lah jawapannya.

Jom ! tonton video di bawah ini kenapa anda perlu join Mobile Spa The Walking Beauty (TWB) dan bagaimana balik modal dalam masa 1 bulan atau 2 bulan sahaja.



Dan tonton 9 Keistimewaan The Walking Beauty. Then, korang decide nak pakej yang mana satu. Kat bawah ni pulak kiraan kasar untuk balik modal selepas training :


Video di atas : Bagaimana balik modal dalam masa 1 BULAN dengan Training TWB pendaftaran Pakej RM1999.


Video di atas : Bagaimana balik modal dalam masa 2 BULAN dengan Training TWB pendaftaran Pakej RM1999.


Video di atas : Bagaimana balik modal dalam masa 1 BULAN dengan Training TWB pendaftaran Pakej RM2999.


Video di atas : Bagaimana balik modal dalam masa 2 BULAN dengan Training TWB pendaftaran Pakej RM2999.

Let's be part of us. Whatsapp : 019-9164276 untuk details.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

No comments:

Post a Comment