Sunday 18 August 2019

9 SEBAB KENAPA ANDA MESTI DAPATKAN TRIP PERCUMA MEWAH DARI SHAKLEE 2019

Fuh ! rentung terbakar dengan Master Ainul.

Papepun, Alhamdulillah ! Kinah baru berpeluang join Live session beliau kat Group secret Jutawan Shaklee bertajuk : "Why we must fight for Trip Mewah Shaklee & How To Score The Trip?"

Dah seminggu berlalu.

But ! it's ok Sakinah. Better late then never. Alhamdulillah, dengan adanya medium social media kita masih layak untuk menuntut ilmu yang amat mahal.

Jika diberi pilihan yang mana lebih baik attend kelas offline atau online? Attend class on time atau after habis class? For sure, class offline dan on time. Thats my choices.

But ! kita faham bukan semua orang direzekikan untuk berada on time on that day.

Inilah kelebihan medium online yang boleh kita grab instead of membawang and being a stalker.

Kita boleh repeat dan repeat dengar, take a note. Sebab tu Kinah kalau buat apa-apa pilihan memang suka yang ada privillage and exclusive. Group Jutawan ni lah satu kelebihannya dalam bisnes Shaklee.

Masa start to join Shaklee pun, Kinah decide as a Freemembership Distributor. Because Kinah nak grab semua kelebihan Freemembership yang tak perlu dibayar tue. Kalau kita ada pilihan untuk tidak mengeluarkan duit yang banyak almost RM100. Why not.

Macam tu jugak, kalau dapat pergi trip melancong secara percuma, fully sponsored by company.. takkan nak lepaskan. For sure, ramai akan fight for it.

Dapat pulak pergi trip mewah yang takkan mungkin Kinah sanggup berhabis duit untuk check in hotel mewah, berbelanja makan mewah di negara orang. 9/10 memang Kinah takkan buat perkara itu buat masa sekarang.

Selalu kalau Kinah travel bersama family memang kitorang akan pilih yang bajet, boleh masak sendiri. Berhimpit tidur pun tak pe asalkan dapat jalan-jalan tengok tempat orang.

Lagipun, dah nama travel/ melancong (2 ni, berbeza sikit cara taw) bukan spend masa di hotel, boleh je makan maggie untuk ikat perut. Boleh je cari makanan bajet yang mampu milik.

For me, bila dah ada anak (Kalau travel dengan anak) ni mesti akan fikir keselesaan dan kelancaran perjalanan. Kena ambil taw emosi anak kecil, proses biological dia. Nak po poo, nak menyusu, nak tidur. Kita yang bujang atau dah dewasa boleh je gamble, sempoi tak mandi.

(Tapi, kan Kinah sangat tak selesa kalau tak dapat mandi lebih sehari apatah lagi anak Kinah yang dah train mandi at least 3x sehari, popoo seawal pagi, tukar diapers at least 3x sehari).

And you know what? In Shaklee bisnes, company will sponsor uols :

1. Check-in hotel mewah minima 4 star yang nilai 1K++ semalam (harga bergantung kepada negara). Korang sanggup keluarkan duit sendiri sebanyak itu? Tepuk dada tanya hati.

Bukan biasher biasher.

2. Perbelanjaan Makan Minum ditanggung sepenuhnya oleh company sepanjang trip. Selalu company akan buat surprise tempat yang dipilih. Yang penting halal sebab company menghormati kita yang beragama Islam.



Kalau travel ke luar negara, makanan menjadi perkara utama untuk diambil perhatian. Bukan semua tempat provide halal food.

Di sini lah menguji keimanan kita as muslim. Sebab itu Kinah suka travel. Semakin jauh kita berjalan semakin dekatkan kita dengan Allah SWT.

3. Lokasi pilihan pastinya yang istimewa. Selalu company bawak ke tempat yang tak mungkin kita pergi. Tempat orang have have, tempat yang perlu exclusive access, tempat yang perlu Q panjang.

Kinah masih ingat lagi semasa ke Cable Car Langkawi suatu masa dahulu. Lama giller menanti sebab pergi musim cuti sekolah. Seawal pagi Q dah panjang. Lastly kami terpaksa tukar planning. Cancel naik Cable Car yang terpanjang di dunia tue. Kami ke tempat lain. Frust kan.

But ! dengan trip Shaklee semua dah tersedia. Tunggu kita je yang fight for it.

4. Korang boleh bawak family sekali untuk trip ini termasuk anak kecil usia minima 4 tahun. How? Ada caranya kena contact Kinah.

Kalau pergi sendiri kita boleh bawak anak jugak. Tapi, macam Kinah cakap maybe trip bajet sebajetnya.

5. Kalau trip tempat kerja biasa kita pergi, atas reasons bekerja kan. Boleh lah celah-celah masa free tengok tempat orang. Tapi jarang sangat dapat pergi jalan jauh dari work station kita.

