Tuesday 29 March 2016

BAHAYA KE MAKAN SUP GEAR BOX KALAU NAK KURUS?

Assalamualaikum dan selamat pagi semua.

Saya mendoakan semoga semua pembaca dan pengunjung blog sakinahms.blogspot.my sentiasa berada dalam keadaan sihat sejahtera di samping keluarga tersayang. Dan dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab.

InsyaAllah.

EMAK REQUEST SUP GEAR BOX

Semalam.. emak request sup Qear Box. Mintak adik yang masakkan.

Sebab, adik saya je yang masak sedap. Kena dengan selera emak.

Saya pulak.. kalau memasak memang cerewet. Hahaha..

So, alkisahnya.. tak ramai yang makan sebab dah malam.

Since saya terlibat dengan NECK dan tahu apa punca berat saya menjadi bertambah-tambah.. saya jadi ngeri nak hirup sup Gear tue.

Maka bangun pagi tadi, saya ke ke dapur.. bukak periuk Gear Box. Menangis woo.. 

Terapung-apung lemak beku cam planta. Berinci-inci lemak.

Pssstt... sebelum sup tu dipanaskan semula. Saya senyap-senyap cedok dan tapis lemak tadi.

Dekat sebesen..

Mungkin, pada kebanyakkan orang saya buat keje giller.

Tapi, sebab saya sayangkan keluarga saya. Saya cuba kawal mana-mana makanan yang tidak sihat di perut dan salur sarah kita.

Haa..

Lega.. dorang mesti pelik, kenapa sup tu bersih je. Tak de, lemak. Hehehe..

Yang penting, lemak tu dah dibuang.

Hurmm..

Kalau anda tahu, mesti anda faham kenapa saya buat begitu.

Nak makan, tak salah.

Tapi berpada-pada. Bukan dihabiskan seperiuk belanga.

Sebelum makan, telan lah lecithin dengan Phytocol-St sebagai perisai untuk melawan kolestrol-kelestrol jahat.

Dah makan, telan Omega dengan Herb-lax pulak.

Bangun pagi, mesti bahagia je flusing.

Cuma, makanan yang bersifat lemak.. ambil masa dan memerlukan usaha lebih untuk dinyahkan dari badan. Walaupun lemak yang nyata dan dibuang.. namun, yang tersembunyi masih ada.

Nasihat saya, kepada anda yang dalam proses turunkan berat badan.. sup sangat tak sesuai untuk diambil dalam menu diet anda. Terutama sup daging

Sharing is Caring.

Pendaftaran Now Everyone Can Kurus (NECK) Batch 15 akan bermula 2 April 2016. Mai daftar ramai-ramai sebelum terlambat.

****Picture di atas : Sisa lemak kat bawah nie, 1/8 bahagian je dari sisa yang saya dah buang tadi. Sup tu pulak, hasil selepas clearance. Nampak bersih je. Tapi, tetap ada minyak-minyak kuning yang belum membeku.

Hubungi saya, Sakinah : 019-916 4276 untuk info lanjut NECK Batch 15.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

Program Kurus Coaching Online No. 1 di Malaysia.
Now Everyone Can Kurus (NECK)
Kurus Hanya Dari Rumah.

*Sila SHARE, jika ada rasa entry kali ini bermanfaat kepada saudara-mara mahupun rakan-rakan kita di luar sana. Mudah-mudahan lebih ramai yang akan berubah ke arah hidup yang lebih bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com
FB : Sakinah Hasanah Mat Said

No comments:

Post a Comment