Friday 27 May 2016

STORY SI KEMBAR : KAWAN ADIK NAK TOLONG JUAL

Assalamualaikum wbt..

Terima kasih kerana sudi singgah baca dan follow blog sakinahms.blogspot.my ini. Saya doakan semoga anda semua sentiasa dirahmati dan diberkati oleh Allah dunia ahirat. Kita semua dimasukkan ke dalam syurga tanpa dihisab. InsyaAllah.

STORY SI KEMBAR : KAWAN ADIK NAK TOLONG JUAL

Kak Sa.. kalau kawan adik nak tolong jual lukisan adik, boleh? Nanti, adik bagi lah upah (bergantung kepada hasil jualan dia).

Semalam, kawan adik nak tolong. Tapi, adik tak bagi sebab adik cakap kat dia... "Saya kena mintak izin kakak saya dulu. Baru saya gitaw awak."


Ok.

Good Girl.. ada 'agen' berminat untuk berniaga dengan adik.

Cikgu-cikgu jangan marah, naa.. biarlah dorang develop minat dan bakat terpendam tue.

Kita kan nak melahirkan pelajar yang bijak. Bukan sekadar bijak atas kertas tapi mempunyai kebolehan untuk berfikir dan menyelesaikan masalah serta menambah nilai hidup orang lain, selain cemerlang sahsiah diri.

Dorang belajar untuk kuasai perasaan malu dan berkomunikasi sesama pelajar.

Belajar untuk berdikari.

Jangan tak tahu, kat sekolah tu pun, sangat ramai cikgu-cikgu berniaga kata si kembar. (Cikgu pun cari duit poket lebih).

So, jangan dihalang usaha mereka.

Apa yang saya perhatikan si adik ni, sangat comited dengan pelajaran dia. Dia jugak ada perasaan malu. So, saya tiada halangan sebagai seorang kakak. Biar lah dia belajar dari sekarang.

Dulu saya enjoy zaman sekolah betul-betul. Masa exam saya score. Masa main, saya bermain tak ingat dunia. Hehehe..

Tak pernah terlintas nak berniaga. Sebab, dari kecik otak di program untuk belajar dan belajar. Nanti besar boleh jadi doktor.

Tapi, masa tu cita-cita saya nak jadi pelukis, ahli perniagaan, travel ke seluruh dunia. Perasaan nak jadi doktor tue, ada lah jugak sikit.

Alhamdulillah.. sekarang, saya berusaha ke arah itu.

Doa saya untuk anda.
Salam Kejayaan, Salam Jumaat.

Sekian, wassalam.

WhatsApp : 019-916 4276 untuk dapat ebook Kisah Motivasi :
Sorry Boss!! Saya Terpaksa Berhenti Kerja ini Sekarang !!
Ebook yang sangat memberi inspirasi tinggi kepada semua pembacanya

memulakan perniagaan tanpa modal yang besar dan kilang atau bangunan kedai.

*Sila SHARE jika entry kali ini bermanfaat untuk saudara-mara dan jugak rakan-rakan kita di luar sana. Saya doakan anda Kaya, Bahagia dan Berjaya Dunia/Akhirat.
"Think Positive & Keep Smiling, Home Sweet Home."
Ingin menjana pendapatan 3, 4, 5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah? 
Hubungi Cinta Hati SMS
019-916 4276 [ Call, SMS, WhatsApp, Telegram ]
sakinahmatsaid@gmail.com

No comments:

Post a Comment