Sunday 17 November 2019

KISAH 3 ORANG IBU TUNGGAL SELEPAS JOIN KURSUS SPA THE WALKING BEAUTY (TWB)

Wanita sering menjadi mangsa keadaan. Wanita orang nampak lemah. Wanita banyak berkorban sebaik mereka bergelar seorang isteri. Mereka berkorban untuk suami dan anak-anak, cucu, cicit sehingga ke akhir nafasnya.

Tapi di sebalik kelemahan wanita itu, bila mereka bangkit mereka mampu menggoncang dunia sebagaimana Kisah Sejarah Islam Summayyah. Jadikan kisah Sumayyah ini sebagai kekuatan anda untuk menikmati kebahagiaan hidup anda.

Dan, baca kisah-kisah di bawah ini. Kisah kebangkitan 3 orang wanita bergelar Ibu Tunggal selepas join Kursus Spa The Walking Beauty (TWB).

KISAH 1 : PUAN AISYAH ANAK SEORANG BERUSIA 25 TAHUN

" Saya ni cuma seorang kerani admin yang terima gaji bulanan RM1100 je. Kat situlah  nak tanggung anak, nak bayar motor lagi. So, memang tak cukup . Jadi masa tu saya memang fikir aihh sudah lah bukan rezeki saya kot 😔😔




Tapi.. lepas siap facial saya rasa teruja sangat sebab dengan sekali treatment. Kulit saya fresh sangat, dah tak kusam, lembut, ringan je rasa 🥰🥰 Saya fikir ehh ! bagusnya produk ni 😍 walaupun hanya berspa facial dirumah tapi servis dia memang sangat berkualiti.

Lepastu, saya ni selalu follow FB beautician yang buat rawatan kepada saya ni. Saya selalu tengok dia hari-hari update ada customer sana sini. Tak putus putus customer dia. Saya rasa syokknyeee dia dapat pegang duit hari hari 🤑🤑

Dalam masa yang sama jugak saya memang tengah survey nak cari kerja partime untuk tambah income saya. Saya buat online business jual jamu, mengurut, tapi keuntungan dia sedikit. So ! memang tak mencukupi tampung kos anak saya dan keluarga. "

Apa terjadi seterusnya? Baca di sini : KISAH PUAN AISYAH

KISAH 2 : PUAN SELINA, 43 TAHUN

"Pada raya haji bebaru ini, saya diceraikan suami melalui text wasap. Sebelum ni asalnya hidup selesa. Dah 6 tahun saya menjadi surirumah sepenuh masa. Tiap-tiap bulan suami bank in RM2k dalam account bank.

Langit tak selalu cerah. Saya tak pernah terfikir akan berpisah, lagi-lagi suami baik orangnya. Bekerja keras untuk cukupkan segala.



Namun siapalah saya, nak menentang takdir Allah. Jodoh kami setakat ini saja.

Petang tu saya terima text tu.. maghrib tu saya pergi surau.. lama saya sujud.. Ya Allah.. aku redha dengan ketentuanMu.

Dua hari saya menangis. Dan menangis. Saya redha, cuma agak tak sangka terjadi perpisahan jiwa ni waktu mata saya bermasalah.

Saya tiada savings. Tiada harta. 6 tahun senang lenang semua suami tanggung. Apa saya nak buat?

Mana saya nak mula? Macam mana? Pelajaran tak tinggi.. dah agak berusia, sakit pulak. Majikan mana nak ambil pekerja macam saya yang tiap-tiap minggu kena ke hospital, ke klinik, yang asyik sakit.

Selain mata, saya ada luka diabetic kat tapak kaki. Jari-jari kaki kanan saya dah 4 kali kena amputate, dah takde 4 jari.

Orang cakap ; jangan risau sangat, jangan pikir banyak, Allah ada. Cakap senanglah, kalau kena baru tahu. Saya percaya, kalau takde usaha, macam mana rezeki nak masuk? Saya kena buat sesuatu!

Semua orang diduga dan diuji. Lain-lain ujian dan tahap aje kot. Bagaimana kita melepasinya, itu kita yang kena fikir. "


KISAH 3 : PUAN LEA ANAK DUA KINI, BERUSIA 30 TAHUN

Percaya atau tidak anak kita ni rezeki.

Ya Allah besar rezeki kita besarkan mereka ni. Macam Lea family Lea memang jenis yang tak suka kita tinggalkan cucu. Lea memang dah dididik dari awal macamtu. Anak Lea dua dua sekolah dari pagi sampai pukul 6. Lea tekad walhal yuran bulanan sekolah anak dua orang dekat RM800 every month tapi Lea tekad. Lea nak cari duit untuk besarkan mereka jadi biarkan mereka belajar dan berdikari kat sekolah. Dan pastikan mereka selesa!




Jadi appointment Lea kadang kadang memang ada bawa mereka. Awal awal dah bagitahu kat customer so far alhamdulillah diorang pun ada anak anak jadi main sama-sama.

Hidup ini kita jangan terlalu fikir boleh ke mampu ke. Nanti susah, nanti siapa nak bantu, nanti siapa nak jaga! Masa tu tak tunggu kita taw "nanti" tu jadi sampai 10 tahun sudahnya jadi apa? "

Klik baca kisah seterusnya di sini : KISAH LEA IBU TUNGGAL ANAK DUA

Untuk Kursus Spa The Walking Beauty (TWB), klik link whatsapp ini : https://mastersakinah.wasap.my/

Sekian, terima kasih.
Sakinah Mat Said,
019-916 4276.

No comments:

Post a Comment