Wednesday 13 May 2020

PENGALAMAN ISTERI MERAWAT SUAMI SLIP DISC SEBELUM DAN SELEPAS OPERATE

Ramai orang mencari solusi bagaimana untuk merawat Slip Disc. Bukan seorang dua yang hubungi saya bertanyakan apa vitamin terbaik untuk masalah Slip Disc mereka.

So, hari ini saya nak share kisah seorang isteri kepada pesakit Slip Disc yang merupakan rakan bisnes saya dalam Shaklee, iaitu Puan Affni.

Kisahnya bermula begini (Ikutkan si isteri masih trauma untuk bercerita dan mengingati semula pengalaman ngeri dalam hidupnya, seperti nightmare).

(SHARING September 2014, oleh Puan Affni)

" 3 tahun berlalu...

Bila dikenang semula kisah 3 tahun lalu, ia di antara waktu yang penuh ujian dan dugaan buat kami sekeluarga. 2 bulan sebelum kelahiran Alina (ketika saya sedang mengandung 7 bulan), Yusri terpaksa menjalani pembedahan tulang belakang (slip disc) untuk kali kedua.

2 bulan juga Yusri terpaksa cuti dari bekerja. Hanya kepada Allah saya mengadu dan memohon ketenangan. Pada waktu itu, saya hanya ada pilihan untuk kuat semangat!

Seminggu Yusri terpaksa admit di hospital sebelum pembedahan. Pembedahan terpaksa ditunda disebabkan tekanan darah yang tinggi. Doktor sebenarnya pelik sebab Yusri tiada sejarah tekanan darah tinggi sebelum ini.

Yusri tengah tunggu giliran untuk detail scan buah pinggang disebabkan oleh doktor dapati Yusri ada darah tinggi. tapi Alhamdulillah, semuanya normal. Syukur Ya Allah..
Disebabkan itu juga, banyak procedure yang terpaksa dilakukan sebelum pembedahan dijalankan termasuklah untrasound scan. Dugaan demi dugaan singgah dalam kehidupan kami. "

Yusri dah ready untuk masuk ke Operation Theater (OT)

" Pembedahan berjalan selama 5 jam (kalau tak silap saya). Penantian yang sangat seksa bagi saya waktu itu.

Alhamdulillah. Pembedahan slip disc Yusri berjaya. Sejak daripada itu, Yusri akan menjalani pemeriksaan kesihatan susulan setiap bulan bagi permasalah tekanan darah tinggi, asid urik tinggi dan kolesterol tingginya."

(SHARING 0gos 2016, oleh Puan Affni).

Alhamdulillah dah 5 tahun sejak operation kali kedua, konsisten amalkan Vivix, Ostematrix, Omega Guard dan B Complex sambil buat exercise dan fisio.
" Operation ni last choice. Dulu dah teruk, sampai tak boleh jalan. Kalau doktor suruh fisio je tu means ada harapan boleh pulih sendiri lagi. Ambil suplemen yang saya mention, In Shaa Allah kita usaha, Allah Yang Maha Penyembuh.

Setiap pesakit Slipped Disc jenis operation lain-lain ikut condition pesakit.

10 years ago, operation micro desectomy, it reoccur and second operation 5 years ago. Alhamdulillah, sangat ok dah sekarang. Cuma banyak kena pantang. Pantang angkat benda berat-berat, pantang jatuh, pantang terhentak dan posture kena betul. "

2 tahun makan Set Slip Disc tanpa tahu, boleh join ahli dengan lebih penjimatan kerana pentingkan kesihatan, mereka sanggup berbelanja demi jalani kehidupan yang lebih baik. Bayangkan 2 tahun, itu bukan 2 bulan. Kalau produk bagus takkan mampu bertahan sampai 2 tahun mereka setia makan Vivix dengan harga RM475 sebotol. Tapi, join ahli sebenarnya boleh dapat RM380 sahaja sebotol. Jimat RM235, dapat pulak Cash Back RM38 kalau ambil 2 botol.

Nasihat Puan Affni kepada sesiapa yang mempunyai masalah Slip Disc walaupun baru permulaan :

" Operation adalah jalan terakhir. Jika boleh usahakan merawat dan mengurangkan Slip Disc sebelum operation itu adalah pilihan terbaik.

Kerana sakit selepas operation jauh lebih sakit. "

Jika anda betul-betul nak usaha dengan Vivix dan Set Slip Disc sebagaimana yang diusahakan oleh Puan Affni dan suaminya, En Yusri, sila lah bertindak segera sebelum keadaan semakin parah.

Kerana cost pembedahan satu hal, cost selepas pembedahan itu dah jadi cerita baru yang perlu ditanggung sampai bila-bila.

Nak Vivix? Whatsapp kami di sini : 019-916 4276.



No comments:

Post a Comment