Wednesday 16 March 2016

TESTIMONI NECK TUN AZAH : USIA DAN ANAK 08 BUKAN HALANGAN UNTUK KURUS

Usia bukan alasan untuk
turunkan berat badan.
Assalamualaikum wbt..

Terima kasih kerana masih setia bersama blog sakinahms.blogspot.my.

Saya mendoakan semoga pembaca dan pengunjung semua sentiasa dirahmati dan diberkati Allah SWT dunia akhirat. InsyaAllah..

Hari ni, saya nak kongsikan satu kisah kejayaan seorang Ibu berkerjaya berusia 40 tahun dan mempunyai 8 orang cahaya mata. Beliau juga dikenali sebagai Bonda Hebat.

TUN AZAH BEKAS PESERTA NECK BATCH 01

"Saya Tun Azah, 40 tahun. Bekerja sebagai Eksekutif Reinsurans. 

Mempunyai 8 orang cahaya mata. Saya sedar saya dah bam bam sejak lahirkan anak ke-5. Masa tu berat saya around 63kg.

Berat masa sebelum kahwin 45kg. So… memang terperanjat la. Baju kerja pun dah banyak tak muat. Stress. Kena pulak sembelit. Stress lagi.


Then, saya ambil inisiatif sendiri untuk menurunkan berat badan.

Selama 2 minggu memang saya all out workout di gym yang mana disediakan oleh company. Alhamdulillah berjaya turun kepada 56kg.

Then, mengandung lagi dalam tempoh hanya setahun.

Selepas bersalin anak ke 6 dan 7 saya focus breastfeeding.

So, memang tak heran la nak jaga badan sangat sebab takut production drop.

Hari demi hari…. tahun demi tahun…. saiz pakaian saya dari saiz M dah jadi XL. Peha selalu melecit. Tapi tak tahu nak cari apa solution.

Pernah cuba turunkan berat badan lagi, tapi gagal

Pernah cuba diet berjemaah dengan kengkawan. Kira kalori. Bila tak ada ILMU dan tak ada MENTOR…. pepandai la buat formula sendiri….Fail!

Then pernah terjebak dengan XXXXXXX. Makanan yang dibolehkan daging burger, ikan, ayam but no nasi…..Fail juga!

Miracle selepas bersama NECK

Saya start berjinak dengan nutrisi, sejak selepas bersalin anak ke-8 untuk tujuan breasfeeding.


Tapi, dapat bonus penurunan berat badan sekali sebab saya gunakan nutrisi yang sama macam yang disarankan NECK.

Then masa berat badan dah turun around 11kg baru la NECK wujud.

Saya ambil peluang untuk join Batch 1 sebab nak turunkan lagi berat badan.

Dalam tempoh sebulan join NECK, berjaya turunkan 5kg lagi. Ia secara tidak langsung menjadikan saya mendapat berat badan yang ideal.

So, total penurunan 16kg sejak consistent dengan nutrisi dan jaga pemakanan dan senaman mengikut saranan NECK.


Workout?

Saya buat dimana-mana yang available.

Sebab, senaman NECK mudah dan tak perlu ke gym.

NECK mengajar saya educate nafsu, pilih makanan yang betul mengikut kiraan kalori yang diperlukan oleh badan sendiri.

Menggunakan teknik senaman yang betul dan NECK tidak kedekut ilmu.

Nasihat saya

a) Kenali makanan sihat dan tahu keperluan kalori sendiri

b) Amalkan teknik –teknik senaman yang betul dari Mentor yang telah terbukti berjaya membantu ramai orang turunkan berat badan.

c) Rajin bertanya dan share perkembangan bersama rakan-rakan yang satu misi dengan anda.

d) Berlapang dada untuk menerima teguran dan mahu berubah.

e) Buang perasaan malu atau rasa rendah diri.

f) Share perkembangan diet anda kepada rakan-rakan dan saudara-mara.

g) Beritahu orang lain yang anda sedang berdiet.

h) Masak sendiri. Usaha elakkan makan makanan yang dimasak dikedai.

All the best to all."

Amacam?

Kalau Kak Tun yang umur 40 tahun, anak 8 orang dan tak ada maid pun boleh BERJAYA turunkan berat badan sehingga mendapat berat ideal.

Apa lagi alasan yang anda nak bagi untuk mula BERUBAH. Hidup tidak akan berubah dengan memberi alasan.

Ok.

Jom! whatsApp/ telegram Sakinah : 019-916 4276 untuk info dan maklumat lebih lanjut.

Pendaftaran NECK Batch 15 sedang dibuka sekarang!

Fast Action!! Fast Result!!

Sekian, wassalam.
Salam Kurus, Salam Sihat.

Now Everyone Can Kurus (NECK).
Program Kurus Coaching Online No. 1 di Malaysia.
019-916 4276.

*Sila SHARE, jika ada rasa entry kali ini bermanfaat kepada saudara-mara mahupun rakan-rakan kita di luar sana. Mudah-mudahan lebih ramai yang akan berubah ke arah hidup yang lebih bahagia.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
~Now Everyone Can Kurus~
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment