Sunday 9 July 2023

9 RAHSIA KEUNIKAN VIVIX SHAKLEE

 Ada yang mencari apakah keunikan Vivix Shaklee ni. Sehingga ramai orang menyebut-nyebut tentangnya. Ramai yang berkongsi makan Vivix badan semakin sihat, makan Vivix badan bertenaga, hidup semakin berkualiti dan bermakna. Happy-happy dan ceria. Tak tahu kemana dah pergi stress selama ini. Sebab hati bahagia dan positive sepanjang masa.

Fuh! betul ke makan Vivix mampu mengubah kualiti kehidupan dan tahap kesihatan menjadi lebih baik? Kalau cam tu saya pun nak makan Vivix hari-hari lah.

Rata-rata kebanyakkan wanita di awal usia 30-an mereka mula mengalami masalah badan cepat penat, letih tidak bertenaga. Namun sebagai wanita yang bekerjaya, ada keluarga terpaksa bertahan melawan rasa letih. Kadang ada yang membawa kepada kecelakaan. Ini bukan cerita rekaan. Memang banyak kisah benar betapa gigihnya seorang wanita membesarkan anak-anaknya.

Tambah kalau yang kematian suami atau cerai hidup tak pun PJJ (Perkahwinan Jarak Jauh).

Rakan saya pernah berkongsi pengalamannya semasa mengurus anak-anak yang masih kecil seorang diri kerana PJJ dengan En. Suami. Rakan saya ni seorang cikgu. Setiap hari dia perlu bangkit seawal pagi siapkan anak-anak. Kemudian drive ke sekolah hantar anak-anak baru lah ke sekolahnya. Selalu setiap hari dia akan pasang surah Yassin di dalam kenderaan sebagai peneman. Sambil-sambil tengah drive boleh follow baca.

Tapi kongsinya lagi. Penat sangat kehidupan dia pada waktu itu. Ada satu hari tu, dia boleh terlelap semasa memandu dan hampir berlaku kemalangan. Syukur Allah masih pelihara mereka anak-beranak. Mungkin asbab amalan bacaan surah Yasssin itu Allah jaga.

Namun sebagai wanita bekerjaya mahupun pengurus suri rumahtangga, anda boleh mengelak dari berlaku seperti itu dengan mengamalkan sesudu Vivix setiap hari.

Jom! baca keunikan dan kelebihan Vivix Shaklee di bawah ini :

1. KEUNIKAN VIVIX TERLETAK PADA BAHAN-BAHAN BOTANI DI DALAM SETIAP TITISAN EMAS VIVIX ITU SENDIRI

Vivix adalah satu-satunya Suplemen terbaik Shaklee yang telah berjaya menembusi sel sehingga ke peringkat DNA sel dengan 4 mekanisme iaitu MEMPERBAIKI SEL, MENINGKATKAN KUALITI PRESTASI SEL, MEMBERI TENAGA KEPADA SEL, MELINDUNGI DAN MEMPERTAHANKAN SEL. Menarik dan unik kan.

Bahan-bahan utama dalam Vivix Shaklee

Di antara 8,000 jenis buah Anggur di dunia, Saintis Shaklee menemui beberapa keistimewaan pada Anggur Muscadine ini :

  • Buahnya bersaiz lebih besar sehingga sebesar saiz bola golf, berdiameter 5cm.
  • Ia membiak di kawasan bersuhu panas, lembap dan cuaca ekstrem berbeza dengan Anggur-anggur lain memerlukan suhu sejuk yang rendah. Semakin ekstrem cuaca semakin tinggi kandungan Resveratrol nya. Dan pertahanan melawan penyakit semakin bagus.
  • Kulitnya keras dan tebal.
  • Anggur Muscadine tidak perlu disembur dengan air dan bahan kimia atau racun perosak kerana ia boleh menahan suhu panas dan mampu melindungi dirinya sendiri daripada serangan bakteria dan fungus. Keunikkan Anggur ini kerana mengandungi Resveratrol yang merupakan Phytoalexin di mana ia dihasilkan secara semulajadi oleh beberapa jenis tumbuhan yang diserang oleh pathogen seperti bakteria dan fungus.
  • Anggur ini didapati mempunyai 20 kromosom berbanding Anggur-anggur lain hanya 19 kromosom. Hal ini membuatkan ia lebih tahan lasak dan mampu merawat dirinya apabila diserang seranggan dan burung.
  • Kromosom tambahan ini dipercayai boleh membekalkan antipenuaan khas. Kandungan kompaun Polifenol dalam Anggur ini adalah 40 kali ganda lebih tinggi daripada wain merah yang mana ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan seperti immune yang bersifat antioksidan yang lebih tinggi.
Muscadine Grapes dalam Vivix Shaklee

