Thursday 31 January 2019

HIDUP INI BUKAN KERANA WANG, BUAT SHAKLEE BUKAN KERANA WANG. SO, WHAT?

Kenapa Master Zura buat Shaklee?
Semalam Kinah dengar beberapa orang Master sharing kisah perjalanan dorang menjadi Master dalam bisnes Shaklee.

FYI, Master Coordinator ni merupakan salah satu rank tertinggi dalam bisnes kepimpinan Shaklee. Yang lebih tinggi lagi ialah Presidential Master Coordinator.

Actually sharing ni ada yang dah pernah Kinah dengar dan ada yang baru Kinah dengar.

Apa yang membuatkan Kinah terpanggil untuk share tentang Master Zura? Beliau dulunya sorang lawyer yang boleh dikatakan sangat berjaya. Duit bukan masalah bagi dia. Beliau membeli rumah pertamanya di usia 24 tahun. Dah pernah pakai BMW dan banyak lagi kereta mewah yang baru. Bukan sedondhand.

Beliau sangat tidak suka MLM (Multi-Level-Marketing) dan tidak pernah amalkan suplemen kerana merasakan ia tidak perlu walau pada waktu itu beliau dah ada 2 orang anak. Beliau menyusukan ke semua 2 orang anaknya ini. Tanpa sebarang suplemen.

Tetapi kenapa beliau boleh rank up Master Coordinator? Bagaimana beliau boleh terlibat dengan bisnes MLM Shaklee yang sangat dibencinya?

Kongsi beliau : Ia bermula dengan anak ketiganya. Dia mula merasakan perlu ambil suplemen. Ye lah, "usia makin muda, badan makin bergetah" katakan. Dulu badan masih mampu cover apa yang perlu. Dah masuk anak ketiga, adalah kurangnya sana-sini, sakit sana-sini.

So, beliau mula mencari maklumat tentang suplemen Ibu Hamil, Ibu Menyusu. Asal google, jumpa SHAKLEE. Search je "Shaklee". Dia bengang gillerr ! Kenapa keluar "SHAKLEE" lagi. Kenapa tak keluar benda lain๐Ÿ˜ค

Bagus sangat ke Shaklee ni? Walau pada tahun 2002 husbandnya sendiri (Waktu tu dia belum kahwin) pernah jual Shaklee. Dan dia tak pernah sentuh atau makan Shaklee.

Tahun 2011, beliau sign up sebagai Shaklee members sebab dapat Shaklee Effect dari Set Ibu Menyusu anak ketiganya.

Pada waktu itu beliau tak de niat untuk berniaga atau dapatkan benefit dari Shaklee. Yang beliau tahu hanya lah membantu ibu-ibu menyusu. Sebab beliau masih sorang lawyer, pendapatan bukan menjadi isu masalah, semua dia dah ada.

Sehinggalah umminya jatuh sakit dan menyuarakan hajat untuk ke tanah suci.

Apa yang terjadi?

Beliau tidak mampu untuk menghantar umminya untuk tunaikan haji apatah lagi umrah walau kerjayanya sebagai sorang peguam yang hebat dan berpendapatan besar.

Beliau sedih, ralat dan kecewa. Umminya sorang tukang jahit. Sorang ibu tunggal. Dengan hasil titik peluh itu lah umminya membesarkan dia sehingga ke universiti. Tapi, beliau malu kerana tidak mampu tunaikan impian umminya.

Setahun beliau dengan Shaklee, pada bulan 8, 2012.. dia dapat tahu yang SHAKLEE ada tawaran tiket Incentive Trip buat umrah. So, dia hanya perlukan 2 tiket sahaja walau pada waktu itu secara logik macam tak mungkin untuk dicapai 2 tiket.

Master Zura bersama ummi nya.

Then, November 2012.. tahun yang sama, kerajaan Arab Saudi mengeluarkan syarat baru. Nak buat umrahbkena ada mahram bersama.

Allah..

Nak dapat 2 tiket pun terkedek-kedek merangkak. Inikan 3 tiket. Tapi tiada apa yang mustahil. Finally, Puan Zura dapat 3 tiket untuk suaminya juga.

Alhamdulillah.

Pastu, beliau realisasikan impian ayah mertuanya untuk pi umrah dan melawat sekitar tanah suci sebelum meninggal dunia di sana (Selepas setahun semasa tunaikan haji).

Master Zura umrah bersama Ayah Mertuanya.

Suatu hari upline nya selalu tanya, "Zura u tak nak berhenti kerja ke? Fokus buat bisnes Shaklee."

Taw apa jawapannya?

"Dia takkan berhenti kerja sebab dia buat Shaklee suka-suka, bukan sebagai lifetime bisnes. Dia sayang kerjayanya"

Dalam masa yang sama dia tetap berdoa mohon petunjuk yang terbaik dari Allah.

Suatu hari, selepas pulang dari umrah Anaknya si Amsyar bersuara.

" Mama boleh tak Abang Long tanya. Hari ni je Mama.. Hari ni, je. Mama ada tak masa untuk saya?"

Dia tanya : "Kenapa? Mama sekejap lagi nak ke Singapore, tunggu papa balik bawak Mama pi jumpa client. Mama sibuk."

"Mama.. Tolong Mama.. hari ni, je Mama. Bawak saya pergi Playground. Macam orang lain. Semua Mama dia teman. Tapi.. saya Mama? Saya dengan siapa? Mana Mama saya?"


Apa korang rasa anak yang baru di usia 6 tahun berkata demikian.

Beliau ada semuanya. Beliau ada duit, tapi tiada masa. Keluar kerja jam 8pagi setiap hari, balik jam 12.30 tengah malam. Hujung minggu Sabtu, Ahad turun Singapore jumpa clients.

Tapi, beliau tiada kasih sayang kepada anak-anak.

Seterusnya, kejadian yang membuatkan beliau betul-betul tersentap dan berhenti kerja.

Amsyar mintak papanya sehelai kertas. Dan mintak papanya gunting bentuk LOVE.

Dia tanya, "Amsyar nak buat apa kat kertas nie?"

Dia tengok Amsyar tulis kat kertas tue.

Korang agak apa yang Amsyar tulis?

Kata Puan Zura : "Saya rasa macam Wow !๐Ÿ˜ฑ๐Ÿ˜ฎ๐Ÿ˜ฒ"

"I Love U Tok Mi, terima kasih kerana jaga saya, terima kasih kerana besarkan saya dan adik-adik."

Hati Ibu mana tak berdarah.

Dia tanya Amsyar : "Amsyar kenapa tak bagi Mama macam nie? Amsyar bagi kat Tok mi."

Korang taw apa Amsyar jawap?

"Selama ni Mama ke yang jaga saya? Selama ni Mama ke yang besarkan saya Mama? Selama ni Mama ke yang suap saya makan Mama? Selama ni Mama ke yang besarkan saya dan adik-adik?"

Dia terduduk ! tersentak !

Sejak hari tu, dia mengambil keputusan meninggalkan kerjaya yang disayanginya demi anak-anak. Yang jauh lebih penting dan bernilai. Bahkan suaminya pun turut berhenti kerja. Besarkan anak-anak di depan mata dengan penuh kasih-sayang.

Income Shaklee nya jauh lebih besar dari kerjaya sorang peguam waktu itu. Tapi dia buta mata, buta hati untuk menilai. Alhamdulillah Allah kirimkan anak-anaknya untuk menegur dan sedar sebelum terlambat.

RM250 melalui Treatment Mobile Spa.

Shaklee bukan semata-mata kerana wang. Kehidupan bukan semata-mata kerana wang.

Inilah yang membuatkan ramai wanita melepaskan career yang disayangi mereka. Hidup ini bukan kerana kerjaya semata. Namun ada perkara yang jauh lebih berharga dan bernilai.

Adakah anda pun sedang melalui pengalaman yang sama seperti Master Zura?

Ayuh bangkit ! Mungkin bisnes Shaklee adalah platform untuk anda membesarkan anak-anak di depan mata sambil menambah pendapatan.

Jika Ya. Jom ! wasap Kinah untuk bantu anda ๐Ÿ‘‰๐Ÿป019-9164276.

Daftar segera untuk Training Kursus Spa Bergeraak Sekarang : 019-916 4276.
Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.



"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment