Sunday 16 April 2023

PERSIAPAN HARI RAYA DENGAN SHAKLEE

Kita semua akan menyambut Hari Raya Aidilfitri beberapa hari sahaja lagi. Apakah persiapan anda untuk menceriakan hari raya untuk tahun ini? Dah selesai ke belum dan adakah telah tercapai semuanya.

Di awal Ramadhan yang lalu ramai yang berimpian nak KURUS DENGAN CEPAT. Sedar tak sedar kita semua dah menuju ke hari-hari terakhir penghujung bulan Ramadhan. Sekejap je masa berlalu. Ramadhan pun bakal menyusul meninggalkan kita. Sedih dan syahdu.

Namun, sebagai Ibu Bapa, kita tidak boleh mengabaikan kedatangan bulan Syawal. Sesungguhnya Syawal bakal menggamit memori nostalgia kita di waktu zaman kanak-kanak. Jadi semestinya kita ingin hari raya kali ini, raya terbaik buat memori anak-anak kita sekeluarga.

Saya masih ingat lagi.. Hari Raya Aidilfitri lah saat yang paling ditunggu-tunggu. Sebab setahun sekali dapat pulang beraya ke kampung. Pulang berjumpa atok nenek, saudara-mara. Sebagai kanak-kanak kita akan sangat teruja walau dengan persiapan sepasang baju raya lengkap dari atas sampai ke bawah. Ianya dah cukup membahagiakan.

Syukur tahun ini, saya mendapat DUIT RAYA AWAL DARI SHAKLEE. Jadi dapat lah gunakan untuk membuat persiapan serba sederhana kami sekeluarga. Yang mana tahun ni, kami tiga beranak akan menyambut hari raya pertama di Kuantan, kg suami. Dan tidak dilupakan juga persiapan di Terengganu.

Jadi dalam seminggu ni agak sibuk lah saya menguruskan keperluan kat rumah Terengganu dulu sambil fokus Bisnes Online. Semua terkejar-kejar kan. Mana nak shopping barang anak dan rumah, mana nak shopping produk Shaklee untuk pelanggan-pelanggan kami. Ramai yang grab Promo Set Rahmah untuk Hari Raya dengan Shaklee. Alhamdulillah, tadi baru je selesai siapkan satu entry penulisan Projek Blog Mega tentang INSENTIF SHAKLEE tawarkan untuk cycle 2023/2024.

So, untuk posting kali ini saya nak berkongsi apakah check-list persiapan Hari Raya Dengan Shaklee?

Kita semua maklumkan, Hari Raya Aidilfitri hanya berlaku setahun sekali sahaja. Cuti raya kali ni, agak lama jugak lah untuk anak-anak kita. Jadi masa ni lah kita dapat berlama-lama sedikit spend time with our lovely families and relatives.

Rugi rasanya kalau kita balik beraya tetapi kita kurang sihat, penat akibat long distance travel dari Pantai Barat ke Pantai Timur, dari Utara ke Selatan. Terutama buat anak-anak perantau.

Sebelum balik berhari raya elok anda dapatkan Set Travel dan Hari Raya Shaklee seperti minuman bertenaga, elak mengantuk sepanjang permanduan anda dengan bancuhan ESP, Cinch Shake dan juga Performance Drink.

Fuh! biasa kalau hari raya ni memang jamp yang sangat melampau lah. Bukan jamp biasa-biasa. Jamp boleh jadi 2 ke 3 kali ganda berbanding hari bukan perayaan. Jadi badan kita akan sangat penat, kaki mudah cramp, sakit-sakit pinggang, sakit belakang. Jadi anda boleh get ready Ostenutrix dan RESV untuk Hari Raya Dengan Shaklee anda.

Hari Raya Dengan Shaklee
Begini lah jamp yang perlu kita hadap sebagai perantau terutama yang pulang ke Pantai Timur.

Ini bab travel. Dah sampai kat kampung halaman takkan nak tidur je. Kihkihkih.

Mesti lah nak bantu parents dan adik-beradik buat persiapan terakhir kan. Ada yang berjaga malam membuat persiapan juadah hidangan hari raya, membakar lemang, merebus ketupat, nasi himpit, merendang, baking biskut raya, kemas-rumah.

Tips Pulang Beraya dengan Shaklee

Haa! kemudian jangan lupa kita semua nak cantik, slim, ceria di hari raya. Jadi marilah serikan hari raya dengan Shaklee anda seperti Set Rahmah Vitamin Kulit Cantik, Collagen dan Set Kurus Shaklee.

Ini semua penting bagi mengelak anda makan berlebihan dan berat naik selepas hari raya.

Pengalaman saya bila balik raya berkumpul adik-beradik, ziarah saudara-mara memang berat mudah naik. Sebabnya bila kita berkunjung normally tuan rumah akan hidangkan air manis, ketupat, rendang, lemang dan pelbagai juadah yang tinggi kalori, tinggi kolestrol.

Juadah di Hari Raya dengan Set Kurus Shaklee

Memang susah dah nak jumpa makanan yang betul-betul healthy. Kita nak menjaga hati tuan rumah, meraikan saudara-mara kena lah merasa dan makan. Cuma selalunya rasa tu bukan sedikit. Banyak dan kerap. Kalau sehari 6 buah rumah dah berapa juadah kita kena hadam.

Sehingga kadang saya sendiri minta air kosong sahaja. Dan berterus-terang tak minum air ber gas dan manis. Nak buat macam mana. It’s reality hari raya adalah pesta makan-makan selain merapatkan ukhuwah silaturahim sesama keluarga.

Itu pentingnya buat persiapan HARI RAYA DENGAN SHAKLEE. Ambil Phytocol-St untuk menghalang kolestrol dan Omega Guard, lecithin bagi membantu bakar lemak, elak menambah spare tires di hari raya.

Sebagai Ibu Bapa jangan lupa Set Vitamin untuk anak-anak. Kerana mereka juga adalah di antara golongan yang rendah immune dan mudah jatuh sakit bila bergaul dan bermain sesama dorang.

And check-list terakhir adalah lengkapkan hari raya anda dengan Skincare Shaklee. Alang-alang sekarang sedang Promo Murah dan berbaloi-baloi, boleh lah grab.

Ok. Nak produk Shaklee atau buat bisnes Shaklee? Boleh hubungi saya di sini; Sakinah – 019-916 4276.

Sekian, wassalam.

Selamat Menyambut Hari Raya Maaf Zahir dan Batin dari kami sekeluarga.

#NextLevelBlogging #blogmegashaklee #projekblogmega2 #shakleethrive2023 #shakleethriumph2023 #SetRahmahShaklee2023


No comments:

Post a Comment