Sunday 29 March 2015

3 KESILAPAN BESAR ORANG GEMUK TERUS GEMUK SELAMA-LAMANYA

Assalamualaikum wbt..

SMS mendoakan semoga sahabat pengunjung blog Cinta Hati Sakinah sentiasa sihat walafiat dan bahagia dunia akhirat.

Ingin saya kongsikan kepada anda, satu perbualan di antara beberapa orang sahabat yang membawa maksud yang sama :


"Saya penat dah nak kurus.

Saya sudah berputus asa, kak.. Saya RASA apa yang saya buat dah betul. Tapi, saya TAK FAHAM, kenapa saya masih GAGAL.

Macam-macam produk saya cuba, dah banyak berhabis duit untuk ambil UBAT KURUS. macam-macam diet saya buat.. Antaranya, diet xxxxx. 

Saya tengok ramai yang berjaya turun berat dengan diet nie. Tapi, saya pelik jugak.. Selepas sebulan dorang gemuk balik..

Perkara yang sama berlaku kepada saya.

Kiranya, sama-sama kurus.. dan sama-sama naik.. Huhuhu.

Malahan, saya tambah stress sebab berat saya naik berganda-ganda dari dorang.

Allahuakhbar..

Apakah petanda ini. Saya dah penat.

Saya dah serik nak berhabis duit untuk kurus.

Saya bukan makan nasik pun. Kenapa susah sangat saya nak kurus. Saya makan sekali sehari je pun."

Ok, dik.. Boleh akak taw.. Apa yang adik makan setiap hari? Dan ada pasti, adik makan sekali sehari?

Pastu, selain makan... Ada apa-apa lagi, yang adik buat untuk turunkan berat berat badan?

" Betul, lah kak.. saya makan sekali sehari. Tak menentu jugak apa yang saya makan. Kadang, makan telur 3,4 biji. Kadang, ratah ayam..

Cuma bila saya tengok tv tue, ada jugak makan benda-benda ringan cam kerepek dengan ais krim. Bukan berat pun. Boleh kan, makan?"

Ggggrrr...

OK. (Dalam hati, saya dah taw kenapa Adik nie tak kurus-kurus).

Senaman, cam mana pulak dik? Adik selalu ke tengok tv? Habis tue, bila adik bersenam?

" Saya bekerja, kak. Saya cepat penat. Bila balik kerja.. time tu, lah saya nak rest. Selepas settle kerja rumah.. saya tengok tv dengan family.

Saya bersenam di hujung minggu, je kak. Saya lebih suka pergi Gym. Ramai, kawan-kawan kat sana. 

Saya seronok.. sebab berpeluh-peluh, bila bersenam. Sampai kawan-kawan pun pelik, kenapa saya ni tak kurus-kurus. Padahal, bukan main peluh saya mencurah-curah cam air hujan.

Huhuhu.... "

Alhamdulillah.. Tahniah, kepada mereka yang membuat pengakuan jujur dengan saya. Bukan sorang taw.. Ramai, yang buat luahan cam nie.

Tapi, ramai yang tak tahu apa kesilapan yang mereka dah buat.

Kesilapan besar yang sebabkan mereka tetap gemuk.

Haa.. Amacam?

Nak tahu?

Mestilah, nak taw :-)

3 KESILAPAN BESAR ORANG GEMUK

RASA sahaja..belum pasti betul atau cukup berkesan. Kalau anda perasan.. Adik tadi, suka rasa.. agak-agak. Senang citer, lebih tepat lagi syok sendiri.

Huhuhu...

Sentap !

Bagus, lah kalau sentap.. Yang tak sentap tue, makna belum sedar. Huhuhu.

Cakap kat orang sebelah. Kecian.

Kedua, pengambilan makanan tak seimbang dan kurang berkhasiat. Sekali sehari makan, mana cukup dik. Kalau nak kurus.. kena makan, 5 kali sehari.

Wow! 5 kali. Biar betul..

Yes !! Makan 5 kali untuk tingkatkan metabolisma dalam badan yang akan membantu pembakaran lemak anda semua.

Ketiga, kurang senaman. Adik tadi, hanya bersenam sekali seminggu sahaja.

Bagus.. at least, dia ada jugak usaha untuk bersenam.

Yang kurang bijaknya, pengurusan diet dan senaman dia sangat-sangat tidak akan membuat dia kurus.

CUBA BAYANGKAN UNTUK MEMUDAHKAN LAGI PEMAHAMAN ANDA.

Perbandingan di antara 2 buah kereta penuh muatan dengan kekerapan bergerak yang berbeza.

Kereta A, bergerak 3 kali sehari. Manakala, kereta B.. bergerak sekali seminggu.

Haa.. yang mana cepat habis minyak A ke B?

Mestilah A, sebab banyak bergerak. Minyak akan cepat habis. Minyak ni, kan tenaga. 

Camtu,lah konsep badan kita.. banyak bergerak atau bersenam.. akan cepatlah lemak-lemak akan terhapus.

Tapi, bezanya kena ada ILMU dan MENTOR serta TINDAKAN.

KESILAPAN BESAR YANG RAMAI GAGAL HARI INI

Mereka tiada ILMU Formula untuk Kurus. (Dapatkan ebook Formula Mudah MESTI Kurus di bawah dengan hanya menekan button Download).
Mereka tiada MENTOR yang akan bantu tunjukkan jalan kurus dengan mudah.

TINDAKAN mereka tidak seiring dengan MATLAMAT kerana tiada ILMU dan MENTOR.

Sebenarnya, sangat mudah untuk anda kekal kurus dan sihat..

PERTAMA
Carilah Ilmu..
Carilah Mentor..

KEDUA
Cari ILMU..
Cari MENTOR..

KETIGA
Bila dan ada MENTOR.. Pasti akan dapat ILMU..

Mereka Kurus dengan adanya MENTOR.
Kuncinya, adalah MENTOR dan ILMU.

Mudah, je kan rupanya. 

So, bila lagi sahabat? Bertindaklah sekarang, sebelum keadaan anda makin parah. Berat makin meningkat.

SMS doakan anda semua, kurus dan sihat serta bahagia di samping keluarga tersayang.

InsyaAllah.

Sila SHARE, jika anda rasa entry ini memberi manfaat kepada mereka di luar sana.

Sehingga kita bertemu lagi :-)

Sekian, Wassalam.

Salam Sayang, Salam Bahagia. 

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment