Sunday 13 March 2016

APA KATA MEREKA : BILA DOKTOR TAK PERCAYA SUPPLEMENT !!

Assalamualaikum dan salam bahagia kepada semua pembaca dan pengunjung setia blog sakinahms.blogspot.my.

Saya doakan anda kaya, bahagia dan berjaya. Kita semua dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab. InsyaAllah..

Kita selalu dengar, perlu ke makan supplement?

Wajib ke? Saya sihat lah.. Buat apa nak kena makan ubat-ubat tu semua?

Pernah kan..

Bahkan suatu masa dahulu, saya pun pernah beranggapan sedemikian.

Hari ni, saya nak kongsikan satu sharing fahaman dari seorang doktor wanita tentang supplement.

Saya copy direct ayat-ayat ini dari sharing beliau di group Fly Academy Club (FAC) kami supaya tidak mengubah maksud asal jalan cerita.

DR. HASIFAH : BILA DOKTOR TAK PERCAYA SUPPLEMENT

"Seperti kebanyakan doktor, saya tak percaya pada supplements. Bukan sebab apa, sebab saya dah pernah cuba sejak zaman universiti tapi tak pernah berkesan.

Saya pernah beli set kulit vitamin C, E dan B complex. Tapi saya tak makan. Sebab kawan saya PM, so saya beli saja. Tapi sebab saya tak percaya, saya biarkan saja. Tambah saya tak suka telan pil. Susah nak telan pil.

Mengandung kali pertama, sangat mencabar pada saya. Alahan teruk, eksiden lagi sampai duduk atas kerusi roda sebulan sebab sakit tulang belakang. Penat sangat rasanya. Hanya amalkan calcium, obimin dari KK dan neurogain. Hanyir sangat neurogain ni. Rasa lagi nak muntah.


Anak kedua termengandung selepas setahun. Dah lah fobia mengandung. Kalau boleh nak anak saja tak suka mengandung.

Lumrah kerja saya memang 14 jam lamanya. Bayangkan mengandung nak kerja lama-lama. Memang rasa nak nangis. Memang nangis pun.

Tapi rezeki Allah S.W T nak bagi juga. Anak kedua masih alahan. Tak suka tangkap gambar sebab asal letak gambar kat fb, kawan-kawan doktor sibuk serbu.

"Hb berapa?? Low?? Kenapa pucat??"

Masuk 26 minggu, dah tak tahan lagi. Jam 8 malam saja bateri low. Kerja tak boleh balik lagi. Suara makin perlahan. Pesakit pun kena rapat dengan doktor baru dengar.

Balik rumah nangis-nangis bagitahu suami saya dah tak tahan macam ni. Ada banyak bulan lagi. Saya penat. Setiap malam 5 kali kaki cramp sampai nak tido pun fobia. Badan rasa lemah. Selalu rasa nak pitam. Saya ada anemia. Selalu migrain. Muka kelabu macam zombie.


Saya minum susu Dutch lady setiap hari sampai senior saya cakap nanti kena kencing manis ni.

Laa dah nak kalsium tak minum susu macam mana.

Masin mulut dia gula saya tinggi. Terus tersentak.

Saya stop susu!! Minum susu pun cramp saja kaki.

Saya berdoa kepada Allah S.W.T supaya permudahkan ujian saya. Allah yang nak beri rezeki ini walaupun saya tak bersedia jadi tolong berikan saya kekuatan dan semangat.

Suatu hari saya terdetik untuk cuba ESP. Saya yang anti-supplement, anti-Shaklee.

Boleh terdetik.

Kuasa Allah S.W.T orang yang tak suka pun boleh suka. Saya tak minum soya. Saya tak suka rasa soya.

Saya contact rakan saya seorang doktor juga. Dr Maryam.

Beliau suggest Osteomatrix dan ESP.

Saya terus bancuh ESP dengan milo supaya tak rasa soya. Alhamdulillah saya suka rasa ESP campur milo.

Selepas 2 hari, saya tidak pernah terkena cramp kaki malam-malam. Saya jadi seorang doktor yang ceria semula.

Jam 8 malam pun saya senyum, gelak-gelak usik pesakit saya. Saya happy sangat sebab saya sihat dan kuat. Saya bertenaga.

Subhanallah kenapa tak rasa macam mengandung pun ni?

Rasa macam diri saya yang tak mengandung. Begitu cergas.

Staff mula tegur doktor berseri sekarang ni. Tak pucat.

Pesakit mula tegur doktor mengandung nampak berseri. Kulit doktor cantik.

Tak pernah seumur hidup orang puji kulit saya gebu.

Hidung,pipi, dagu semua jadi tegang. Memang awet muda. Hahahaha.

Terus mana-mana ibu mengandung yang menangis depan saya, saya suggest kan ESP. Alhamdulillah mereka semua cakap dah boleh bangun pagi-pagi.

Kenangan mengandung anak kedua memang sangat manis. Kerana Shaklee, saya tidak lagi serik untuk mengandung. Saya enjoy mengandung.

Bila kita cukup supplements, kita sihat kita akan happy.

Nikmat kesihatan adalah nikmat paling mahal. Bila Allah tarik baru kita terasa.

Begitulah kisah pertama kali saya berasa Shaklee dan terus jadikan bisnes. Hanya untuk tolong ibu-ibu lain dari rasa apa yang saya rasa.

Itu kisah ESP masa mengandung. Masa beranak lain pula."

Itu lah sharing oleh DR. Hasifah, happy Shaklee user.

Alhamdulillah.. Kita yang membaca pun rasa happy.

Hubungi saya, Sakinah : 019-916 4276 untuk dapatkan ESP murah dan jimat serta extra bonus yang amat berbaloi-baloi.

Sekian, wassalam.
Salam Sayang, Salam Bahagia.

First time baca ebook nie.. memang sebijik terkena kepada diri sendiri.
Siapa rasa nak berhenti kerja memang elok lah sangat baca.
WhatsApp : 019-916 4276 

Sakinah Hasanah Mat Said(SHMS).
Pakar Runding Kencing Manis dan NECK.
019-916 4276.

*Sila SHARE jika entry kali ini bermanfaat untuk saudara-mara dan jugak rakan-rakan kita di luar sana. Saya doakan anda Kaya, Bahagia dan Berjaya Dunia/Akhirat.

"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment