Friday 15 May 2020

APAKAH PERBEZAAN PRODUK SHAKLEE BERBANDING PRODUK LAIN?

Ada yang tanya :

Apa beza Shaklee dengan produk X, Y, Z?

Jawapan saya mudah dan logik.

Sekarang produk Shaklee banyak Out Of Stock (OOS). Almost 20 jenis yang dah habis licin sapu bersih. Antaranya :

✓Vitamin C hot items, kegilaan ramai (Sumber utama dari jagung bukan oren).
✓Vitalea yang bekalkan 28 jenis multivitamin, berusia 105tahun ni pun dorang sambar😊
✓Collagen Powder yang terkenal dengan kecantikkan tu pun habis.
✓Bukan itu sahaja. ESP, susu soya non-GMO pun habis.
✓Set Detox, Herb-lax, Peppermint pun habis.
✓Banyak sangat dah habis.
✓Latest is GLA Complex untuk bantu balance kan hormon pun habis.

Ini betul-betul cubaan. Kalau dah OOS, resctock je lah kan banyak-banyak.

Ini point nya saya nak share.

Produk Shaklee is Organik, bukan sintetik. Kita tak boleh nak hasilkan satu-satu produk dalam kuantiti yang banyak dalam jangka masa yang singkat. Sebab tu, bila Vitamin C masuk 30K, 40K habis dalam masa tak sampai 1 jam. Ada ramai gigit jari, tak dapat.

Logiknya, saya bagi contoh (ESP) :

ESP adalah Soya Non-GMO. Ia bukan soya yang dikacuk atau dicucuk hormon untuk percepatkan proses tempoh tuai biji kacang soya. Penghasilan produk ESP ini perlu melalui tempoh had matang normal tanpa perlu diinject sebarang ubat hormon untuk bantu cepatkan saiz buah atau pokok. Hatta tiada racun perosak berbahaya untuk menjaga ketahanannya.


Maksudnya di sini, kalau jangka hayat matang pokok soya 3 bulan (contoh), so kena tunggu 3 bulan lah. Bukan kita cut, supaya ia jadi 30 hari. Memang ada teknologi boleh percepatkan. Namun falsafah Shaklee, we are always green, safe and works. Kami sangat memegang kepada kualiti dan piawaian yang diusahakan oleh pihak saintis yang terlibat dengan penghasilan produk dan syarikat.

Dan bahan mentah ini juga akan melalui proses pembasuhan dan pembersihan yang selamat tanpa setitis alkohol. Setiap prosesnya sangat terperinci. Bukan petik hari ni, siap dalam masa 1 jam. It's take time.

Not wonder, ada customers dah fall in love dengan ESP asyik tanya bila stock baru nak masuk? Nampak tak proses nya di sini, bagaimana.

Walau dalam tempoh seluruh dunia pandemik kerana virus Corona, dan di US demand sangat tinggi, begitu juga di Malaysia dan jugak negara-negara lain yang ada Shaklee, pihak syarikat tetap berusaha yang terbaik untuk berikan servis, bekalan stock dan masih kekalkan kualiti produk.

Kita tidak mudah melatah, walau semua orang terkesan. Pihak syarikat ada perancangan mereka bagaimana nak selesaikan isu-isu stock tak cukup. Kami sebagai pengedar tak perlu pening kepala nak fikirkan bab production. Tugas kami teruskan berkongsi kebaikan dan manfaat serta kualiti baki produk yang still available.

Semua produk Shaklee memang sesuai untuk kuatkan Immune Sistem badan terutama VIVIX bagus untuk mereka yang ada masalah penyakit kronik atau immmune lemah kerana kandungan yang tinggi Polifenol dan Resverstrol bantu menghalang pencerobohan virus, bakteria atau kuman berbahaya.


So, sementaranya VIVIX masih ada, jom ! grab segera untuk stock anda sekeluarga. Nak, whatsapp Kinah directly (Sakinah : 019-916 4276).


#PleaseStayAtHome
#StaySafe
#StayHealthy

No comments:

Post a Comment