2. RAMUANNYA TELAH BERJAYA DIPATENKAN

Shaklee telah mempatenkan hak ke atas proses 4 tumbuhan utama di dalam Vivix. Jadi tiada mana-mana company yang boleh meniru hak cipta penghasilan Vivix. Jika ada dan mereka didapati terbukti bersalah, Shaklee berhak untuk menyaman pihak terbabit :

  • Anggur Muscadine
  • Lobak Ungu
  • Polygonum Cuspidatum/ Japenese Knotweed
  • Elderberri Eropah

3. PROSES PENGHASILANNYA YANG UNIK – COLD FILLING EXTRACTION PROCESS

Terdapat banyak kaedah proses bagi mendapatkan ekstrak jus, minyak, pati dari tumbuh-tumbuhan. Untuk ekstrak Vivix Shaklee, saintis telah menggunakan kaedah COLD FILLING EXTRACTION. Iaitu dimana 4 bahan utama di atas tadi ditekan untuk mengeluarkan pati dengan suhu yang sangat rendah supaya kualiti dan khasiatnya tetap terpelihara berbanding mengenakan suhu yang tinggi.

Lagi satu, Shaklee tidak menggunakan isi dari buah tetapi saintis memilih kulit dan bijinya sahaja untuk Anggur Muscadine. Bayangkan berapa lama masa yang diperlukan untuk setiap botol Vivix Shaklee tersebut. Dan untuk makluman anda juga, proses ini (Gold Filling Extraction) juga telah dipatenkan oleh Shaklee.

Selain itu, proses pengimportan Vivix dari US yang dibawa masuk ke Malaysia diletakkan di dalam peti kargo yang bersuhu sejuk bagi memelihara kualiti nya. Faham-faham je lah kan bila barangan berada di laut dan darat dan meredah benua akan mengalami perubahan suhu ikut kawasan semasa kan.

Jadi Shaklee tidak lupa untuk kekal menjaga kualitinya sehingga sampai kepada pengguna walau mengambil masa dan jarak perjalanan yang lama di atas kapal.

4. MELALUI UJIAN KUALITI DAN KESELAMATAN

Vivix Shaklee telah diuji lebih daripada 16,000 kali untuk saringan keselamatan dan jaminan kualiti.

5. DISAHKAN HALAL OLEH ISLAMIC SERVICES OF AMERICA (ISA) YANG DIIKTIRAF OLEH JAKIM

Keunikkan Vivix Shakle

6. 100% BERASASKAN BAHAN-BAHAN SEMULAJADI

Tiada perisa tiruan, pemanis atau pewarna tambahan mahupun bahan pengawet.

7. KEUNIKAN VIVIX SHAKLEE TERDIRI DARIPADA CAMPURAN POLIFENOL YANG BANYAK DIDAPATI DALAM KAJIAN KLINIKAL

Sebelum itu mari kita kenali 4 Bahan utama di dalam VIVIX Shaklee terlebih dahulu.

Anggur Muscadine (Iaitu Anggur luar biasa yang mempunyai satu kromosom tambahan yang mengandungi Asid Elagik dan Elagitanin)

  • Menghalang dan mengurangkan pertumbuhan sel yang tidak normal.1
  • Memanjangkan umur dan pengeluaran tenaga pada peringkat sel.1,2
  • Mengawalatur tahap glukosa darah yang sihat.3

Resveratrol adalah sebahagian daripada bahan-bahan semulajadi yang dikenali sebagai Polifenol. Ia banyak ditemui di dalam tumbuh-tumbuhan termasuk kulit anggur merah dan tumbuhan asia bernama Polygonum Cuspidatum. Ianya penting untuk mengekalkan kesihatan dan kesejahteraan serta melindungi sel-sel dalam badan anda dari kerosakan akibat serangan radikal bebas apabila digabungkan bersama Polifenol lain.

Polygonum Cuspidatum/ Japanese Knotweed (mengandungi Resveratrol)

  • Menggalakkan kadar keradangan (inflammation rate) yang sihat.3
  • Meningkatkan peredaran darah.4
  • Merencatkan pergumpalan (aggregation) platelet darah.5

Lobak Ungu (Mengandungi Antosianin)

  • Menggalakkan penglihatan yang sihat.6
  • Meningkatkan keanjalan salur darah.7
  • Mengurangkan keradangan.8

Elderberi Eropah (mengandungi Antosianini)

  • Meningkatkan perlindungan imun.10
  • Properti Anti-bakteria dan anti-virus.10
  • Menggalakkan perkembangan sel-sel normal dan sihat.11
Testimoni Keunikan Vivix

Bukti-bukti Kajian Klinikal yang ditulis di dalam jurnal (merujuk bilangan no. di hujung setiap point di atas 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 dan 11)

  1. Tamaro S. Hudson, Diane K. Hartle, Stephen D. Hursting, Nomeli P. Nunez, Thomas T.Y Wang, Healther A. Young, Praveen Arany and Jeffrey E. Green. Inhibition of Prostate Cancer Growth by Muscadine Grape Skin Extract and Resveratrol through Distinct Mechanisms. Epidemiology and Prevention 2011; 96(5):1409-1414.
  2. Fiorani, M., Guidarelli, A., Blasa, M., Azzolini, C., Candiracci, M., Piatiti, E. and Cantoni, O. (2010) Mitochondria accumulate large amounts of quercetin: prevention of mitochondrial damage and release upon oxidation of the extramitochondrial fraction of the flavonoid. J Nutr Biochem 21, 397-404.
  3. Banini, A., Boyd, L., Allen, J., Allen, H. and Sauls, D. (2006). Muscadine grape products intake, diet and blood constituents of non-diabetic and type 2 diabetic subjects. Nutrition, 22(11-12), pp. 1137-1145.
  4. Ghanim, H., Sia, C., Abuaysheh, S., Korzeniewski, K., Patnaik, P., Marumganti, A., Chaudhuri, A. and Dandona, P. (2010). An Antiinflammatory and Reactive Oxygen Species Suppressive Effects of and Extract of Polygonum Cuspidatum Containing Resveratrol. The journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, 95(9), pp.E1-E8.
  5. Kennedy, D., Wightman, E., Reay, J., Lietz, G., Okello, E., Wilde, A. and Haskell, C. (2010). Effects of resveratrol on cerebral blood flow variables and cognitive performance in humans: a double -blind, placebo-controlled, crossover investigation. American journal of Clinical Nutrition, 91(6), pp.1590-1597.
  6. Wang, Z., Huang, Y., Zou, J., Cao, K., Xu, Y. and Wu, J. (2002). Effects of red wine and wine polyphenol resveratrol on platelet aggregation in vivo and in vitro. International Journal of Molecular Medicine.
  7. Zafra-Stone, S., Yasmin, T., Bagchi, M., Chatterjee, A., Vinson, J. and Bagchi, D. (2007). Berry anthocyanins as novel antioxidant in human health and disease prevention. Molecular Nutrition & Food Research, 51(6), pp.675-683.
  8. Assous, M., Abdel-Hady, M. and Medany, G. (2014). Evaluation of red pigment extracted from purple carrots and its utilization as antioxidant and natural food colorants. Annals of Agricultural Sciences, 59(1),pp. 1-7.
  9. Vendrame, S. and Klimis-Zacas, D. (2015). Anti-inflammatory effects of anthocyanins via modulation of nuclear factor-B and mitogen-activated protein kinase signaling cascades, Nutrition Reviews, 73(6). pp. 348-358.
  10. Ercisli, S., Tosun, M. and Akbulut, M. (2009) . Physico-chemical characteristic of some wild grown Europen elderberry (Sambucus nigral.) genotypes Pharmacognosy Magazine, 5(20), p.320.
  11. Ozgen, M., Scheerens J., Reese, N. and Miller, R. (2010). Total phenolic, anthocyanin contents and antioxidant capacity of selected elderberry (Sambucus canadensis L.) accessions. Pharmacognosy Magazine, 6(23), p. 198.
Rekod Kajian Klinikal Vivix Shaklee

8. KEPUTUSAN KAJIAN LANDMARK STUDY VIVIX DIPERAKUI SANGAT UNIK

Dr Profesor Elizabeth H Blackburn merupakan Penerima Anugerah Nobel Prize in Psychology Medicine pada tahun 2009 telah menjalankan kajian ke atas Telomere yang mampu mengawal dan melambatkan proses penuaan sel, mencegah daripada penyakit kronik dan juga kanser. Kajian tersebut dilakukan ke atas 2 populasi yang berbeza.

Populasi 1 :

Mereka yang tinggal jauh dari pencemaran di kawasan pantai, lelaki dan wanita yang sihat, tidak merokok, berusia 30-80 tahun, tidak mengamalkan lebih dari 3 suplemen setiap hari dan menyertai kajian melalui syarikat tempatan yang diiklankan melalui radio, suratkhabar dan lain-lain sumber.

Populasi 2 :

Kumpulan ini tinggal di seluruh pelusuk Amerika, lelaki dan wanita tanpa mengetahui tahap kesihatan, berumur 30-80 tahun, mengamalkan sekurang-kurangnya 5 suplemen setiap hari dan penyertaan melalui Shaklee Leadership Conference pada 2012 yang berlangsung di Francisco.

Keunikan Vivix Shaklee

Sampel yang dikumpul adalah melalui sel air liur dan data dikumpul oleh Telomere Diagnostics, Menic Park, CA.

Hasil kajian mendapati :

  1. Pengguna Shaklee mempunyai 11% kepanjangan Telomere berbanding mereka yang bukan pengguna Shaklee.
  2. Pengguna Shaklee mempunyai kadar pemendekan Telomere 40% lebih rendah. Menakjubnya lagi keputusan daripada graf bagi pengguna Shaklee berumur 80 tahun memiliki Telomere yang sama panjang dengan pengguna tanpa suplemen berumur 41 tahun.
  3. Pengguna Shaklee memiliki Telomere lebih panjang, ini bermakna pengguna Shaklee lebih sihat.
Keunikan Vivix Shaklee Telomere

9. DIANUGERAHKAN SEBAGAI GOLD AWARD WINNER TRUSTED BRAND 3 TAHUN BERTURUT-TURUT 2021, 2022, 2023.

Gold Winner Awards Trusted Brand Vote by Consumers
keunikan Vivix Shaklee

Sebenarnya terlalu banyak KEUNIKAN VIVIX Shaklee ni. In Shaa Allah dari semasa ke semasa saya akan upgrade info-info baru untuk makluman pembaca tersayang yang menghargai dan mengamalkan Vivix Shaklee ini.

Jom! dengar apa yang Dr Bruce Daggy kongsikan tentang Keunikan Vivix.

Anda nak tahu siapa perlukan Vivix Shaklee? boleh baca di sini

“https://anakkuwira.com/siapa-perlukan-vivix-shaklee 

Berminat, untuk mencuba ResVivix dan Vivix Shaklee? Whatsapp saya segera : Sakinah Shaklee. Atau anda boleh direct puchase di link express ini, register keahlian shaklee percuma untuk dapatkan harga istimewa dan tawaran menarik.

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1168494

Nak beli produk Shaklee di branch berdekatan anda, boleh mendaftar menggunakan No. ID saya : 1168494 (Sakinah Mat Said) sebagai introducer anda. Kerana di branch nanti, staff akan minta ID No. untuk membuat order.

Nak jana pendapatan tambahan dengan Bisnes Shaklee 3, 4 atau 5 angka setiap bulan? Hubungi saya : Your Trusted Bisnes Leader.

Semoga penulisan ini dapat membantu keyakinan anda untuk ikhtiar memperbaiki masalah kesihatan anda dan juga keluarga. Jangan lupa kongsikan kepada orang sekeliling jika anda rasa ia bermanfaat. Dan semoga kita sama-sama dikurniakan seribu kebaikan. In Shaa Allah.

Ok, sehingga kita berjumpa lagi di lain entry. Sekian, Wassalam.

#NextLevelBlogging #blogmegashaklee #projekblogmega2 #shakleethrive2023 #shakleethriumph202#SetRahmahShaklee2023 #ResVivixCampaign #testimonishaklee #sakinahshaklee #shakleekualaterengganu #testimonivivixshaklee


No comments:

Post a Comment