Nak extend hari pun fikir banyak kali. Perbelanjaan sendiri pulak. Hurmm.. itu pun bos dah tetapkan syarat habis kerja terus balik Malaysia🤣 Jangan nak melencong😆

6. Souvenir & gift tak masuk akal😍😭 Sanggup company berbelanja 1K++ seorang untuk bagi welcoming gift kat kita taw. Masuk hotel ada je gift.




Then, keluar pi jalan-jalan. Balik hotel ada lagi gift lain pulak.

Last time, Shaklee bagi Mascadine Grapes yang exclusive tiada di mana-mana. Bukan itu sahaja. Banyak lagi korang. Even regional trip pun Shaklee buat perkara yang sama.



How Shaklee so appreciate theirs bisnes partners. Sangat menghargai.

7. Itinerary kena uruskan sendiri.

From A to Z kena buat sendiri guys. Dengan Shaklee trip, korang bawak badan dengan pakaian sahaja.

8. Sebelum trip diberi luggage minima sorang satu lagi. Yang besar ok. Bukan kecik cenonet.

Antara collection Luggage Master Ainul sejak dapat Free Trip dari Shaklee.
9. Bersama orang-orang hebat dan millionaire yang dah warga emas tapi still kuat teguh berdiri berjalan meniti usia dengan feeling freedom lifestyle.

Kita berjumpa orang-orang yang dah berpuluh tahun amalkan Shaklee bah lebih setengah abad pun ada. Contoh di bawah ini, mereka yang attend Global Conference Shaklee 2019 baru-baru ini di US.







Wow ! kan.

Kat Malaysia tak ramai yang hidup 90 tahun ke atas yang masih kuat, sihat berdiri. Tak ramai guys.

Contoh terdekat Tun Dr. Mahathir. Setahu Kinah Tun M amalkan suplemen Shaklee + jaga pengambilan makanan. Not wonder beliau masih diberikan kekuatan oleh Allah untuk menerajui negara Malaysia.

Jika korang sedang tercari-cari peluang bisnes yang stabil, cuba lah Shaklee. Korang dapat rasakan betapa company menjaganya kita. Korang tak perlu fikirkan tentang production. Kita dah ada saintis bepengalaman yang uruskan.

Bukan semua company boleh buat macam nie taw. Kena bijak buat pilihan. Nak berniaga pun kena fikir tentang produk atau servis. Memang kena fikir. Kita tak jual atas angin. Shaklee tetap jual produk.

Cuma berbeza dengan bisnes lain. Kinah dah buat macam-macam bisnes taw. Bisnes paling letih setakat Kinah buat ialah bisnes makanan. Sangat sibuk dan tak terurus. Macam tsunami hidup.

Tak salah nak berniaga kedai makan. Kena bijak. Jangan biarkan diri anda jadi tsunami kepada diri anda sendiri. Rata-rata orang melayu yang berniaga makanan Kinah tengok hidupnya haru-biru. Keluarga terabai.

Ada masa Kinah pernah berniaga baja dengan suami, pergi travel sana-sini. Letih tiada hasil. Orang-orang melayu prefer subsidi, nak murah dan jimat tapi tak berkualiti dari membeli dengan kita. Niat kami bantu orang melayu orang muslim. At the end, suami banyak rugi. Walau produk kami sangat bagus, so powerful.

Shaklee Kinah tetap on. Sebab Shaklee bisnes fleksible. Pergi ke mana-mana pun on je.

Banyak bisnes Kinah dah buat. Jual to up pun pernah. Memang laju je habis. Tapi, zaman sekarang ramai orang pakai bil. Dah mampu milik.

Alhamdulillah Kinah buat bisnes apa pun laju orang datang. Jualan selalu habis. (Bukan niatku riak, tapi selalu macam tue). Tapi, tak sustained. Sampai bila nak berniaga cam nie? Kalau sakit, cam mana? Kita bukan mintak sakit. Kalau pi melancong, bisnes tak jalan. Pun tak boleh.

Kita nak buat bisnes yang fleksible, tanam anak benih hari ini, bila dah besar tuai hasil je. Grow dari jauh di mana-mana sambil travel around the world sambil bantu ekonomi ummah, bantu bangkit ummah. Bukan untuk diri kita sahaja.

Trip Mewah adalah Reward selepas berusaha penat lelah bersama teams kita. Kalau kerja makan gaji belum tentu dapat peluang ini semua.

So, tunggu apa lagi? 5 tahun lepas pun korang kata tunggu jugak. Sedangkan 5 tahun lepas Kinah is nothing. After 5 tahun Kinah dah jadi something yang sangat valuable. Takkan korang nak tunggu 5 tahun lagi.






Tanya diri tanya hati.

Jom ! korang siapa nampak peluang, grab peluang untuk fight trip Percuma Mewah Shaklee 8 bulan sahaja lagi. Kali trip ke Switzerland dan Korea. Ia bukan sekadar trip percuma, bukan mewah yang dikejar. Tapi, nilai disebaliknya itu yang penting.

How? Do contact me NOW !

Sakinah,
Whatsapp : 019-916 4276.

No comments:

Post a Comment